درمان شناختی رفتاری برای اضطراب اجتماعی – فضای گفتگو


تکنیک های رایج CBT برای اضطراب اجتماعی

تکنیک‌های درمانی شناختی رفتاری مختلفی وجود دارد که به کاهش فراوانی و شدت علائم اضطراب اجتماعی کمک می‌کند. تکنیک های خاصی که بهترین کار را برای شما دارند به علائم و موقعیت منحصر به فرد شما بستگی دارد.

با اضطراب اجتماعی، احساسات و احساسات منفی که در مورد خود دارید می‌تواند باعث واکنش‌های اضطرابی شود، از جمله:

  • عدم برقراری تماس چشمی
  • تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مکالمه انجام دهید
  • تجربه علائم فیزیکی اضطراب
  • با همه موافق هستید تا بتوانید زودتر از مکالمه خارج شوید

درمانگر CBT شما احتمالاً از یک یا چند تکنیک زیر برای کمک به درک، مقابله و بهبود اضطراب اجتماعی خود استفاده خواهد کرد.

“به چالش کشیدن تفکر “همه یا هیچ” یک تکنیک متداول CBT است که درمانگر می تواند به شما آموزش دهد. افرادی که تمایل دارند به صورت خطی فکر کنند (یعنی فقط یک مسیر برای رسیدن به یک نتیجه وجود دارد) معمولاً نسبت به کسانی که می توانند به چندین مسیر برای رسیدن به مقصد مورد نظر فکر کنند، کمتر به خوشبختی دست می یابند. بررسی این جزئیات با یک درمانگر آموزش دیده CBT می تواند از افراد در افزایش انعطاف پذیری آنها حمایت کند زیرا اگر مسیر اولیه آنطور که انتظار داشتند پیش نرود، کمتر احساس گیر افتادن خواهند کرد.

درمانگر فضای گفتگو، میگان رایس، PsyD، LPC

آموزش توجه

آموزش توجه یک تکنیک CBT است که شامل معطوف کردن توجه شما به افراد دیگر به جای خودتان است. در حالی که تمرکز بر افکار، احساسات و رفتار خود مطمئناً مزایای خود را دارد، اما می تواند شما را به دیگران نزدیک کند.

توجه عمدی به آنچه دیگران در طول مکالمه می گویند به شما امکان می دهد تمرکز را از خودتان تغییر دهید. این به نوبه خود می تواند به شما امکان دهد تشخیص دهید که دیگران آنقدر که قبلاً فکر می کردید نگران شما نیستند.

احتمالاً متوجه خواهید شد که آنچه دیگران در مورد آن صحبت می کنند ارتباط بسیار کمی با افکار و باورهایی که معمولاً درگیر آنها هستید، دارد – یا اصلاً هیچ.

آموزش روانشناسی

یادگیری در مورد جنبه های روانشناختی که به اضطراب اجتماعی کمک می کند می تواند به شما در درک بهتر خود کمک کند. این به شما می‌آموزد که چگونه رفتارهای خاصی که منجر به اجتناب می‌شوند، اضطراب اجتماعی شما را بدتر می‌کنند.

درمانگر CBT شما همچنین توضیح خواهد داد که چگونه شناخت درمانی می تواند برای کاهش اضطراب شما کار کند. آنها توصیه هایی در مورد اینکه چگونه این تکنیک الگوهای تفکر شما را برای کاهش علائم شما تغییر می دهد، ارائه می دهند.

بازسازی شناختی

این تکنیک CBT شامل بررسی افکار منفی و باورهای تحریف شده ای است که در موقعیت های اجتماعی به وجود می آیند. برخی از این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تعمیم بیش از حد
  • الگوهای تفکر همه چیز یا هیچ
  • اعتقاد به اینکه همه چیز در انتظار فاجعه است
  • نادیده گرفتن تمام جنبه های مثبت و تمرکز بر جنبه های منفی
  • باور به اینکه احساسات شما حقیقت است (استدلال عاطفی)

هنگامی که بتوانید این باورها و احساسات نادرست را شناسایی کنید، به خود قدرت می دهید تا در آینده زودتر آنها را تشخیص دهید. این بخشی از فرآیند بازسازی روش هایی است که شما در حال حاضر خودتان را درک می کنید.

تکنیک های روانشناختی مختلفی وجود دارد که درمانگر شناختی رفتاری ممکن است از آنها استفاده کند. ترکیبی از یادگیری و تمرین روش های جدید برای تجزیه و تحلیل و درک احساسات به شما کمک می کند تا در طول زمان علائم کمتری را تجربه کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر