علائم و علل – فضای گفتگو


انواع درمان برای SAD

صحبت با یک درمانگر متخصص در مشاوره با افراد مبتلا به SAD مکان بسیار خوبی برای شروع درمان است.

درمان یا دارو (یا هر دو)

درمان اختلال عاطفی فصلی بسته به شدت و فراوانی علائم، بر اساس بیمار متفاوت است. درمان SAD ممکن است شامل ترکیبی از شکلی از گفتگو درمانی به نام درمان شناختی رفتاری آنلاین (CBT) و داروهای تجویزی مانند داروهای ضد افسردگی یا مسدودکننده های بتا باشد.

نور درمانی

افسردگی فصلی با قرار گرفتن کمتر در معرض نور طبیعی خورشید در ماه های زمستان مرتبط است. لایت باکس ها نورهای طیف کاملی را ساطع می کنند که اعتقاد بر این است که در برخی افراد اثرات ضد افسردگی ایجاد می کند. این یک درمان تضمینی برای SAD نیست، اما به بسیاری از افراد کمک می کند علائم SAD کمتر و شدیدتر را تجربه کنند.

“تحقیقات نشان می دهد که نور درمانی می تواند یک گزینه درمانی حمایتی برای افرادی باشد که با SAD دست و پنجه نرم می کنند، زیرا نتایج نشان می دهد که استفاده مداوم از این درمان برای چندین هفته حداقل باعث بهبود خلق و خو می شود.”

درمانگر فضای گفتگو، کیت روزنبلات، MA، LPC، LMHC

پیشگیری از SAD

روش های مختلفی برای مبارزه با شروع SAD وجود دارد. در اینجا نحوه مقابله با افسردگی آورده شده است:

  • گذراندن زمان بیشتر در بیرون، حتی اگر هوا سرد باشد. بیرون بروید و از هوای تازه و آفتاب طبیعی لذت ببرید. حتی در روزهای ابری، نفوذ نور روز از پوشش ابر همچنان مفید است. اگر هوا برای بیرون رفتن خیلی سرد است، سعی کنید کنار پنجره بنشینید، پرده ها را باز کنید و اشعه های نور خورشید را جذب کنید.
  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل با غذاهای سرشار از آب فراوان تغذیه برای مبارزه با افسردگی بسیار مهم است. خوردن ماهی های چرب، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، آجیل، پنیر و غذاهای سبوس دار می تواند به از بین بردن بلوز کمک کند.
  • درگیر شدن در ورزش های نیمه سنگین حداقل ۵ روز در هفته تا حد تعریق. ورزش فواید بی شماری برای سلامتی شما دارد، از جمله ترشح اندورفین طبیعی که علائم افسردگی را از بین می برد. اگر در باشگاه ورزش کنید، شانس خود را برای اجتماعی شدن افزایش خواهید داد، که ابزار مفید دیگری برای مبارزه با افسردگی است.
  • زودتر بیدار شدن صبح ها برای افزایش قرار گرفتن در معرض نور طبیعی. SAD معمولاً در روزهای کوتاه زمستان که تابش آفتاب به حداقل می رسد رخ می دهد. زود بیدار شدن و بیرون رفتن می تواند به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی موثر عمل کند.

مراقبه ذهن آگاهی، پرانایاما (تنفس عمدی)، یوگا، رایحه درمانی، حمام داغ نمک اپسوم و تماشای آفتاب نیز برای مبارزه با افسردگی، صرف نظر از علت آن، توصیه می شود. این تاکتیک‌ها و سایر تاکتیک‌های کل‌نگر را به‌عنوان بخشی از روال معمول خود کاوش کنید قبل از SAD شما وارد می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر