راهنمای درمانگر – فضای گفتگو


۱۱ نکته برای تعیین حد و مرز با خانواده

دانستن اینکه چگونه مرزهای مشخصی برای خانواده خود تعیین کنید می تواند دشوار باشد، اما با نکاتی که در اینجا به اشتراک می گذاریم، می توانید این کار را انجام دهید. آماده بودن به این معنی است که شما می توانید کاملاً به آنچه نیاز دارید مجهز شوید تا اطمینان حاصل کنید که در روابط خانوادگی خود احساس امنیت و احترام می کنید.

۱. قبل از صحبت با خانواده خود با یک درمانگر صحبت کنید

یک درمانگر آنلاین می تواند به شما کمک کند تا مرزهای شخصی را که می خواهید تعیین کنید شناسایی کنید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا از طریق آنچه ممکن است به نظر برسد روند انجام دهید. آماده شدن برای یک گفتگوی پرتنش با اعضای خانواده می تواند به شما کمک کند در این راه محکم و قوی بمانید.

۲. تمرین کنید

به احتمال زیاد، اگر به جایی می‌رسید که نیاز به تعیین مرزهای واضح دارید، در گذشته احساس کرده‌اید که توسط یکی از اعضای خانواده سمی مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اید. اگر به اندازه کافی اتفاق افتاده باشد، ممکن است در حضور آنها خم شوید یا احساس ضعف کنید. تمرین عمل ساده نه گفتن یا دفاع از خود، می‌تواند یک بازی را تغییر دهد وقتی با افرادی سروکار دارید که مرزهای شما را به چالش می‌کشند. این نیز یکی از مهم ترین مراحل در مورد چگونگی تعیین حد و مرز با فرد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته است.

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که مردم را خشنود می کنند یا نمی خواهند دیگران را ناامید کنند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید نه بگویید. نه گفتن را تمرین کنید یا از قبل بخواهید که مرزهای شما رعایت شود. به شما این امکان را می دهد که در لحظه احساس آمادگی، تمایل و توانایی بیشتری برای اعمال مرزهای خود داشته باشید.

۳. بپذیرید که نیازهای شما مهم هستند

قبل از اینکه بتوانید با والدین، خواهر و برادرها یا سایر اعضای خانواده مرزبندی کنید، شما باید باور داشته باشید که نیازهای شما معتبر و مهم هستند. ترس از به اشتراک گذاشتن مرزها معمول است زیرا نگران صدمه زدن به یکی از اعضای خانواده هستید. با این حال، مهم است که واقعاً درک کنید که نیازهای شما به اندازه نیازهای دیگران مهم است.

تنظیم مرز سالم به این معنی نیست که شما آسیب دیده اید. برعکس در واقع درست است. مرزهای خانوادگی که تعیین می کنید می تواند به شما این امکان را بدهد که با همه اعضای خانواده و دوستان خود رابطه ای بهتر، محترمانه تر و سودمندتر ایجاد کنید.

۴. واقع بین باشید

در مورد آنچه که بعد از تعیین مرزها برای شما سالم خواهد بود واقع بین باشید. در آن مرحله، شما قبلاً گام بزرگی در جهت مراقبت از خود و انجام آنچه برای شما مناسب است برداشته اید.

  • به این فکر کنید که چه چیزی از این نظر که شما احساس امنیت کنید و به مرزهایتان احترام گذاشته شود، قابل انجام است.
  • قبل از شرکت در یک رویداد خانوادگی به تعهدات زمانی فکر کنید.
  • ارزیابی کنید که گذراندن وقت با فردی در خانواده که در رعایت مرزهای شما مشکل دارد واقعاً چگونه خواهد بود.
  • مهمتر از همه، به یاد داشته باشید – خوب است که بگویید نه زمانی که شما نیاز دارید

۵. شما می توانید هم محکم و هم مهربان باشید

برای اینکه مرزهای شما رعایت شود، باید زمانی که آنها را به اشتراک می گذارید، قاطع باشید. با این حال، محکم بودن لزوماً به این معنی نیست که باید نامهربان باشید. در واقع، آن احساس در مورد گرفتن زنبورهای بیشتر با عسل زمانی که شما در حال تعیین حد و مرز هستید، درست به نظر می رسد. مهربان بودن، آرام بودن و صبور بودن اغلب می تواند به نتایج بزرگتری منجر شود. توجه: این کار را انجام می دهد نه یعنی باید در مورد مرزهای خود دست تکان دهید. شرکت اینجا کلیدی است

۶. مستقیم باشید

وقتی در حال گفتگوی سخت در مورد مرزهایی هستید که نیاز دارید دیگران به آنها احترام بگذارند، ممکن است ناراحت کننده باشد. مستقیم بودن بهترین راه برای نزدیک شدن به مسائل است. در مورد نیازهای خود محکم و شفاف باشید. تا جایی که می توانید با جزئیات صحبت کنید، بنابراین هیچ منطقه خاکستری یا سردرگمی در پایان مکالمه وجود ندارد. شما می خواهید به صراحت بیان کنید که چیست است باشه و چی نیست خوب.

۷. در صورت نیاز از آنجا دور شوید

شما هرگز مجبور نیستید در موقعیتی بمانید که احساس خطر یا سمی می کند. اگر مرزهای شما رعایت نمی شود، همیشه می توانید آن را ترک کنید. اگر احساس می‌کنید که بهترین مسیر برای رفتن است، می‌توانید سعی کنید در مورد مسائل صحبت کنید، اما در یک نقطه خاص، به‌ویژه اگر برای مدت زمان زیادی دشوار بوده است، همیشه می‌توانید به سادگی آن را ترک کنید.

شما نیازی به عذرخواهی ندارید، و نیازی به توضیح برای دیگران ندارید، مگر اینکه بخواهید. شما مرزهای خود را تعیین کرده اید، و اگر به آنها احترام گذاشته نمی شود، می توانید بدون احساس گناه، خود را از موقعیت دور کنید.

۸. به یاد داشته باشید که شما مسئول هستید

بخش بزرگی از تعیین مرزها این است که باور داشته باشید که شما مسئول زندگی خود هستید. هنگامی که بخش سخت را انجام دادید – حد و مرزها را تعیین کردید – باید به خاطر داشته باشید که برای اجرای آنها قدرت و قدرت دارید.

به خودتان بگویید که هیچ کس نمی تواند چیزی را در شما ایجاد کند. هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به انجام کاری کند. شما مسئول هستند. انتظار دارید اطرافیانتان – حتی اعضای خانواده – به مرزهای شما احترام بگذارند.

۹. قاطعیت داشته باشید

قاطعیت می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که در تلاش برای تعیین مرزهای خانوادگی هستید. معمولاً به ما یاد می‌دهند که احترام بگذاریم، مخصوصاً وقتی با بزرگترهایمان سروکار داریم، بنابراین وضع قانون با اعضای بزرگتر خانواده ممکن است عجیب باشد.

با این حال، قاطعانه بودن، بی احترامی نیست. این مفهوم مهمی است که باید در هنگام تعیین حد و مرز با خانواده درک کرد. خوب است و احتمالاً لازم است که شما خیلی محکم باشید و از خودتان دفاع کنید.

۱۰. فهرستی تهیه کنید

اگر حد و مرزها را تعیین کرده اید و اکنون برای رویارویی با اولین تعامل خود آماده می شوید، جایی که آنها در معرض آزمایش قرار می گیرند، ممکن است فهرستی از استراتژی های مقابله ای خود را تهیه کنید. از قبل برنامه‌ریزی کنید که اگر در خانواده‌تان با کسی روبرو شدید که به شما احترام نمی‌گذارد، چه خواهید کرد. ممکن است تصمیم بگیرید:

  • به آرامی مرزهایی را که روی آن توافق کرده اید به آنها یادآوری کنید
  • خود را از موقعیت دور کنید تا کمی پیاده روی کنید
  • با یک دوست تماس بگیرید – برای داشتن یک متحد از قبل برنامه ریزی کنید
  • مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق انجام دهید
  • وضعیت را به طور کامل رها کنید

«تعیین مرزها نیاز به تمرین دارد. این مانند ساختن یک عضله است – هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی تر می شود. تمرین قبل از زمان، نوشتن آنچه برای شما مهم است، واضح بودن و مهمتر از همه دانستن این که ارزش آن را دارید، همگی به تعیین مرزهای خانواده کمک می کنند. جیل داینو، درمانگر فضای گفتگو، LCSW-R، BC-TMH

۱۱. ایجاد پیامدها

متأسفانه تعیین حد و مرز کافی نیست. بله، عزیزان شما اگر نتوانند به مرزهای شما احترام بگذارند باید عواقب آن را بدانند. شما همچنین باید یک ایده روشن در ذهن خود داشته باشید که اگر عزیزتان نتواند با مرزهایی که شما تعیین کرده اید زندگی کند، چه کاری انجام خواهید داد.

این ممکن است کمک کند که به کسی اطمینان دهید که هستید نه تلاش برای مجازات آنها با عواقبی. شما به سادگی به آنها اجازه می دهید بدانند که دیگر تمایلی به تحمل یک رفتار خاص ندارید. مرزهای خانوادگی می تواند واقعا سخت باشد. ممکن است احساس ترس کنید یا حتی حق خود را برای کشیدن خطوط روی شن زیر سوال ببرید. بخصوص وقتی نوبت به خانواده شما می رسد

با این حال، حقیقت این است که دانستن اینکه چگونه با خانواده مرزبندی کنید، می‌تواند به شما امکان ایجاد روابط عمیق‌تر، قوی‌تر و سالم‌تر را بدهد. این مهارتی است که احتمالاً آن را در سایر زمینه های زندگی خود نیز به کار خواهید برد. شما فردی قوی و مستقل هستید. شما لایق این هستید که در زندگی خود حد و مرزی داشته باشید. اکنون، شما همه این مجموعه ابزار از نکات را برای تنظیم و اجرای آنها دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر