نکات اضطراب تعطیلات – وبلاگ دوقطبی Burble


اضطراب در این زمان از سال رایج است، اما می توانید در تعطیلات بر اضطراب غلبه کنید. من می دانم که چیزهایی مانند مهمانی ها، خانواده، سرگرمی و همه چیزهای دیگر مرتبط با تعطیلات می تواند برای مردم نگران کننده باشد – و من هم همینطور. فقط فکر کردن به اینکه خانواده ام در آپارتمان من نشسته اند در حالی که من برای تهیه شام ​​کریسمس استرس دارم، مرا می ترساند. و در حالی که همه ما مثل هم نیستیم، من فکر می‌کنم تکنیک‌هایی وجود دارد که همه می‌توانیم برای کار کردن در تعطیلات تلاش کنیم.

غلبه بر اضطراب انتظاری در طول تعطیلات

اضطراب پیش بینی اضطرابی است که وقتی انتظار چیزی را دارید احساس می کنید. بنابراین، برای مثال، ممکن است در حال حاضر نگران تعطیلات باشید، حتی اگر تعطیلات واقعاً برای پنج روز شروع نشود. اضطراب پیش بینی زمانی معمول است که انتظار چیزی ناخوشایند را دارید، اما حتی اگر تعطیلات را برایتان لذت بخش باشد، ممکن است همچنان در مورد آن احساس اضطراب کنید.

برای غلبه بر اضطراب انتظاری در طول تعطیلات، این موارد را امتحان کنید:

  • به یاد داشته باشید که از آینده خبر ندارید. تعطیلات می تواند بد باشد، اما همچنین می تواند عالی باشد. این امکان را در ذهن خود بگذارید.
  • به یاد داشته باشید که شما همه چیز را کنترل نمی کنید. بسیاری از اضطراب ها از تمایل ما به کنترل همه جزئیات ناشی می شود. سعی کنید آن ولع شدید کنترل را کنار بگذارید.
  • برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید مردم اغلب زمانی که می دانند چه اتفاقی می افتد و چه زمانی در حال وقوع است، احساس کنترل بیشتری می کنند. بنابراین برنامه ریزی کنید که چه زمانی در حال آشپزی، تمیز کردن، پختن، خرید، بازدید و غیره هستید.

غلبه بر اضطراب اجتماعی در تعطیلات

به لطف همه فعالیت های اجتماعی مورد انتظار، اضطراب اجتماعی ممکن است یکی از رایج ترین اشکال اضطراب در طول تعطیلات باشد. از ما انتظار می رود زمانی را با خانواده، دوستان و حتی غریبه ها بگذرانیم، و این ممکن است چیزی باشد که به آن عادت نداریم یا به سادگی نمی خواهیم انجام دهیم. این خوبه. این شما را عجیب یا ویران نمی کند. این شما را از بقیه متفاوت می کند. چیزی که متفاوت است این است که من شخصاً نفس می کشم.

اگر می خواهید در طول تعطیلات بر اضطراب اجتماعی غلبه کنید، این موارد را امتحان کنید:

  • به یاد داشته باشید، همه افراد پروانه اجتماعی نیستند. به یاد داشته باشید که خوب است که خودتان باشید و در تعطیلات روی چیزی که دوست دارید تمرکز کنید. اگر صحبت های مهمانی اینطور نیست، زمان بیشتری را صرف انجام کاری کنید
  • برای محدود کردن تعاملات اجتماعی خود برنامه ریزی کنید. از قبل به مردم بگویید که ممکن است نتوانید در رویداد آنها شرکت کنید. توضیح دهید که چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید.
  • برای تعاملات اجتماعی آماده شوید. من دوست دارم تعاملات اجتماعی را تمرین کنم. من زمانی که مردم آنجا نیستند با آنها صحبت می کنم. گاهی اوقات این برای آماده شدن برای چیز واقعی مفید است.
  • به خودتان یک دریچه فرار بدهید. هر زمان که در یک گردهمایی اجتماعی شرکت می کنید، مطمئن شوید که در هر زمانی که بخواهید دلیلی برای ترک آن ارائه دهید. معمولا به اندازه کافی صبح زود، گربه بیمار یا سردرد. (بله، این صادقانه ترین راه برای رسیدگی نیست. اشکالی ندارد که به سادگی بگویید “من باید بروم” نیز.)

غلبه بر اضطراب عمومی در طول تعطیلات

برخی افراد تعطیلات را نگران کننده می دانند. اضطراب به طور خاص اجتماعی یا پیش بینی کننده نیست. به همه چیز مربوط می شود. من هم این حس را درک می کنم، چون خودم اضطراب را تعمیم دادم. این بدان معنی است که اضطراب بخشی از رژیم روزانه دیوانگی من است، مهم نیست که چه باشد. اگر در تعطیلات چنین احساسی دارید، این را درک می کنم. تعطیلات معمولا استرس ایجاد می کند و احساسات را تشدید می کند.

اگر می خواهید در طول تعطیلات بر اضطراب عمومی غلبه کنید، این نکات را امتحان کنید:

  • توقعات را کنار بگذارید انتظارات (معمولاً کامل) مفید نیستند. بهتر است با جریان حرکت کنید و متوجه شوید که آنچه می خواهید ممکن است اتفاق بیفتد یا نشود، و این اشکالی ندارد.
  • بدانید که اضطراب بخشی از زندگی است، اما گاهی اوقات بر سر شما می افتد. اضطراب یک سیستم هشدار اولیه است که اتفاقی جدی در شرف وقوع است. این یک چیز مثبت است. به محافظت از ما کمک می کند. متأسفانه، بسیاری از ما این میزان را به ۱۱ رسانده‌ایم تا جایی که همه جا شاهد خطر هستیم. بنابراین، به یاد داشته باشید که اضطراب در واقع می تواند بخشی مفید از زندگی باشد و شما می توانید از آن قدردانی کنید، اما فقط به این دلیل می توان همیشه به این معنی نیست بودن است. گاهی اوقات نگرانی با شماست.
  • نفس بکش، نفس بکش، بزن. یادگیری نفس کشیدن عمیق بسیار مهم است و تمرین این مهارت در موقعیت های استرس زا چیزی است که به شما کمک می کند در هر زمانی بر اضطراب غلبه کنید. یاد بگیرید که چگونه از دیافراگم خود تنفس کنید، تنفس جعبه ای را یاد بگیرید یا از هر تکنیک تنفس دیگری که مفید می دانید استفاده کنید.
  • برای خودت وقت بگذار مدتی را به مدیتیشن، کشش یا صرفاً روی یک پازل کار کنید. این می تواند به تمرکز شما کمک کند و به طور کلی اضطراب را کاهش دهد.
  • یک قرار ملاقات اضافی با درمانگر خود بگیرید. اگر برای اضطراب خود به یک درمانگر مراجعه می کنید، این زمان خوبی برای یک قرار ملاقات اضافی است.

غلبه بر اضطراب تعطیلات سخت است اما ارزشش را دارد

این نکات به شما کمک می کند تا در هنگام مقابله با اضطراب در تعطیلات شروع کنید. نگرانی در هر زمانی از سال سخت است، اما در حال حاضر می تواند حتی سخت تر باشد. اما ابزارها و نکات خود را عملی کنید، تا کمی ساده تر شود.

آیا توصیه ای برای غلبه بر اضطراب تعطیلات دارید؟ من دوست دارم آن را بشنوم. در زیر نظر بدهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر