نحوه کنترل خشم در یک رابطه – Talkspace


چگونه در رابطه با عصبانیت خود عمل کنم؟

مهمترین بخش یادگیری نحوه مدیریت خشم و ناامیدی در یک رابطه، شناسایی محرک های خود و سپس ارائه راه های استراتژیک برای پاسخگویی است.

احساس اینکه کنترل احساسات خود را در دست دارید می تواند در رابطه شما تغییری ایجاد کند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه رابطه خود را با عصبانیت تغییر دهید که ممکن است مانع رشد شما و شریک زندگیتان به عنوان یک زوج شود، از برخی از نکات زیر استفاده کنید.

نکات کنترل خشم

قبل از حرف زدن فکر کن

هنگامی که شما از قبل عصبانی هستید، واکنش های بی ثبات می تواند وحشتناک باشد. یاد بگیرید که یک یا دو دقیقه وقت بگذارید و قبل از پاسخ دادن یک نفس عمیق بکشید، می تواند برای رابطه شما معجزه کند. چیزی مثل نفس عمیق کشیدن واقعا کارساز است. اگر به سختی می توانید آرامش خود را به دست آورید، سعی کنید تا ۱۰ بشمارید.

این تمرین می تواند یک تمرین ارتباطی مفید برای زوجین باشد. در نهایت با تمرین کافی، می‌توانید خشم خود را رها کنید و به شیوه‌ای آرام پاسخ دهید که می‌تواند برای یافتن زمینه‌های مشترک سازنده‌تر و مساعدتر باشد.

آرام باشید و احساس خود را بگویید

بعد از اینکه یک یا دو لحظه به خود فرصت دادید تا آرام شوید و وضعیت را بررسی کنید، باید بتوانید احساس واقعی خود را تشخیص دهید. با حالتی آرام به همسرتان توضیح دهید که چرا اینقدر ناراحت هستید.

بد نیست مستقیم و قاطع باشید، اما از وسوسه مقابله با دیگران اجتناب کنید. اگر به خاطر دیر آمدن دوباره همسرتان به شام ​​عصبانی هستید، از عبارت “من یک عبارت هستم” استفاده کنید و به آنها بگویید “از اینکه دوباره دیر به شام ​​رسیدی ناراحتم. این به احساسات من آسیب می رساند و باعث می شود احساس کنم. مثل اینکه من اولویت من نیستم.”

بازسازی شناختی

درک اینکه چگونه و چرا فکر می کنیم، می تواند به ما در تغییر آن بخش های رفتارمان کمک کند. خشم می تواند ما را دراماتیک تر و غیرمنطقی تر کند و باعث شود چیزهایی بگوییم که منظورمان نیست. با تمرکز بر نحوه واکنش ما و اجتناب از استفاده از عباراتی مانند همیشه و هرگز، ما می توانیم نحوه واکنش خود به موقعیت ها را بازسازی کنیم. بازسازی شناختی (همچنین به عنوان چارچوب بندی مجدد شناختی شناخته می شود)، یک تکنیک رفتاری شناختی رایج است که به ما کمک می کند واکنش های منفی را به واکنش های مثبت تر تبدیل کنیم.

به دنبال یک زوج درمانگر

یک زوج درمانگر می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا ریشه های خشم را در رابطه خود کشف کنید. مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد راه های مقابله با عصبانیت در اختلافات یا زمانی که شریک زندگی تان کاری انجام می دهد که شما را ناراحت می کند، کار کنید. به این ترتیب، شما و شریک زندگیتان می توانید فعالانه روی بهبود رابطه خود و کاهش بروز عصبانیت کار کنید.

راه رفتن

مواقعی وجود دارد که بله، شما بسیار عصبانی خواهید شد. ممکن است بیش از یک دقیقه طول بکشد. تنفس عمیق ممکن است کارساز نباشد. خوبه. دانستن زمان ترک به همان اندازه مهم است که علت خشم را درک کنید. در صورت نیاز، ترک اتاق یا فضای فیزیکی که در آن هستید ممکن است به شما زمان کافی بدهد تا افکارتان را جمع کنید و سعی کنید قبل از درگیر شدن مجدد با موقعیت، خشم خود را رها کنید.

طنز می تواند کمک کند

گاهی اوقات عصبانیت شما می تواند شرایط را بدتر از آنچه که باید باشد. طنز همیشه می تواند یک تکنیک و تاکتیک خوب برای خنثی کردن موقعیت ها باشد. اگر بتوانید از این نکته اول برای کمی مکث استفاده کنید، ممکن است بتوانید چیزی خنده دار را از موقعیت خارج کنید و به آن پاسخ دهید. چه کسی – کدامبه جای عصبانیت شما شوخ طبعی در موقعیت های خاص می تواند نامناسب باشد، بنابراین از احساس شریک زندگی خود آگاه باشید و به راحتی قدم بردارید.

توجه: ما در مورد کنایه ای که می تواند آسیب زا باشد صحبت نمی کنیم.

بیایید آن را معنی کنیم

همانطور که اگر شریک زندگی تان کینه ای دارد که ممکن است باعث عصبانیت شما شود، اگر متوجه شدید که نمی توانید خشم خود را رها کنید، ممکن است بخواهید روی توانایی بخشیدن تمرکز کنید. منفی گرایی می تواند به سرعت احساسات مثبت و سالم را تحریک کند. احساس تلخی ممکن است به این معنا باشد که باید در نظر داشته باشید که شریک زندگی خود را برای هر کاری که شما را ناراحت کرده است ببخشید.

بخشش می تواند بسیار قدرتمند باشد. این بدان معناست که شما می توانید او را رها کنید و بخشی از آنچه می خواهید رها کنید ممکن است برخی از مسائل خشم حل نشده باشد.

گفت‌وگوی جدی با شریک زندگی‌تان می‌تواند به شما در حل مشکلات کمک کند و یاد بگیرید که آنها را رها کنید.

تکنیک های تمدد اعصاب را یاد بگیرید

مهارت های ذهن آگاهی و آرامش در بسیاری از زمینه های زندگی ما مفید است. به خصوص اگر در حال یادگیری مدیریت خشم در روابط هستید، تمرینات تنفس عمیق، تجسم و استفاده از مانتراها می تواند فوق العاده قدرتمند باشد.

یوگا یکی دیگر از تکنیک های آرام سازی است که بسیاری از افرادی که از عصبانیت مفرط رنج می برند برای از بین بردن استرس از آن استفاده می کنند. هر زمان که روی خود تمرکز کنید و از سلامت روان خود مراقبت کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که کنترل بیشتری بر خشم خود دارید.

کار کردن

این یک واقعیت شناخته شده و ثابت شده است که ورزش استرس را کاهش می دهد که می تواند به خشم تبدیل شود. به خصوص اگر دوران سختی را در رابطه خود سپری می‌کنید، گاهی اوقات می‌توانید با پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری، خود را از این موقعیت خارج کنید و ضربان قلب خود را بالا ببرید.

خشم می تواند یک احساس سالم باشد، اما زمانی که در رابطه و زندگی شما اختلال ایجاد می کند، باید یاد بگیرید که چگونه آن را کنترل کنید. چه این که بفهمید چگونه حسادت و خشم را در یک رابطه کنترل کنید، یا هر احساس دیگری که بین شما و شریک زندگیتان ایجاد می شود، کنترل احساسات یکی از سالم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

یادداشت روزانه یا ورزش کردن به رها شدن احساسات منفی ما کمک می کند و از انفجار خشم پر شده در هنگام عصبانیت جلوگیری می کند. از آنچه در عصبانیت گفته می شود. .

بدانید که کمک در قالب درمان فردی، خانوادگی و گروهی در دسترس است. وقتی متوجه شدیم مشکلی وجود دارد که می تواند ما را از انجام کاری که ممکن است پشیمان شویم باز دارد، به دنبال یک متخصص باشید.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که عصبانیت یک احساس “عادی” و رایج است. ما انسان هستیم دانستن نحوه مدیریت آن نشان دهنده بلوغ و عشق به خود و دیگران است.»

سینتیا کچینگ، درمانگر فضای گفتگو، LCSW-S

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر