دوباره رژیم کتو چگونه بعد از شکستن رژیم کتو دوباره به آن باز گردیم؟


چگونه بعد از شکستن رژیم کتو دوباره به آن باز گردیم؟

متاسفانه تعداد زیادی می گویند که نمی توانند از چیت شان خارج بشن و به آن غالب بشن!!! دوباره رژیم کتو بازگردیم

که بعد از بررسی و صحبت های انجام شده مشخص می شود که این افراد روز بعد از چیت چربی بدنشان را به صفر رساندن. به این افراد گفته شده شما بعد از روز چیت چون ذخایر گلیکوژن بدنتون پر است مصرف چربی باعث میشه این ذخایر گلیکوژن خارج نشه. بخاطر همین شما چربی مصرف نکنید تا اون گلیکوژن از بدنتان خارج بشه.

غذایی کتوژنیک - چگونه بعد از شکستن رژیم کتو دوباره به آن باز گردیم؟

در پاسخ باید گفت که این استدلال 100% اشتباس. و دلیل اینکه نمیتونید از چیت تان خارج بشید دقیقا همین اشتباه ای هست که انجام میدید.

Intermittent Fasting VS Keto Diet 01 - چگونه بعد از شکستن رژیم کتو دوباره به آن باز گردیم؟

چرا استدلال حذف کامل چربی فردای روز چیت اشتباس؟ به 2 دلیل:

1.وقتی شما ذخایر کلیکوژنی بدنتون بالا باشه و چربی مصرف کنید این طور نیست که بدن اول چربی رو بسوزونه. این اتفاق هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
بدن اول همیشه گلیکوژن رو میسونه و بعد چربی رو

2. به این افراد گفته شده برای وقتی که برنامه ریزی چیت رو انجام میدید. برای اینکه مصرف کالری تون بیشتر از اون چیزی که برنامه ریزی کردید نشه. و در هر صورت وقتی که شما چیت انجام میدید از کتوزیست خارج میشید، و اون چربی ای که همراه با وعده چیت تان می خورد به صورت چربی ذخیره میشه. باید بیاید روز چیت مصرف چربی رو بیارید پایین و مصرف کربوهیدرات رو ببرید بالا که اون چربی به صورت چربی ذخیره نشه.

در حالیکه اگه فردای روز چیت چربی تون رو به صفر برسونید و کربوهیدرات مصرف کنید دوباره باعث تحریک انسولین میشید. انسولینی که به دلیل فست ای که داشتید (خوابی که داشتید) میزان اش اومده پایین شما دوباره باعث افزایش اش  دوباره رژیم کتو میشد باعث افزیش اشتها میشید، و مشکلاتی که قبل از اینکه رژیم کتوژنیک داشتید دوباره به سراغتان می آید. و این چرخه ممکنه چندین و چند روز ادامه باشه و امکان داره نتونید از اون خارج بشید.

5ec68933f0f41924fd351815 - چگونه بعد از شکستن رژیم کتو دوباره به آن باز گردیم؟

چگونه می توانیم به کتوزیست برگردیم؟

الویت شما نباید این باشه که بدنتان خالی بشه. وقتی بدنتان خالی بشه و بدنتان به کتوزیست هم نرسه. در حقیقت بدن شما به قحطی زدگی میرسه و باعث گرسنگی کاذب میشه و باعث چیت مجدد میشه.
ما قصدمان اینه که بدن رو وارد فاز کتوزیست کنیم. این یه فرمول ساده داره، شما باید دریافت میزان کمتری کربوهیدرات داشته باشید و فعالیت بدنی بالاتر. که بدن شروع کنه اون ذخایر گلیکوزنی که در داخل بدن، کبد، خون و عضلات وجود داره رو بسوزونه و چربی ها و کتون باری ها به عنوان سوخت بدن بشناسه.

راه پیشنهادی برای روز بعد از چیت به عنوان جایگیزین روش اشتباه رایج (حذف کامل چربی):

1-ورزش فول بادی قدرتی ( بهترین کار برای روز بعد چیت هست. بخصوص برای افرادی که ورزش هم می کنند، که باعث میشه ذخایر گلیکوژن به صورت کامل از بدن و عضلات خارج بشه. و شما همزمان هم چیت رو درست انجام بدید و هم از اون برای ساخت عضله استفاده کنید.)

این روش رو در رژیم کرب سایکلی هم استفاده می کنند (یعنی دو روز هفته رو چیت می کنن و توی اون دو روز ورزش قدرتی سنگین انجام میدن، که عضله بسازن و پنج روز دیگه رو شروع میکنن به چربی سوزی)

2-فستینگ 100% جواب هست. فردای روز چیت، فستینگ تک وعده ای بگیرید. که بتونید حداکثر استفاده رو ببرید. (فستینگ کمک میکنه سطح انسولین بدن پایین بیاد و به بدن کمک میکنه که کتون باری رو تولید کنه.)

دقیقا فستینگ نقطه مقابل افرادی است که روز بعد چیت میان چربی رو به صفر میرسونن فستینگ سطح انسولین رو پایین میاره اما افرادی که چربی رو به صفر میرسونن و کربوهیدرات مصرف میکنن سطح انسولین خون بالا میره و در حقیقت چیت مجدد هست و بدترین کاری هست که انجام میدن.

mctoilsportsresearch 1024x683 1 599x400 - چگونه بعد از شکستن رژیم کتو دوباره به آن باز گردیم؟

راه های تسریع در انجام چیت

– مصرف mct oil و قهوه : باعث میشه کتون سازی تسریع پیدا کنه. و سریع بعد از چیت به فاز کتوزیست برگردید.

چیت مجدد چیست؟

وقتی بدن به طور کامل کتو ادپت میشه شما می تونید یه مقدار کمی از چربی روزانه تون رو کاهش بدید. چون بدن دسترسی خوبی به چربی هاتون پیدا کرده و میتونه تا یه مقداری از چربی های بدنتون به جای چربی های مصرفی تون استفاده کنه. و به همین علت شما می تونید بعد یه مدتی میزان چربی تون رو کمتر کنید اما نه به صورت کامل.
اما وقتی شما چیت انجام میدید سطح بالای انسولین باعث میشه دسترسی بدن به ذخایر چربی به صورت کامل بسته بشه و این سطح بالای انسولین نمیذاره که شما از چربی ها استفاده کنید. و کاری که باید انجام بدید این هست که سطح انسولین رو پایین بیارید که دوباره بدن بتونه از چربی ها استفاده کنه و کتون سازی انجام بده.

شما رژیم کتوژنیک رو میشناسید و میدونید که این رژیم، یعنی 70% چربی 25% پروتئین و 5% چربی، و وقتی شما روز بعد از چیت میاید چربی رو به صفر میرسونید. یعنی 100% رو اختصاص دادید به پروتئین و کربوهیدرات که این ها باعث تحریک انسولین میشن و وقتی شما سطح انسولین خونتون بالا باشه، نمیذاره بدنتون به چربی دسترسی دوباره رژیم کتو پیدا کنه، و همزمان بدن دسترسی به غذا هم نداره و شما کالری کمی هم به مصرف رسونید و سطح انسولین بالایی هم دارید. حالا بدن سراغ عضلات میره و عضله سوزی میکنه و همزمان باعث تحریک اشتها میشه و شما رو دوباره به همون چرخه اشتباه زیاده خوری میبره.

خلاصه مطالب:
روز بعد چیت تغذیه تون باید به شکلی باشه که سطح انسولین خون پایین بیاد. این عمل فقط با رژیم متعادل کتوژنیک یا فستینگ متناوب انجام پذیر است.

پرطرفدار ترین رژیم سال کدام است؟رژیم کتوژنیک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید