علائم و نحوه مقابله – فضای گفتگو


نکاتی برای مقابله با خماری ناشی از حمله پانیک

بهبودی پس از حمله پانیک ممکن است کمی طول بکشد، اما مطمئن باشید، شما اراده بازیابی در زیر چند روش آسان و موثر برای کاهش علائم باقیمانده خماری در دفعه بعدی که دچار حمله پانیک شدید، آورده شده است.

از وضعیت موجود دور شوید

پس از بهبودی خود از حمله پانیک، تغییر مکان فیزیکی می تواند ایده خوبی باشد. به عنوان مثال، اگر ایستاده اید و روی زمین قدم می زنید، سعی کنید بنشینید و پاهای خود را بکارید. اگر در رختخواب دراز کشیده اید، ممکن است نشستن یا ایستادن و حرکت کردن کمک کند. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، تغییر وضعیت بدن می تواند به منحرف کردن ذهن شما کمک کند.

محیطی جدید پیدا کنید

اگر در یک اجتماع اجتماعی دچار حمله پانیک شدید، اجتماع را ترک کنید و مدتی را به تنهایی بگذرانید. اگر به تنهایی در خانه دچار حمله پانیک می شوید، ممکن است سعی کنید در محله قدم بزنید. مناظر جدید و محیط اطراف می تواند به شما کمک کند تا از هر چیزی که ممکن است باعث حمله پانیک شده باشد دور شوید و در نهایت حتی ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر از عواقب پس از آن بهبود پیدا کنید.

یک تمرین سبک انجام دهید

اگرچه ممکن است ورزش بعد از حمله پانیک غیر منطقی به نظر برسد، اما ورزش می تواند کاملاً ترمیم کننده باشد. ورزش باعث ترشح اندورفین می شود، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، سطح هورمون استرس را کاهش می دهد، ایمنی را تقویت می کند و به تمرکز افکار شما کمک می کند – همه اینها به شکست علائم خماری حمله پانیک کمک می کند.

کمی استراحت کن

هر نوع حمله اضطرابی، از جمله حملات پانیک مکرر شبانه، می تواند انرژی شما را از بین ببرد و احساس خستگی را در شما ایجاد کند. یک چرت ۳۰ دقیقه ای می تواند برای بازگرداندن سطح آدرنالین به حالت طبیعی، استراحت ماهیچه ها و کاهش افکار مزاحم معجزه کند.

غذاهای مغذی بخورید

غذاهای سالم ویتامین ها، مواد معدنی و فیتونوترینت ها (مواد مغذی گیاهی) را که بدن ما برای عملکرد، بهبود و رشد به آن نیاز دارد، فراهم می کند. اگر شما فاقد مواد مغذی حیاتی هستید، ممکن است بدن شما نتواند التیام یابد و مغز شما به خوبی کار نکند. یک وعده غذایی بزرگ ممکن است کارساز نباشد، اما یک میان وعده سبک و سالم می تواند آرامش بخش باشد.

با کسی که بهش اعتماد دارید صحبت کنید

صحبت کردن در مورد حمله پانیک ممکن است به شما کمک کند بفهمید چه چیزی باعث آن شد و چگونه روی شما تأثیر گذاشت. اگر فردی به اندازه کافی نزدیک دارید، در مورد حمله پانیک خود و معنای آن با او صحبت کنید. بررسی احساسات و ترس های خود با یکی از عزیزان می تواند بسیار مفید باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر