چگونه با افسردگی فصلی مقابله کنیم – فضای گفتگو


منابع:

۱. اختلال عاطفی فصلی. موسسه ملی سلامت روان (NIMH). https://www.nimh.nih.gov/health/publications/seasonal-affective-disorder. منتشر شده در ۲۰۲۱. مشاهده شده در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱.

۲. اختلال عاطفی فصلی (SAD). Psychiatry.org. https://www.psychiatry.org/patients-families/depression/seasonal-affective-disorder. منتشر شده در ۲۰۲۱. مشاهده شده در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱.

۳. کمپبل، کارشناسی ارشد. P, Miller, MD, Ph.D. A، Woesner، MDM نور درمانی روشن: اختلال عاطفی فصلی و فراتر از آن. انیشتین جی بیول مد. ۲۰۱۷؛ ۳۲: E13–E25. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6746555/. بازدید در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱.

۴. Appleton، ND J. روغن اسطوخودوس برای اضطراب و افسردگی. مجله طب طبیعی. ۲۰۱۲؛ ۴ (۲). https://www.naturalmedicinejournal.com/journal/2012-02/lavender-oil-anxiety-and-depression-0. بازدید در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱.

۵. Tarleton E, Littenberg B, MacLean C, Kennedy A, Daley C. نقش مکمل منیزیم در درمان افسردگی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده. PLoS One. 2017؛ ۱۲ (۶): e0180067. doi:10.1371/journal.pone.0180067. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0180067. بازدید در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱.

۶. Jorde R, Sneve M, Figenschau Y, Svartberg J, Waterloo K. اثرات مکمل ویتامین D بر علائم افسردگی در افراد دارای اضافه وزن و چاق: یک کارآزمایی دوسوکور تصادفی. کتابخانه ملی پزشکی. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18793245/ دسترسی به ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲. ۷.

۷. گونی سی، دوان کی، مید جی. ورزش برای افسردگی. کتابخانه ملی پزشکی. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24938566/. بازدید در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر