چربی سوزی در بدن از کجا شروع می شود؟ – مجله اینترنتی خبربر


چربی سوزی در بدن از کجا شروع می شود؟ چگونه سریع وزن کم کنیم؟

برای دریافت پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

فرآیند چربی سوزی چگونه انجام می شود؟

افراد به دلایل زیادی می خواهند وزن کم کنند: سلامتی، دستاوردهای ورزشی، ظاهر، تمایل به همگام شدن با فرزندان یا نوه ها.

اما دقیقاً جایی که پوند ابتدا ریخته می شود کاملاً فردی است. علم کمی وجود دارد که ثابت کند همه افراد ابتدا در مناطق خاصی وزن کم می کنند.

دیدن نتایج در یک ناحیه هدف از بدن می‌تواند انگیزه‌بخش باشد، اما آیا می‌توانید پیش‌بینی کنید (یا بهتر است بر روی آن تأثیر بگذارید) که احتمالاً کجا وزن کم می‌کنید؟ احتمالا نه.

در اینجا چیزی است که ما در مورد علم توزیع وزن و کاهش وزن منطقه ای می دانیم.

نقش ژنتیک

عوامل ژنتیکی تا حد زیادی تعیین کننده محل توزیع چربی بدن شما هستند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی یک منبع معتبر نشان می دهد که ارتباط بین ژن ها و توزیع چربی بدن در زنان قوی تر از مردان است. به عنوان مثال، اگر افراد خانواده شما تمایل به افزایش وزن در ناحیه باسن و ران دارند، ممکن است در آنجا نیز وزن اضافه کنید.

تحقیقات از منابع معتبر نشان می دهد که عوامل ژنتیکی نیز بر کاهش وزن تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر رژیم‌های پر پروتئین و فیبر برای والدین شما مفید باشد، به احتمال زیاد برای شما نیز مفید خواهد بود.

بررسی کنید که چگونه ژنتیک می تواند به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک کند برنامه های کاهش وزن سفارشی سازی در حال انجام است.

توجه: چربی سوزی به ژنتیک شما بستگی دارد، این فقط کاهش وزن نیست، بلکه به رشد نیز بستگی دارد! می توانید به مقاله بروید افزایش قد در یک هفته برای دریافت اطلاعات بیشتر به Fit Show مراجعه کنید.

نقش جنسیتی شما

جایی که بیشترین کاهش وزن را دارید ممکن است ربطی به جنسیت شما داشته باشد.

در یک مطالعه بزرگ و معتبر جهانی که شامل بیش از ۲۵۰۰ نفر بود، شرکت‌کنندگان مرد احتمال کمتری داشتند که از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنند اما همچنان نسبت به شرکت‌کنندگان زن وزن کمی بیشتر از دست دادند.

یک منبع تحقیقاتی قابل اعتماد نشان می دهد که مردان تمایل به کاهش وزن بیشتری از تنه خود دارند، در حالی که زنان وزن بیشتری را از باسن خود کم می کنند.

نقش سن

اگر قبلاً وزن کم کرده اید، ممکن است قبلاً بدانید که بدن شما در کجا تمایل به کاهش وزن دارد.

برای برخی افراد، اولین تغییر قابل توجه ممکن است در خط کمر باشد. برای دیگران، سینه یا صورت اولین چیزی است که تغییر را نشان می دهد.

جایی که ابتدا وزن اضافه یا کم می کنید احتمالاً با افزایش سن تغییر می کند. هم مردان میانسال و هم زنان یائسه تمایل به افزایش وزن در ناحیه میانی خود دارند.

مطالعات نشان می دهد که برای زنان یائسه، اضافه کردن ورزش به همراه یک رژیم غذایی سالم کلید کاهش چربی شکم است.

آیا ورزش در جایی که اول وزن کم می‌کنید مهم است؟

چربی سوزی سریع

بیشتر شواهد علمی نشان می دهد که شما نمی توانید یک منطقه خاص را برای کاهش وزن هدف قرار دهید، حتی اگر تلاش های ورزشی خود را روی آن منطقه متمرکز کنید.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، شرکت کنندگان فقط پای غیر غالب خود را به مدت ۱۲ هفته ورزش کردند. جالب اینجاست که پای تمرین‌شده چربی کمتری نسبت به قسمت بالایی بدن از دست می‌دهد و تفاوتی در آن وجود نداشت کاهش چربی بین یک پا و پای دیگر فاصله ای وجود نداشت.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ شامل سربازان زن که به مدت ۱۲ هفته در یک برنامه تمرینی شدید کل بدن شرکت کردند، محققان دریافتند که آنها بیشترین چربی را از بازوها و تنه خود از دست دادند، در حالی که توده چربی در پاهای آنها اساساً بدون تغییر باقی می ماند.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد می‌توانید از ورزش برای هدف قرار دادن جایی که ابتدا چربی بدن خود را از دست می‌دهید استفاده کنید. اما ورزش می تواند شما را بهبود بخشد:

  • سلامت قلب
  • عملکرد مغز
  • نیروی فیزیکی
  • استقامت ورزشی
  • اهداف کلی کاهش وزن
  • چرا مهم است کجا وزن کم کنید؟

مطالعات متعدد با منابع موثق تایید کرده اند که اضافه وزن در ناحیه میانی عواقب سلامتی بدتری نسبت به اضافه وزن در اطراف باسن و ران دارد.

طبق تحقیقات وب سایت رژیم غذایی Fit Show: اضافه وزن در اطراف کمر، به خصوص چربی عمیق احشایی که اندام ها را می پوشاند، خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

چگونه از شر چربی خلاص شویم؟

اگرچه الزامی نیست کاهش چربی اما همچنان مهم است که آن را مدیریت کنید زیرا می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

تحقیقات نشان می دهد که برنامه های غذایی زیر می تواند به کاهش یا مدیریت سطوح چربی احشایی کمک کند:

  • یک منبع قابل اعتماد برای رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین
  • یک رژیم غذایی غنی از پروتئین گیاهی یا حیوانی از یک منبع قابل اعتماد
  • جیره بندی از یک منبع قابل اعتماد
  • رژیم غذایی سرشار از منابع قابل اعتماد سبزیجات
  • منبع قابل اعتماد رژیم های غذایی کم قند و منبع قابل اعتماد الکل

همچنین نشان داده شده است که ورزش به کاهش چربی احشایی کمک می کند، به خصوص ورزش های با شدت بالا مانند دویدن.

توجه: شاید کاهش وزن کمی سخت باشد و شما را گرسنه کند، در این صورت از معجون هایی استفاده کنید تا کمتر گرسنه شوید! می توانید به مقاله بروید معجون چاق کننده برای دریافت اطلاعات بیشتر به Fit Show مراجعه کنید.

وزن واقعاً کجا می رود؟

همانطور که بدن شما وزن کم می کند، سلول های چربی را تجزیه می کند. از انرژی موجود در این سلول ها برای تامین انرژی سطح فعالیت شما و گرم نگه داشتن بدن شما استفاده می کند.

پس از متابولیزه شدن سلول های چربی، محصولات جانبی هنگام بازدم بدن شما را در عرق، ادرار یا دی اکسید کربن ترک می کنند.

کاهش وزن ایمن چیست؟

چگونه می‌دانید که ورزش و استراتژی‌های تغذیه‌تان کارآمد هستند؟

کاهش وزن اندکی در مدت زمان طولانی هیچ اشکالی ندارد. و در واقع این ترجیح داده می شود.

اکثر پزشکان توافق دارند که کاهش وزن حدود ۱ تا ۲ پوند در هفته برای کاهش وزن پایدار ایده آل است. کاهش وزن سریعتر بعید است دوام داشته باشد. زیرا نگهداری آن در دراز مدت سخت تر است.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم شما را با چربی سوزی و پاسخ به سوال آشنا کنیم چربی سوزی در بدن از کجا شروع می شود؟ دادن

اگر در مورد کاهش وزن و چربی سوزی سوالی دارید در قسمت نظرات با ما تماس بگیرید.

تو می توانی سایت فیت شو برای مشاوره کاهش وزن رایگان مراجعه کنید.

منبع: وب سایت کاهش وزن و بدنسازی Fit Show Fitsho.co