ورزش نباید دردناک باشد


تالی رای به عنوان مدافعی برای کنار گذاشتن فرهنگ رژیم غذایی و پذیرش ورزش که به شما احساس خوبی می‌دهد، وقف انتشار پیام عشق به خود، حرکت شهودی، و گنجاندن زمان بازی بزرگسالان در زندگی‌مان است – و ما برای آن اینجا هستیم!

همه به یک تالی رای در گوشه خود نیاز دارند تا آنها را در مسیر بهتری قرار دهد. او تا حدودی به دلیل تجربه‌ی زنده‌اش از رابطه‌ای مشکل‌ساز با غذا و ورزش، و سرازیر شدن او در گرداب رسانه‌های اجتماعی «فیتسپو»، و در نتیجه راه خروج از آن را به او آموخت، همدل و واقعی است. اکنون، او از دانشی که به دست آورده است برای حمایت و تشویق دیگران استفاده می‌کند، و وقتی صحبت از کلیشه‌های منسوخ شده تناسب اندام و هنجارهای اجتماعی به میان می‌آید، دائماً به سرش می‌افتد.

بنابراین وقتی با پادکست Tally for Happiful صحبت می‌کنم، «من». من می‌گویم: «نمی‌توانم سرم را به شدت تکان دهم، در حالی که او درباره نحوه درک تناسب اندام در رسانه‌های رایج، تمرکز بر برخی از انواع بدن و این تصور غلط که ورزش باید یک تنبیه برای مؤثر باشد، بحث می‌کند.

“تحرک بسیار عالی است، اما اگر به شما گفته شود که برای اینکه یک ورزش “موثر” باشد، باید دردناک باشد، باید احساس خستگی کنید، و باید بارپیه های زیادی انجام دهید، و همه این کارها که شما از آن لذت نمی برید، البته که از آن لذت نمی برید!” تالی می خندد.

سخنان تالی واقعاً در من طنین انداز است. لذت صحبت کردن با او در صداقت، اشتیاق و فست فود اوست که مجبور نیستیم دیدگاه ترس آور از حرکت و تناسب اندام را بپذیریم.

تالی به عنوان یک مربی شخصی افراد مشهور، مربی تناسب اندام و سازنده محتوا، دانش تخصصی برای حمایت از ادعاهای خود را دارد و می‌خواهد پیام مثبت خود را تا حد امکان به اشتراک بگذارد. به افراد انگیزه می‌دهد تا هر وقت که می‌خواهند و به گونه‌ای حرکت کنند که احساس خوبی در آنها ایجاد شود.

در اینجا، تالی افکار خود را در مورد حرکت برای رفاه شما به اشتراک می گذارد:

حرکت شهودی

حرکت شهودی شاخه ای از غذا خوردن شهودی است، چارچوبی که توسط دو متخصص تغذیه، Evelyn Tribull و Elise Resch ایجاد شده است. بیش از ۲۵ سال است که وجود دارد و به مردم کمک می کند تا رابطه خود را با غذا بهبود بخشند. احساس کردم باید همین کار را با ورزش انجام دهم، زیرا ممکن است کثیف و پیچیده باشد.

💡

حرکت شهودی یک تصمیم آگاهانه برای توقف استفاده از ورزش است تا فقط شکل بدن خود را تغییر دهید، و تمرکز به نحوه تغییر می‌کند. احساس کنید و تناسب اندام شما

در اولین کتابم، آموزش مبارک، من در مورد نه اصل حرکت شهودی نوشتم (ده اصل غذا خوردن شهودی وجود دارد). هر اصل برای کمک به فکر کردن شما طراحی شده است و ابزارها و سوالاتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از طریق تمرین مجدداً ارزیابی کنید که می خواهید کجا باشید.

اولین اصل، رد ذهنیت رژیم غذایی است. شما آگاهانه تصمیم می گیرید که از ورزش صرفاً برای تغییر شکل بدن خود صرف نظر کنید، و تمرکز به آنچه هستید تغییر می کند احساس کنید و تناسب اندام شما وقتی این را در ذهن داشتیم، به سراغ اصول دیگر می رویم.

به خودت گوش کن

این ایده که ورزش دردناک و تنبیهی است صرفاً ابزار فرهنگ رژیم غذایی است که ما را از بدنمان جدا می کند. احساس می‌کردیم که نمی‌توانیم به خودمان اعتماد کنیم، به کسی نیاز داریم که به ما بگوید چگونه ورزش کنیم، یا بر سر ما فریاد بزند تا ما را به حرکت درآورد. همه اینها به این معنی است که ما سیگنال های بدن خود را برای استراحت نادیده می گیریم و در صورت عدم انجام آن، آسیب ها و خستگی ها را از بین می بریم. ما باید به نیاز بدنمان به استراحت و نیاز بدنمان به حرکت احترام بگذاریم.

چالش پلیس تناسب اندام

یک اصل به نام “چالش پلیس تناسب اندام” وجود دارد. مردم فهرستی از تمام قوانینی که در مورد ورزش دارند می نویسند و متوجه می شوند که از کجا آمده اند. چه زمانی متوجه شدید که باید یک بار در هفته ورزش X را انجام دهید؟ کی گفته باید عرق کنی و کاردیو انجام بدی وگرنه حساب نمیکنی؟

تالی ری با لباس های بدنسازی نشسته و دفتر خاطراتش را پر می کند و به دوربین لبخند می زند
«در کتاب‌های من، آثار هنری و تصاویر نشان می‌دهند که بدن‌ها در اشکال و اندازه‌ها و همه توانایی‌های متفاوت هستند».

من شما را تشویق می‌کنم که واقعاً باورهایتان را بشکنید، بفهمید قوانین از کجا آمده‌اند و سپس آنها را به چالش بکشید. همه ما می دانیم که قوانین برای شکسته شدن ساخته شده اند! زیر پا گذاشتن قوانین می تواند بخش مهمی از تغییر طرز فکر شما باشد.

پذیرش بدن

تناسب اندام “ظاهر” ندارد. من واقعاً دوست دارم به خانه بروم که متناسب با بدن ما در اشکال، اندازه ها و توانایی های مختلف باشد. در کتاب‌هایم آثار هنری و عکس‌ها آن را نشان می‌دهند، و من مردم را به سمت دیگران راهنمایی می‌کنم که ثابت می‌کنند افراد با هر شکل و اندازه‌ای با هیکلشان تعامل دارند، نه فقط افرادی که به نظر می‌رسند روی جلد هستند. سلامت مردان یا تندرستی بانوان.

لذت بردن!

وقتی ما بچه ها را “ورزش” می کنیم چیزی نیست، زمان بازی است! همانطور که ما بزرگتر می شویم و مجبور می شویم برای رفتن به باشگاه پول پرداخت کنیم، این به یک ورزش تبدیل می شود – یک امر رسمی. سپس این احساس وجود دارد که اگر سرگرم کننده است، به اندازه کافی سخت کار نمی کنید. متأسفانه، این همه شادی را از او دور می کند.

اگر دوباره با کودک درون خود درگیر شویم، این حرکت می تواند شبیه زمان بازی بزرگسالان باشد. می توانید کلاس مورد علاقه خود را با دوستان انجام دهید یا به طبیعت بروید و از همه چیز لذت ببرید! این باید تجربه مثبتی به نظر برسد، و ما می توانیم منتظر آن باشیم.

شفابخش نه شفابخش

من فکر می کنم ورزش نباید تنها ابزار مراقبت از خود ما باشد. ما باید ابزارهای زیادی از جمله حرکت را در جعبه ابزار خود داشته باشیم. وقتی فقط از یک چیز برای آرام کردن خود استفاده می کنیم، اغلب می تواند ما را به قلمروی ناسالم سوق دهد.

ورزش به من قدرت، انعطاف‌پذیری و این فرصت را می‌دهد تا شهامت خود را به دست بیاورم و سپس با چیزهای عمیق‌تر مقابله کنم. در طول کووید من انواع اضطراب را احساس می کردم و باید آن را از بدنم خارج می کردم، بنابراین برای دویدن رفتم، که برای من مهم است زیرا دویدن را دوست ندارم! وقتی برگشتم، این نبود که دویدن مشکل را برطرف کرده باشد، هنوز هم وجود داشت، اما من توانستم جلسه درمانی مجازی خود را وارد کنم و واقعاً احساسی را که از نظر ذهنی داشتم احساس کنم.

من دوست دارم به مردم کمک کنم تا بفهمند که حرکت مشکل شما را حل نمی کند، اما می تواند به شما کمک کند تا با انعطاف و قدرت روبرو شوید و آن را احساس کنید.


تالی ری در پس زمینه لبخند می زند، در حالی که کتاب جدیدش را با نام The Train Happy Journal گسترش می دهد
“The Train Happy Journal: 30 Days to Begin Intuitive Mobility Journey” نوشته تالی رای (پاویون، ۱۱.۹۹ پوند) اکنون در دسترس است. تالی را در اینستاگرام دنبال کنید جاسازی توییت

اگر نیاز به صحبت دارید، با استفاده از counseling-directory.org.uk با یک متخصص تماس بگیرید.




رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر