بهترین نوع ورزش برای داشتن قلب سالم از نظر علم


فعال ماندن و اولویت دادن به حرکات روزانه مزایای زیادی دارد: خواب بهتر، کاهش استرس، هجوم اندورفین های تقویت کننده خلق و خو (به شما کمک می کند تا لیست طولانی کارهای خود را انجام دهید)، و البته رسیدن به اهداف تناسب اندام. اما یک چیز مهم دیگر وجود دارد – سلامت قلب و عروق. بنابراین اگر برای حرکت به انگیزه جدیدی نیاز دارید، اجازه دهید ورزش برای سلامت قلب نیروی محرکه شما باشد.

بنابراین، بهترین ورزش برای داشتن قلب سالم چیست؟

تصور نکنید که باید بیشتر از دیگران بدوید یا فشار بیاورید تا به تناسب اندام برسید. در واقع، سطح فعالیت عمومی شما در طول روز ممکن است مهمتر از کاری باشد که دقیقاً انجام می دهید.

برای داشتن قلب سالم بیشتر حرکت کنید

مطالعه ای که در ژانویه ۲۰۲۱ در مجله منتشر شد MEDICINE PLOSنتیجه گیری شد که افرادی که سبک زندگی از نظر فیزیکی فعال تری داشتند قلب سالم تری داشتند.

در این مطالعه، محققان خوانش‌های شتاب‌سنج (دستگاهی که حرکت روزانه را اندازه‌گیری می‌کند) را در طول هفت روز برای بیش از ۹۰۰۰۰ نفر بدون بیماری قلبی عروقی بررسی کردند. نتیجه گیری آنها: چه فعالیت شدید (مانند دویدن)، فعالیت متوسط ​​(مانند پیاده روی) یا فقط کل زمانی که روی پاهای خود می گذرانید و در اطراف حرکت می کنید، فعال بودن در طول روز با قلب قوی تری همراه است. به عنوان مثال، در مقایسه با کم‌فعال‌ترین، فعال‌ترین افراد (بیشترین دقیقه فعالیت در روز را ثبت کردند) ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند.

علاوه بر این، سیب زمینی های کاناپه بزرگتر تمایل به سیگار کشیدن بیشتری دارند، شاخص توده بدنی بالاتری دارند و دارای سطوح بالاتری از نشانگرهای التهابی هستند. (التهاب برای سلامت قلب و عروق مضر است.)

بیشتر همیشه بیشتر نیست: همه حرکات مفید هستند!

حتی بهتر از آن: هیچ “حد بالایی” برای میزان ورزش برای داشتن قلب سالم وجود نداشت. حرکت برای بار شما مفیدتر بود، و افرادی که بسیار فعال بودند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، از جمله سکته مغزی را در مقایسه با زمانی که به توصیه های ورزشی فعلی محدود می شدند، افزایش نمی دادند.

افراد شرکت کننده در این مطالعه به طور متوسط ​​۷۴۳ دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته انجام دادند. اگر فکر می کنید، اوه، این دیوانه استمی دانم که این بدان معنا نیست که آنها حدود دو ساعت در روز در باشگاه بوده اند. به طور سنتی – و شاید حتی به اشتباه – محققان و سایر متخصصان تمرینات انجام شده را در دسته های حداقل ۱۰ دقیقه شمارش کرده اند. اما این روش دقیقی برای دانستن میزان فعال بودن یک فرد در زندگی روزمره خود نیست.

در این مطالعه، دستگاه ها افراد را حدود ۱۰۰ دقیقه در روز در حال حرکت می گرفتند.

نکته اولیه: هر قدمی که برمی دارید در مورد سلامت قلب مهم است. هک، حتی تحقیقات قبلی نشان می دهد دویدن سبک به مدت ۵ دقیقه خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش می دهد و از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

این است که چرا “هر مرحله” یک خبر عالی برای قلب شما است

گاهی اوقات وقتی متخصصان دقیقاً به شما می گویند چه کاری انجام دهید، می تواند آسان تر باشد، به عنوان مثال، باید سه بار در هفته برای دویدن بروید، این هفته دو جلسه HIIT انجام دهید یا یوگا صبحگاهی انجام دهید. اما اینجا جایی است که این خطا رخ می دهد. ممکن است محدودیت های فیزیکی داشته باشید. یا شاید شما فقط ورزش محبوب در حال حاضر را دوست ندارید. شاید برای شما سخت باشد که به باشگاه بروید، اما خوشحال هستید که یک صبح را صرف دویدن می کنید آموزش قدرت در خانه.

اگر ورزش را دوست ندارید، به آن پایبند نخواهید بود. ممکن است برای یک هفته یا یک ماه خوب باشد، اما در نهایت، وحشت رخ می دهد و کاناپه هر بار برنده تمرین می شود.

مربوط: فواید شگفت انگیز پیاده روی

حرکتی را پیدا کنید که برای شما کار می کند و بیشتر آن را انجام دهید!

بهترین تمرین برای شما – و قلبتان – تمرینی است که بیشتر از همه دوست دارید، حرکتی است که به شما احساس خوبی می دهد و می توانید منتظرش باشید. اگر هنوز مطمئن نیستید، وقت آن رسیده است که انواع تمرینات مختلف را امتحان کنید تا احساس کنید که واقعاً چه چیزی شما را به جلو سوق می دهد.

همچنین نباید باعث شود که شما نفس نفس بزنید و عرق کنید. مرور سیستماتیک و متاآنالیز بیش از ۳۰ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری نتیجه گیری شد که تمرین یوگا با بهبود شاخص توده بدن، فشار خون، کلسترول و ضربان قلب مرتبط است.

اوه، و به یاد داشته باشید که هر قدم مهم است – حتی آن مرحله در طول یک تمرین برنامه ریزی شده. با دوچرخه سر کار میرویم نشان داده شده است برای پیشگیری از بیماری قلبی. این واقعیت که تصمیم گرفتید برای خرید مواد غذایی یا برای انجام کار پیاده روی کنید؟ بله، این تمرینی است که در سلامت قلب شما نیز تاثیرگذار است. آیا برای شستن لباس از پله ها بالا می روید؟ مسلماً همینطور است. شما بازی «تعقیب من» را با فرزندان یا برادرزاده هایتان انجام می دهید؟ این مراحل را برای تقویت قلب بالا می برد. پس بیا پایین چند بورپی یک راه موثر برای افزایش تناسب اندام قلبی عروقی.

خط پایین

به یاد داشته باشید: هر حرکتی یک حرکت سودمند است! هر کاری که امروز برای فعال ماندن انجام می‌دهید بهترین حرکت برای قلب شماست، چه پیاده‌روی با سگ یا فشار دادن به بازی در تمرین FitOn. بنابراین، چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خوبی بدهد و به دنبال آن بروید!

آیا آماده اید انواع تمرینات مختلف را امتحان کنید و آنچه را که شما را هیجان زده می کند، فقط برای حرکت پیدا کنید؟ اگر هنوز به انجمن ما نپیوسته اید، ثبت نام کنید به برنده می شود رایگان و تمرینات رایگان نامحدود دریافت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر