قبل از شروع یک کسب و کار باید خود را بشناسید؟


قبل از شروع کسب و کار خود را بشناسید بسیار ضروری است. بسیاری از مردم هزاران بار به راه اندازی یک تجارت فکر کرده اند. اما به دلیل عدم شناخت خود، این تصمیم هرگز اجرایی نشد. انسان ذاتاً مستقل است و همین امر او را به فکر راه اندازی یک کسب و کار شخصی می اندازد. برخی از افراد دستورات یا ممنوعیت های کارفرمای خود یا شخص دیگری را تحمل نمی کنند. این افراد تنها زمانی احساس رضایت می کنند که کسب و کار متعلق به آنها باشد. چند نفر هستند که این چیزها برایشان اهمیت چندانی ندارد.

قبل از شروع کسب و کار خود را بشناسیم تعیین می کند که آیا روحیه کارآفرینی داریم یا نه. کارآفرین فردی است که به ریسک علاقه دارد و ایده جدیدی برای کسب و کار دارد. چنین فردی روحیه رهبری و مدیریت دارد و از آن لذت می برد. یک کارآفرین معمولاً می تواند یک کارمند معمولی باشد و حقوق عادی دریافت کند. اما او ریسک می کند و ایده خود را به عمل تبدیل می کند. اگر کارآفرین قبل از شروع کسب و کار خود را به خوبی بشناسد. قطعاً یک تجارت موفق خواهد بود.

میثم شکری ساز که هلدینگ پارس را اداره می کند و یکی از کارآفرینان برجسته کشور است، معتقد است گاهی کارهای کوچک خانه به مرور زمان پیشرفت چشمگیری می کند و شهرت جهانی پیدا می کند. این نه تنها برای شخص خوب است، بلکه مزایای زیادی نیز دارد. برای اقتصاد جامعه نیز بسیار مفید است. در اقتصاد سرمایه داری، کارآفرین همیشه به عنوان عامل هماهنگ کننده عمل می کند. در واقع منابع مختلف توسط یک کارآفرین به صورت محسوس و ناملموس جابه‌جا می‌شوند. بی ثباتی های بازار را می توان به راحتی توسط کارآفرین برطرف کرد.

قبل از راه اندازی یک شرکت، خودتان را بشناسید

قبل از راه اندازی یک شرکت، خودتان را بشناسید همچنین حیاتی است. زیرا هر کسب و کاری مستقر به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز دارد. اشتغال از طریق کارآفرینی و ایده های جدید ایجاد می شود. راه اندازی یک کسب و کار به معنای راه اندازی یک کسب و کار سازمان یافته است.

شناخت خود قبل از شروع چنین کسب و کاری ضروری است. همانطور که از کلمه “شرکت” بر می آید، شرکت مکانی است که هر یک از اعضا در آن سرمایه گذاری می کنند و هر یک متناسب با سرمایه سرمایه گذاری شده در پروژه، سود و زیان را به اشتراک می گذارند. نکته مهم این است که قبل از تاسیس شرکت باید زمینه فعالیت مشخص شود.

تنها چیزی که نیاز است اراده آزاد شرکا است. سپس شرکت تاسیس می شود و تنها چیزی که نیاز به مجوز دارد موضوع کار است. درست است که تأییدیه های بخش مربوطه مورد نیاز است. اما توزیع و توزیع محصولات این شرکت رایگان است.

در نتیجه اگر شرکت با خودشناسی قبل از راه اندازی کسب و کار و رعایت قوانین تاسیس شده باشد; می تواند در آینده به طور قابل توجهی رشد کند. کارآفرینان انواع مختلفی دارند که هر کدام با هدف خاصی شروع به کارآفرینی کرده اند. بر این اساس، شناخت خود قبل از راه اندازی یک شرکت، هدف شرکت است. بسته به نوع کسب و کار ما دو نوع کارآفرینی داریم. یکی تجاری و دیگری تولیدی.

دسترسی به ثروت مستقل با ایجاد یک شرکت امکان پذیر است. مزایای کارآفرینی و مهمتر از همه، ایجاد یک شرکت آنقدر زیاد است که همه را وسوسه می کند. اما همه این مزایا تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که قبل از راه‌اندازی یک شرکت به دانش خود توجه کنیم. این مهم ترین و حیاتی ترین مرحله در ایجاد یک شرکت است.

قبل از شروع کسب و کار خود را بشناسید

قبل از شروع یک کسب و کار چه چیزی باید بدانید؟

چرا قبل از شروع یک کسب و کار باید خودمان را بشناسیم؟ آگاهی از مهارت ها و علایق منجر به راه اندازی کسب و کاری نزدیک به آنها می شود. علاقه و مهارت کار را آسان می کند و کیفیت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. شناخت خود قبل از شروع هر حرفه ای از حساسیت شما نسبت به کاستی ها و مشکلات می کاهد. کسی که قبل از شروع کار به همه جوانب کار فکر کرده باشد، احتمال موفقیت بسیار بیشتری دارد. حل مشکلات کاری مستلزم علاقه و مهارت رهبر است. شناخت خود قبل از شروع یک کسب و کار، کلید طلایی ایجاد یک شغل جدید است.

اگر انسان نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسد، می داند که برای موفقیت به چه کسانی در کنار خود نیاز دارد. در واقع باید افرادی را جذب کرد که علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعف را در کار بپوشانند. اگر کار با ظرافت و توجه به همه جوانب انجام شود; اهداف درست تعیین شده و در نهایت موفقیت تضمین شده است. به عنوان مثال، فردی که قبل از راه اندازی یک شرکت، خود را می شناسد، می داند که به چه کسانی نیاز دارد. در نتیجه شکست تیم به خصوص در شرکت ها بسیار بعید است.

زمانی که قبل از شروع کسب و کار خود را می شناسید، به عزت نفس خود توجه کنید. افزایش اعتماد برای یک کارآفرین بسیار مهم است. هنگام کار پشت سر دیگران و بی سر و صدا، اعتماد به نفس داشته باشید. هرگز به شهرت و درآمد خوبی نخواهید رسید. رهبری که با اعتماد به نفس و جدیت زمام امور را در دست بگیرد، مطمئناً موفق خواهد شد. یک رهبر خوب به تیم انگیزه می دهد و مشتاقان را جذب می کند. به خاطر داشته باشید که رهبران موفقی مانند استیو جابز، بیل گیتس، مارک زاکربرگ یا میثم شکاریساز همیشه این نکات را در سفر کارآفرینی خود در نظر گرفته اند.

قبل از شروع، خودتان را بشناسید

قبل از شروع، خودتان را بشناسید

قبل از شروع، خودتان را بشناسید انتخاب ایده بسیار مهم است. همانطور که می دانید اولین و مهمترین لحظه در راه اندازی یک استارتاپ، انتخاب ایده مناسب است. یک ایده خوب مهم است و می تواند شروع شود، اما کافی نیست. نحوه اجرا و انتخاب تیم مناسب برای اجرای ایده مهمتر از خود ایده است.

توجه به سه عنصر اصلی در انتخاب ایده بسیار مهم است. اول از همه، قبل از شروع یک کسب و کار، با شناختن خود به نفع شخصی خود پی ببرید. ثانیاً باید توانایی ها و استعدادهای خود را بشناسید و در نهایت به فضای بازاریابی که فعالیت در آن انجام می شود توجه کنید.

تعیین دید در فواصل زمانی مختلف یکی از کارهایی است که از ابتدا مورد نیاز است. این استراتژی منجر به مدیریت بیشتر کسب و کار می شود. شناخت خود قبل از شروع یک کسب و کار کمک زیادی می کند. همه چیز به یک تیم مناسب نیاز دارد. تیمی که برای پوشاندن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت با یکدیگر همکاری می کند.

شناخت خودمان قبل از شروع یک کسب و کار به ما کمک می کند تا سطح دانش خود را درک کنیم. جالب است بدانید که مهمترین مشکل استارت آپ های ایرانی امروز همین دانش ضعیف است. استعداد همیشه در سایه دانش شکوفا می شود. در زمینه برندسازی کمترین سطح دانش را در ایران داریم. شناخت خود قبل از شروع یک بوت، دانش ما را می سنجد. با استفاده از تجربیات مختلف می توانیم دانش خود را تا حد امکان ارتقا دهیم.

منبع: آموزش پارس

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟