خوردن بی فکر؟ در اینجا 6 مورد وجود دارد که باعث ایجاد آن می شود


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر زمانی است که از تجربه غذا و بدن خود جدا شده اید ، این امر باعث می شود که از خوردن غذا لذت نبرید و با بدن خود هماهنگ شوید و بدانید چه زمانی سیر و سیر هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید ما هنگام تماشای تلویزیون غذا می خوریم یا تمام بعد از ظهر غذا می چرانیم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین قرار نیست هر بار که غذا می خوریم 100 درصد حواسمان باشد ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند منجر به چندین نتیجه ناخواسته شود. از قسمت های پرخوری تا احساس سیری بیش از حد ، ایجاد ناراحتی در دستگاه گوارش و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداولی را بررسی می کنیم که ممکن است بی خیال غذا خوردن باشید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 شایع ترین علت خوردن بی فکر

درک بهتر دقیقاً آنچه شما را وادار به خوردن بی فکر می کند می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا خوردن برای راحتی

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متاسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا خوشمزه و لذت بخش است ، و به همین دلیل ، باید از آن لذت ببرید! اما ، کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش نگاه کنیم ، یا به عنوان یک ساز و کار مقابله ای برای کمک به مقابله با سایر قسمت های زندگی مان که لذت بخش نیستند.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی به دنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار استرس دارید. شاید نتوانید به محض بازگشت به خانه آن احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین به دنبال کیک شکلاتی مورد علاقه خود بروید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرسی را که از دست داده اید فراموش کنید.

این باعث خوردن بی فکر می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا به سادگی می خواهید کیک را بخورید ، هر ذائقه را میل کنید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی و فرار هستید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. نشانه های محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که به آن بروید و هوس خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینمای سینما است. وقتی به سینما می روید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر صرفاً تمایل به لذت بردن از یک ماده غذایی به هیچ وجه شرم آور نیست! منظور از غذا هم تغذیه کننده و هم لذت بخش است ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی توجهی زمانی به وجود می آید که ما با وجود عدم گرسنگی ، غذا را بخواهیم. اگر ما در نتیجه یک نشانه محیطی کاملاً سیر شده ایم و به سادگی غذا می خوریم ، نمی توانیم به نشانه های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان خوردن ما باشد. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که می خواستیم ، احساس سیری ، نفخ و احتمالا تا حدودی پشیمان کنیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج نشانه های محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این شرایط ، غالباً غذاهایی وجود دارد که برای چرا به نمایش گذاشته می شوند ، مانند کاسه چیپس یا یک تخته کلوچه. این می تواند به سادگی باعث شود که غذاهای خاصی را بخواهید که معمولاً نمی گفتید برای شما رضایت بخش ترین هستند. همچنین می تواند شما را به افراط و تفریط سوق دهد زیرا هر زمان که از کنار آن عبور می کنید چیزی را در دست می گیرید یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی شما نشسته است.

3. حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از عوامل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن حواس شما را از تجربه شما در مورد غذا پرت می کند.

وقتی حواس شما پرت می شود ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بدانید ، اگر بیشتر روی میز نشسته باشید و به آنچه می خورید توجه کنید ، بسیار بیشتر از آنچه که احتمالاً می خورید ، می خورید.

در حال حاضر ، مهم است بدانیم که گاهی اوقات انجام این کار کاملاً خوب است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب Netflix است و هنگام تماشای کمی چیپس بخوریم. اما ، اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، آن زمان است که می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی ملاحظه در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!”

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از ماده غذایی لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بی فکر غذا می خوریم.

ما بار دیگر غذا می خوریم تا به سادگی غذا بخوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چگونه مزه دار می شود ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، بلکه در عوض غذا می خوریم زیرا کسی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز عادت دارد.

عادات ما به ما اجازه می دهد در صورت نیاز روی خلبان خودکار کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را با سهولت انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند این است که گاهی اوقات باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، بدون قصد یا بی فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید و مشغول بازی نبودید یا کارهای خاصی انجام نمی دادید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید. حوصله ات سر رفته بود! شما عادت کردید که در انبارها غرفه بزنید و هر چیزی که آنجا بود را به چنگ بیاورید.

خوب ، هر زمان که حوصله تان سر رفت ، ممکن است مغز شما بلافاصله به سراغ غذا برود. یک عادت شکل گرفت.

یکبار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذای ذهنی را تجربه کنیم ، ما برای رفع نیاز متفاوتی که متأسفانه واقعاً نمی تواند برآورده کند ، غذا می خوریم.

6. برنامه های غذایی باعث غذا خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با برنامه غذایی خاصی به من مراجعه می کنند باید چسبیدن به

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که قرار است چنین کنند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما عمداً نشانه های گرسنگی و سیری خود را یکبار دیگر نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم زمانی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. هنگامی که ما با احساسات غذا احساس نمی کنیم ، یک بار دیگر بی فکر غذا می خوریم.

چگونه بی خیال غذا خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه شویم. آیا غالباً به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ تسلیم فشار همسالان می شوید؟ آیا برنامه غذایی را رعایت می کنید؟ یا شاید تحت تاثیر خستگی یا محیط خود قرار بگیرید؟

هنگامی که از آنچه باعث می شود شما بی دلیل غذا بخورید آگاه شوید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در داخل راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود شروع به استفاده کنید به اشتراک بگذارید تا تعادل بیشتری را با انتخاب غذای خود امروز تجربه کنید ، به علاوه مراحل حفظ عادات غذایی متعادل برای زندگی.

تمرین تغذیه آگاهانه را انجام دهید

همچنین می توانید تمرین عامدانه غذا خوردن را بیاموزید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود آموزش می دهیم تا به اهداف فردی خود برسند. دور شدن از غذا خوردن بدون فکر و ورود به دنیای تغذیه آگاهانه به شما این امکان را می دهد که کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی مناسب شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید