واقعا مهم ترین وعده غذایی در روز چیست؟


همه ما شنیده ایم که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است. از شروع متابولیسم گرفته تا تامین مواد مغذی ضروری بدن، اولین وعده غذایی در روز قطعاً یکی از فواید سلامتی جدی است.

اما آیا واقعاً صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است یا اینکه باید روی سایر جنبه های رژیم غذایی خود تمرکز کنید؟ برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آیا یک وعده غذایی مهمتر از دیگری است؟

خوردن صبحانه با فواید زیادی برای سلامتی مرتبط است، از کمک به جلوگیری از کمبود مواد مغذی گرفته تا حمایت از وزن سالم. در حقیقت، نمایش داده ها یک صبحانه منظم با مقادیر بیشتری از ریزمغذی ها، به ویژه اسید فولیک، کلسیم، آهن، فسفر و ویتامین های A، B1، B2، B3، C و D مرتبط است.

علاوه بر این، کسانی که صبحانه نمی‌خورند، در مقایسه با میان‌وعده‌ها، کالری، کربوهیدرات، چربی‌های کل و اشباع‌شده و قندهای افزوده بیشتری را در طول ناهار، شام و میان‌وعده‌ها مصرف می‌کنند. کسانی که صبحانه می خورند.

اما صرف یک صبحانه قدیمی برای حمایت از سلامتی شما کافی نیست. با این حال، خوردن یک صبحانه با کیفیت بالا و سرشار از مواد مغذی با فواید بسیاری برای سلامتی همراه است!

به طور کلی، صبحانه یک وعده غذایی مهم است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید – اما ناهار و شام را فراموش نکنید. خوردن صبحانه و سپس گرسنگی کشیدن تا پایان روز می تواند منجر به کمبود مواد مغذی، افزایش وزن و سطوح پایین انرژی شود. درعوض، روی گنجاندن وعده های غذایی سالم، متعادل و پایدار در طول روز تمرکز کنید. این یک قدم ضروری برای حمایت از سلامت عمومی است.

چرا وعده های غذایی متعادل در طول روز کلیدی هستند

خوردن وعده های غذایی متعادل در طول روز نقش های مهمی در بدن ما ایفا می کند. بنابراین، چه چیزی باید بخورید؟ برای حمایت از سلامت کلی، غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی پروتئین بدون چربی، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده با کیفیت بالا را در اولویت قرار دهید.

خوردن غذا وعده های غذایی متعادل در طول روز با نتایج از جمله s همبستگی داردانرژی پایدار، بقند خون متعادل، Iافزایش سیری، صولع یادگیری، بپس از تمرکز و بهره وری.

۴ نکته برای استفاده حداکثری از هر وعده غذایی

خوردن وعده های غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است. و در حالی که راه‌های زیادی برای استفاده حداکثری از هر وعده غذایی وجود دارد، در اینجا چهار نکته امتحان شده و واقعی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از غذاهایتان بیشترین بهره را ببرید.

شماره ۱ وعده های غذایی خود را سرشار از پروتئین نگه دارید

پروتئین می تواند به بشقاب شما این را بدهد پرخوری فاکتوری که باید در طول روز از خوردن یک میان وعده سرگردان اجتناب کنید. از اضافه کردن یک تخم مرغ به نان تست یا بلغور جو دوسر گرفته تا افزودن چند نوار مرغ به سالاد، دادن مقداری پروتئین رضایت بخش به وعده غذایی شما می تواند شما را بسیار دور کند.

شماره ۲ در مقابل کربوهیدرات های پیچیده را انتخاب کنید. کربوهیدرات های ساده

کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، آب نبات و برنج سفید ممکن است به دلیل کمبود فیبر و پروتئین در فرمول ها، قند خون شما را افزایش دهند. اما خبر خوب این است که همه کربوهیدرات ها برابر نیستند! گزینه‌های پیچیده‌ای مانند نان سبوس‌دار و کینوآ یک مکمل غذایی رضایت‌بخش و غنی از مواد مغذی را در وعده‌های غذایی ایجاد می‌کنند.

مرتبط: سالم ترین کربوهیدرات ها طبق RD

#۳ مقداری رنگ به بشقاب خود اضافه کنید

گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را برای بدن فراهم می کند که به تولید انرژی کمک می کند. رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی مختلفی هستند، بنابراین هدف خود را “خوردن رنگین کمان” قرار دهید. با انجام این کار، زمانی که محصول بیشتری بخورید، مقدار زیادی فیبر در یک کاسه با کالری کمتر دریافت خواهید کرد!

شماره ۴ دندان شیرین خود را به طور طبیعی ارضا کنید

دسرهای شیرین را کنار بگذارید و میوه های تازه را انتخاب کنید تا شیرینی تان را راضی کند. غذاهای قندی می توانند باعث شوند که قند خون شما با سقوط بعدی بعداً افزایش یابد. از سوی دیگر، میوه فاقد قند افزوده است و بسیاری از انواع آن منبع فیبر هستند.

آیا به ایده هایی نیاز دارید؟ خرماهای پر شده با کره بادام یا انبه خشک شده با پاشیدن فلفل قرمز، گزینه‌های مفرح، خوشمزه و پر از میوه هستند که به راحتی درست می‌شوند.

اهمیت وعده های غذایی متعادل در طول روز

مطمئناً خوردن صبحانه برای سلامت کلی شما بسیار مهم است. اما وسواس در خوردن صبحانه “کامل” و سپس خوردن کالری خالی در ناهار و شام در درازمدت هیچ فایده ای برای بدن شما نخواهد داشت. در عوض، روی خوردن وعده های غذایی متعادل در طول روز تمرکز کنید. این کار بدن شما را با مواد مغذی مورد نیاز در طول روز تغذیه می کند.

علاوه بر این، بدن شما با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای کمک به حمایت از سطوح انرژی، سلامت ایمنی و تعداد زیادی از عوامل مثبت دیگر تامین می شود. در آشپزخانه خلاق باشید و آن را سرگرم کننده کنید!

آیا می خواهید به دستور العمل های خوشمزه غذاهایی که دوست دارید بخورید دسترسی داشته باشید؟ ثبت نام برای FitOn PRO و ببینید که خوردن سالم چقدر می تواند سرگرم کننده باشد!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر