چرا ورزش برای حفظ سلامتی در سالهای بعد بسیار حیاتی است.

ورزش روزانه برای حفظ سلامتی بهینه مهم است. همه افراد، از جمله بزرگسالان ۶۵ ساله یا بیشتر، باید تا حد امکان فعالیت بدنی داشته باشند. وقتی صحبت از انتقال به میان می‌آید، هر چه زودتر بهتر باشد – حتی اگر بزرگ شده باشید.

در میان مزایای بسیاری برای سالمندان، ورزش به شما کمک می کند:

  • قدرت خود را تقویت کنید که به شما کمک می کند مستقل بمانید.
  • برای کمک به جلوگیری از زمین خوردن تعادل خود را بهبود ببخشید (ورزش منظم احتمال زمین خوردن را تا ۲۳ درصد کاهش می دهد).
  • این به شما انرژی بیشتری می دهد تا بتوانید با نوه های خود همگام باشید.
  • به پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و پوکی استخوان کمک می کند.
  • خلق و خوی خود را بهبود بخشید و از افسردگی خلاص شوید.
  • عملکرد شناختی خود را بهبود بخشید (مطالعه اخیر بنیاد تحقیقات و پیشگیری از آلزایمر نشان داد که ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل را تا حدود ۵۰٪ کاهش دهد).

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم – فعال ماندن – بسیار بهتر از یک زندگی بی تحرک است. هر فعالیتی بهتر از هیچ است. فقط ۳۰ دقیقه ورزش روزانه می تواند به شما کمک کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید. به ویژه مهم است که نوع فعالیت مناسبی داشته باشید. قبل از شروع یک رژیم ورزشی جدید، با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص کند چه نوع ورزشی برای شما مناسب است.

از جمله بهترین تمرینات برای سالمندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یوگای صندلی: این تمرین عالی با ضربه کم قابل دسترسی است و به بهبود تحرک، قدرت، تعادل و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند. همچنین سلامت روان و خواب را بهبود می بخشد.
  • پیاده روی: پیاده روی یکی از لذت بخش ترین شکل های ورزش است و همچنین می تواند یک فعالیت اجتماعی بسیار اجتماعی باشد که می توانید با دوستان خود انجام دهید. یک مسیر طبیعی یا پارک پیدا کنید. در حین گوش دادن به یک کتاب صوتی یا موسیقی در یک مرکز خرید یا روی تردمیل قدم بزنید. پیاده روی منظم خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و همچنین خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.
  • تمرینات قدرتی: کار با دمبل های سبک وزن یکی از بهترین راه ها برای بهبود قدرت، انعطاف پذیری و تعادل شماست. عضلات دوسر بازو، لیفت جلو و اکستنشن عضلات سه سر تنها چند مورد از راه هایی هستند که دمبل می تواند متابولیسم را افزایش دهد و به کنترل سطح گلوکز کمک کند. اطمینان حاصل کنید که تمرینات را به درستی انجام دهید تا خطر آسیب را کاهش دهید.
  • تمرینات مقاومتی: چه کسی می دانست که یک کش لاستیکی بزرگ می تواند یک ابزار ورزشی عالی باشد؟ این نوع تمرینات به شما کمک می کند تا هسته بدن خود را تقویت کنید و حرکت و تعادل را بهبود بخشید. و بهترین چیز؟ کمربندها نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه می توانید با این روش در باشگاه یا خانه ورزش کنید – و بسیار راحت است!

شکل تمرین شما هر چه باشد، فقط مطمئن شوید که بلند شوید و حرکت کنید! امروز از سالن های بدنسازی Corpus Christi ما دیدن کنید!