نشانه هایی که نشان می دهد به یک روز سلامت روان نیاز دارید + نحوه مصرف


اگرچه افزایش مداوم استرس و اضطراب در چند سال گذشته جای جشن گرفتن نیست، اما اگر مانعی وجود داشته باشد که بتوانیم آن را از بین ببریم، افزایش آگاهی نسبت به سلامت روان است. سلامت روان و خود مراقبتی باید برای همه انسان ها اولویت اصلی باشد، فرقی نمی کند که بهترین احساس را دارید یا بدترین. با این اوصاف، هیچ احساسی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک وجود ندارد – لطفاً احساسات خود را به عنوان بی اهمیت ننویسید زیرا فکر می کنید “همه چیز می تواند بدتر باشد.” همه چیز مهم است. هر چیزی که شما احساس می کنید مهم است. تو مهم هستی

همه ما احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنیم – خوب نبودن خیلی بهتر از آن است. با وجود انگ غیرقابل انکار سلامت روان، نیاز به یک روز سلامت روان مطلقاً هیچ ایرادی ندارد. و شاید به یک هفته، ماه یا سال سلامت روان نیاز داشته باشید. و حدس بزنید چه؟ این هم کاملاً اشکالی ندارد! نکته مهم سلامتی شما است – از نظر روحی، جسمی و عاطفی. پس لطفا با خودتان مهربان باشید و به هر احساسی که دارید احترام بگذارید. با فناوری، رسانه های اجتماعی، و نیاز بی وقفه ما به «بیشترین انجام دادن»، بسیاری از ما زندگی کاری ناسالم داریم (اگر اصلاً حد و مرزی داشته باشیم). بیایید آن را تغییر دهیم، باشه؟ و یک مکان عالی برای شروع این است که بدانیم چه زمانی به یک روز سلامت روان نیاز داریم.

در آینده، بیشتر در مورد فواید یک روز سلامت روان، نشانه هایی که ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد، و چند روش موثر برای گذراندن اوقات فراغت خود که باعث ایجاد احساس شارژ در شما می شود، بیشتر می شود.

مربوط: ۲۵ راه برای غلبه بر فرسودگی شغلی در هنگام استراحت دشوار است

اما اول: بدانید که خوب است که برای شما وقت بگذارید

مهم است بدانید که خوب است یک روز را برای مراقبت از خود اختصاص دهید. مراقبت از سلامت روان کاری است که می توانید به صورت روزانه انجام دهید، اما گاهی اوقات لازم است یک روز کامل از کار و سایر مسئولیت ها مرخصی بگیرید تا مراقبت های لازم را به خود ارائه دهید. با این گفته، ما می دانیم که درخواست پشتیبانی همیشه آسان نیست. بیان نیاز به یک روز سلامت روان برای یک کارفرما می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا ممکن است حمایتی برای این درخواست ضروری وجود نداشته باشد. می‌خواهم بدانید که فقط مناسب و کاملاً منصفانه است که درخواست روز مرخصی را بدهید که سلامت روان شما در رنج است. در واقع لازم است. شما باید مراقب سلامت روان خود باشید تا در هر کاری که انجام می دهید سالم و موثر باشید.

میدونی چیه؟ شما تنها کسی نیستید که از این روز تعطیل بسیار مورد نیاز (و سزاوار) بهره می برید. اگر بهترین احساس را دارید، بهترین عملکرد خود را خواهید داشت – وضوح ذهنی، تمرکز، بهره وری و خلاقیت بیشتری خواهید داشت. ما حاضریم شرط ببندیم که روابط شما در محل کار نیز بهبود خواهد یافت. بنابراین واقعاً، این یک برد-برد است.

روز سلامت روان چیست؟

روز سلامت روان روزی است که به طور خاص به رفع نیازهای روانی و عاطفی شما اختصاص داده شده است. اینطور نیست که یک روز مرخصی همه چیز را حل کند، اما صرف یک روز می تواند گاهی اوقات تفاوت قابل توجهی در خلق و خوی کلی شما و بهبود سطح استرس و استرس ایجاد کند. آنچه مهم است این است که بتوانید تصدیق کنید و آگاه باشید که باید یک روز بهداشت روانی داشته باشید.

و اینکه با روز سلامت روان خود چه می کنید کاملاً به شما بستگی دارد! در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد (بیشتر در مورد این پیش رو). شاید تمام روز را در اتاق خواب خود بمانید و کمی بخوابید، شاید به یک کلاس تمرینی بروید و روز را در زیر نور آفتاب سپری کنید، یا شاید از یک بعد از ظهر با دوستان همراه با خنده های درمانی شکم لذت ببرید.

نشانه هایی که نشان می دهد به روز سلامت روان نیاز دارید

علائم و نشانه های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی باید یک روز بهداشت روانی داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

احساس افزایش استرس و بیش از حد، تداخل و اختلال در عملکرد روزانه از جمله کار، مدرسه و سایر مسئولیت‌ها، احساس فرسودگی شغلی، تحریک‌پذیری و افزایش ناامیدی، تحمل کم استرس، اختلال در خواب یا سایر فعالیت‌های زندگی روزمره و همچنین احساسات. از افسردگی و خستگی

نشانه های دیگر ممکن است شامل احساس قطع ارتباط یا بی علاقگی نسبت به کار و/یا سایر علایق و سرگرمی ها باشد. مهم است که فهرستی از تغییراتی که تجربه می کنید و متفاوت از رفتارها و احساسات پایه معمولی شما هستند، تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا تصور کنید که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، که نشان دهنده نیاز به مراقبت از سلامت روان شما است.

فواید روز سلامت روان

استفاده از یک روز سلامت روان فواید بیشماری دارد. برخی از این موارد ممکن است شامل احساس استرس و اضطراب کمتر، احساس ارتباط بیشتر با خود و ارزش‌هایتان، احساس انرژی و شادابی بیشتر، احساس کمتر تحریک‌پذیری و شادی بیشتر، و همچنین توانایی بیشتر در ارتباط با کار و سایر مسئولیت‌ها باشد. .

عقب‌نشینی موقت از مسئولیت‌هایتان می‌تواند به شما این امکان را بدهد که مسائل را منطقی‌تر و عینی‌تر ببینید، و به شما این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری داشته باشید و به طور مؤثر مشکلات را حل کنید.

چگونه با رئیس خود درباره گذراندن یک روز سلامت روان صحبت کنید

در حالی که جنبش بیشتری برای کمک به بی‌پرواسازی سلامت روان وجود دارد، برخی از کارفرمایان ممکن است از نگرانی‌های مربوط به سلامت روان به عنوان دلیل موجهی برای ترک کار حمایت نکنند. در این صورت، می توانید با بیمار تماس بگیرید یا درخواست یک روز مرخصی دهید. اگر کارفرمای شما فردی است که بیشتر با نیازهای روانی و عاطفی سازگار است و اگر احساس راحتی می کنید، می توانید به سادگی درخواست یک روز سلامت روان را بدهید. اگر می خواهید هر نوع دلیلی را ارائه کنید، به اختیار شما بستگی دارد. شخصاً فکر نمی کنم شما نیازی به این کار داشته باشید. درخواست یک روز سلامت روان فرض می کند که به دلیل استرس و سایر عوامل منفی بالقوه به زمان نیاز دارید.

این وظیفه شما نیست که کسی را متقاعد کنید که چرا به آن نیاز دارید – فقط باید درخواست را انجام دهید.

اخیرا مطالعه به رهبری سازمان بهداشت جهانی تخمین زده می شود که افسردگی و اختلالات اضطرابی هر سال یک تریلیون دلار هزینه از دست دادن بهره وری برای اقتصاد جهانی دارد. جای تعجب نیست، به نظر می رسد شرکت هایی که برای سلامت روان کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند، در درازمدت پول پس انداز می کنند.

راه های موثر برای گرفتن روز سلامت روان

در بسیاری از مواقع، مصرف یک روز سلامت روان به این معنی است که شما به استراحت و آرامش نیاز دارید. چند راه برای رسیدن به این هدف و همچنین شرکت در فعالیت هایی وجود دارد که به شما کمک می کند کمتر احساس خستگی کنید و انرژی بیشتری داشته باشید.

شماره ۱ بیرون بروید

گذراندن وقت در فضای باز و در طبیعت راهی عالی برای کمک به احساس آرامش بیشتر و استرس کمتر است. تحقیقات بیشتر از گذراندن زمان در نوعی فضای سبز برای دستیابی به این مزایای سلامت روان پشتیبانی می کند. مثلا یکی مطالعه نشان داد که پیاده روی به مدت ۹۰ دقیقه در یک محیط طبیعی سطوح پایین تری از نشخوار فکری و کاهش فعالیت در ناحیه مغز مرتبط با خطر ابتلا به بیماری های روانی را تجربه می کند. به علاوه، گذراندن وقت در خارج از منزل به لطف افزایش سطوح، خلق و خوی طبیعی شما را تقویت می کند ویتامین دی.

مزایای سلامت روان را نیز می توان به سادگی با مشاهده تصاویر طبیعت به دست آورد. یکی مطالعه نشان داد کسانی که ویدئوهایی را با ترکیبی متنوع از گیاهان و جانوران تماشا کردند، خلق و خوی بهتر و اضطراب کمتری را گزارش کردند.

شماره ۲ برق را بکشید

ممکن است قبلاً متوجه شده باشید که هر چه زمان کمتری را در تلفن خود صرف کنید، در رسانه های اجتماعی یا حتی رایانه خود را مرور کنید، روحیه کلی بهتری خواهید داشت. تحقیقات نیز از این موضوع حمایت می کند. یکی مطالعه گزارش می دهد که کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی به ۳۰ دقیقه در روز منجر به کاهش قابل توجهی از اضطراب، افسردگی، تنهایی، مشکلات خواب و FOMO می شود.

همین مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که صرفاً توجه بیشتر به مصرف رسانه های اجتماعی می تواند تأثیرات مفیدی بر خلق و خوی شما داشته باشد.

شب قبل از روز تعطیل خود، از حساب‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی خود خارج شوید، بنابراین وقتی از خواب بیدار می‌شوید، احتمال اینکه شروع به پیمایش کنید، کمتر است. این می تواند به تنظیم لحن برای یک روز با فناوری پایین تر در روز تعیین شده سلامت روان شما کمک کند. و در صورت امکان، سعی کنید این را به یک عادت هفتگی تبدیل کنید! یکشنبه را (اگر روز تعطیل شماست) روزی بدون فناوری در نظر بگیرید و به مدت ۲۴ ساعت از تمام فناوری ها اجتناب کنید. این شامل تلویزیون، ایمیل، اینستاگرام، TikTok … همه آن ها می شود! ما حاضریم شرط ببندیم که شما در هفته کاری با احساس سرزندگی و شادابی سر خواهید کرد.

شماره ۳ در سرگرمی های خود شرکت کنید

صرف وقت برای سرگرمی ها و فعالیت هایی که واقعاً از آنها لذت می برید به شما کمک می کند کمتر استرس داشته باشید و انرژی بیشتری داشته باشید. این به شما کمک می کند تا احساسات مثبت را تجربه کنید و به شما امکان می دهد در کار لذت بخش حاضر باشید. و اگر چیزی در ذهن ندارید، از این به عنوان فرصتی برای امتحان چیز جدید استفاده کنید! شاید برای یک کلاس آشپزی یا سفالگری ثبت نام کنید یا به اسب سواری در مزرعه محلی بروید. و لازم نیست که هزینه بر باشد. شاید باغبانی را امتحان کنید یا کتاب جدیدی را راحت کنید. ایده این است که چیزی را پیدا کنید که دوست دارید و خودتان را در آن روز مصرف کنید!

شماره ۴ زمانی برای آرامش پیدا کنید

مهم نیست که روز سلامت روان خود را چگونه سپری می کنید، زمانی را برای یافتن آرامش در نظر بگیرید. این می تواند به معنای انجام یک ۱۰ دقیقه مدیتیشن صبحگاهی، یک جریان یوگا عصر، یا ترکیبی از هر دو.

شاید از روز برای مراقبت بیشتر از خود استفاده کنید – خودتان را به اسپای محلی ببرید و آن را در یک سونای مادون قرمز عرق کنید. یا، آبگرم را برای خود بیاورید! بازی مراقبت از پوست خود را با یک ماسک صورت DIY ادویه کنید یا یک حمام آرام بخش نمک اپسوم برای خود بکشید.

حداقل، صرف چند دقیقه برای نفس عمیق، راه فوق‌العاده دیگری برای ایجاد حس آرامش کلی است.

پیدا کردن آنچه برای شما کار می کند

همه ما به روزهای سلامت روان نیاز داریم – شما در این مورد تنها نیستید! اغلب احساسات خود را بررسی کنید و از درخواست حمایت نترسید. و هنگامی که یک روز مرخصی بسیار مورد نیاز را انجام دادید، ببینید در آن لحظه چه احساسی دارید. چه چیزی فنجان شما را پر می کند؟ چه چیزی برای شما شادی و راحتی به ارمغان می آورد؟ هر چیزی که به شما کمک می کند را پیدا کنید ناامید شوید و دوباره احساس شادابی کنید. مراقب چیزهایی باشید که به شما انرژی می دهند و به شما کمک می کنند احساس آرامش کنید. اینها چیزهایی هستند که می خواهید به طور منظم تمرین کنید تا به شما در مدیریت احساسات استرس و اضطراب کمک کند. مراقبت از سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که روزهایی را که نیاز دارید مرخصی بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر