۱۰ عادت قدرتمند عشق به خود و پذیرش کامل خود


ما روی روابط خارجی خود تمرکز زیادی می کنیم – شخص مهم خود (یا شخصی که هستیم می خواهد که دیگران مهم ما هستند)، دوستی های ما، همکاران و مافوق ما، همسایگان ما، و حتی غریبه ها در رسانه های اجتماعی. اولویت بندی این روابط و دادن زمان، انرژی و توجه به آنها می تواند آسان باشد. این بدان معنا نیست که اولویت دادن به روابط سالم – مانند یک دوستی محبت آمیز و حمایتگر – چیز بدی است، تا زمانی که رابطه با خودتان را نیز در اولویت قرار دهید. بله، ما اینجا هستیم تا توجه شما را به درون معطوف کنیم و به شما یادآوری کنیم: رابطه شما با خودتان مهمترین رابطه ای است که دارید.

در میان مراقبت از دیگران، ما اغلب از رابطه خود با خود غافل می شویم. به این فکر کنید که چقدر عالی هستید و چقدر برای خودتان انجام می دهید. ورزش کنید و از بدن خود مراقبت کنید و غذاهای مورد علاقه خود را در یخچال نگهداری کنید (و چون شما بهترین، شاید غذای مورد علاقه فرزند و همسرتان هستید)خانه را تمیز کنید تا جای خوبی برای زندگی داشته باشید و فیلم مورد علاقه خود را برای تماشا بگذارید. شما واقعا یک “شریک” عالی برای خودتان هستید، می دانید؟

بله، متوجه شدیم… سخت به نظر می رسد. اما ایجاد این پایه عشق به خود واقعاً مهم است. نه تنها به طور کلی در مورد زندگی احساس بهتری دارید، بلکه در حال رشد هستید عزت نفس با نتایج بهتر سلامتی مرتبط است.

پیش از این، ما ۱۰ عادت قدرتمند عشق به خود را به اشتراک می گذاریم که باید آنها را اتخاذ کنید تا روال عشق به خود و مراقبت از خود را بیش از پیش ارتقا دهید.

۱۰ عادت قدرتمند عشق به خود که باید اتخاذ کنید

شماره ۱ برای اتصال مجدد، اتصال را قطع کنید

یکی از زیباترین کارهایی که می توانید برای خود انجام دهید، قطع ارتباط با دنیای الکترونیکی برای ارتباط با درون است، که شامل تعیین مرزهای دشوارتر در مورد کار، تعهدات و انتظارات است. سعی کنید یک روز از هفته را به یک روز بدون فناوری اختصاص دهید (بدون تلفن یا کامپیوتر!)، یا حداقل، ۱ تا ۲ ساعت در روز به طور مداوم از سیستم خارج شوید و به خودتان فرصت دهید تا برق را جدا کنید.. شما به ذهن و سیستم عصبی خود اجازه می دهید تا کمی دوباره تنظیم شوند و شروع به ایجاد یک فضای مقدس برای خود کنید. شما و سلامتی تان ارزش این را دارید که برای مدتی همه دستگاه ها را خاموش کنید.

شماره ۲ خودتان را درمان کنید

من (امیدوارم) اکنون این موضوع را کشف کرده ام، اما یادآوری دیگری وجود دارد: مراقبت از خود خودخواهانه نیست! توصیه هایی را که ممکن است به یک دوست استرس زا، همسر استرس زا، یا همکار استرس زا بدهید، دنبال کنید: برای درمان خود زمان بگذارید! یکی از نادیده گرفته ترین بخش های عملکرد بهداشتی ما این است خودمراقبتی به این موارد فکر کنید: ماساژ، صورت، طب سوزنی، حجامت، و غیره. ما تمایل داریم به این چیزها به عنوان یک اغماض غیر ضروری نگاه کنیم، در حالی که در واقع به ما کمک می کنند تا سلامت جسمانی خوبی داشته باشیم، بهبودی را بهبود بخشیده و از وضعیت بدنی خوب حمایت کنیم. سلامت پوست و غیره.

اگر نمی توانید درمانی دریافت کنید، ماساژ را در خانه امتحان کنید – با استفاده از غلتک اسفنجی، توپ ماساژ، یا دستگاه هایی مانند TheraGun یا Hypervolt. می توانید ماساژ صورت را با غلتک یشم، سنگ گوا شا یا حتی دستان خود و مقداری روغن صورت انجام دهید. کمی ماساژ با فشار متوسط ​​باعث نشاط بدن شما می شود سیستم عصبی پاراسمپاتیک را روشن کنید (با نام مستعار، “حالت خنک کننده” را فعال می کند).

مربوط: ۹ روش بدون هزینه برای تمرین روزانه خودمراقبتی

شماره ۳ این روتر مجله را امتحان کنید

تصور کنید که شما «روز ولنتاین» (یا هر کلمه جایگزینی که برای شما مناسب است، حتی فقط نام شما!) هستید. تمام دلایلی که از روز ولنتاین قدردانی می کنید را بنویسید – تمام کارهای شگفت انگیزی که برای شما انجام می دهند. مثلا:

[Name] او مرا ماهی یک بار ماساژ می‌برد، زیرا می‌دانند ماهیچه‌های من به TLC نیاز دارند. [Name] او تمام خریدهای مواد غذایی را انجام می دهد تا مطمئن شود خانه همیشه با غذاهای سالم و خوشمزه (و شراب مورد علاقه من – در این مورد توجه کنید!) دارد. [Name] پول را به حساب پس انداز من می گذارد تا من را برای موفقیت بلندمدت آماده کند، [Name] هر روز صبح بهترین قهوه را برایم درست کن.

بله، متوجه شدیم – تمجید از خود و شناخته شدن برای دستاوردهایتان می تواند سخت باشد!! اما سعی کنید در مورد آن صحبت کنید – زیرا در پایان این لیست، تمام کارهای بزرگی را که برای خودتان انجام می دهید متوجه خواهید شد. yاین کارهایی که برای خودتان انجام می دهید عالی هستند – و اگر شخص دیگری آنها را برای شما انجام دهد، خوشحال خواهید شد. کمی از آن را به خود منعکس کنید! این نامه عاشقانه به خودتان یک تمرین سپاسگزاری در مقیاس کامل است و این رابطه مثبت را با خودتان تقویت می کند.

مربوط: آئین ۶ صبح کارشناسان بهداشت روان سوگند یاد می کنند

شماره ۴ بدن خود را تغذیه کنید

و منظور ما فقط سبزیجات نیست! این را چند بار گفته ایم، اما پر کردن یخچال و انباری خود با غذاهای سالم مورد علاقه خود (و غذاهای روحی مورد علاقه!) راهی برای نشان دادن عشق به بدن شما است (و بسیار مقرون به صرفه تر از سفارش تحویل است). آن زمان‌هایی را که بچه بودید، با مادر یا پدرتان خرید می‌کردید، زمانی که در مورد همه غذاهای سرگرم‌کننده بسیار هیجان‌زده بودید (اما پدرتان اجازه نمی‌داد همه آنها را به خانه ببرید) را به خاطر دارید؟ وارد این طرز فکر شوید: در مورد غذاهای مورد علاقه خود هیجان زده شوید – غذاهایی که به شما احساس رضایت می کنند – و لیست مواد غذایی را کنار هم قرار دهید.

برای احیای انگیزه خود در آشپزخانه، هر هفته یک دستور غذای جدید را انتخاب کنید. شاید چیزی را انتخاب کنید که همیشه می‌خواستید امتحان کنید، اما هرگز به آن نرسیدید، یا شاید نسخه‌ای سالم از لذت ناسالم مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. در حالی که در آن هستید، تعداد انگشت شماری از وعده های غذایی صبحگاهی ساده را انتخاب کنید که به راحتی در ۵ دقیقه یا کمتر آماده شوند.

مربوط: ۴ ایده آسان برای صبحانه که در زمان عجله صبحگاهی صرفه جویی می کند

حرکت شماره ۵

همانطور که عزت نفس بهتر منجر به سلامتی بهتر می شود، فعالیت بدنی همچنین منجر به عزت نفس بهتر می شود. خواه این یک جلسه یوگای دل انگیز برای فعال کردن چاکرا باشد یا تمرینات قلبی، برای بدن، ذهن و سطح عشق به خود معجزه می کند.

و لزومی ندارد که یک باشگاه ورزشی یک ساعته یا یک کلاس HIIT پر تپش باشد (اما اگر این مربا شماست، آن را دریافت کنید). همه حرکات تفاوت ایجاد می کنند! اگر زندگی پرمشغله است و احساس می‌کنید زمانی ندارید، نشان دادن عشق به خودتان می‌تواند به سادگی تنظیم کردن استراحت‌های ۱۰ دقیقه‌ای برای بلند شدن و قدم زدن در دفتر هر یک یا دو ساعت باشد.

به ما اعتماد کنید، راه های زیادی برای تماشای حرکات شما وجود دارد! آیا به ایده هایی نیاز دارید؟ اگر هنوز به انجمن FitOn نپیوسته اید، عضویت رایگان و در این ماه و بعد از آن یک تمرین خوب عشق به خود را امتحان کنید.

شماره ۶ برای خود هدیه بگیرید

خب، این ممکن است فیزیکی به نظر برسد… و تا حدودی هم همینطور است. اما آخرین باری که هدیه گرفتید کی بود؟ ممکن است شما آخرین مهمان باشید که هدیه میزبان / ess را به خاطر می آورد همه در حالی که این یک گردهمایی است، شما در صدر سوابق عروسی و مهمانی های بچه ها هستید و در هر سالگرد بهترین هدایا را برای شریک زندگی خود دریافت می کنید. اما آیا اخیراً برای درمان خود وقت گذاشته‌اید؟ به چیز خاصی فکر کنید که ممکن است برای شما اهمیت زیادی داشته باشد – چیزی که هیچ کس دیگری نمی داند که شما می خواهید – و آن را دنبال کنید. شما سزاوار آن هستید

و لزومی ندارد که لاف زدن زیاده‌روی باشد. این می تواند هدیه ای برای یک لاته صبحگاهی در کافی شاپ مورد علاقه تان باشد، یک روز مرخصی از محل کار *به معنای واقعی کلمه انجام هیچ کاری* به جز لذت بردن از یک روز آرام (آمین)، یا خرید آن شلوارهای باشگاهی که چشمانتان به آن دوخته شده بود. . فقط به این دلیل که سخت کار کرده اید و می خواهید خودتان را درمان کنید!

شماره ۷ بخواب!

شکل دیگری از عشق به خود که نادیده گرفته می شود، دست کم گرفته می شود و بسیار آسان است: خواب. آیا می دانید که هفتاد میلیون آمریکایی ها به طور مزمن کم خواب هستند؟ این تقریباً یک چهارم جمعیت است. اگر از هر چهار نفر یک نفر هستید، این PSA از کیهان را در نظر بگیرید: به خواب بیشتری نیاز دارید.

سعی کنید در این ماه یک روال قبل از خواب را اجرا کنید: حمام آب گرم بگیرید، روال نظافت شخصی خود را انجام دهید. کش آمدنو مدیتیشنیادداشت کنید، بخوانید، چای داغ درست کنید – هر چیزی که در قایق شما شناور است (و به شما کمک می کند سرتان را تکان دهید). این کار را برای چند هفته ادامه دهید، و ببینید که آیا به شما کمک می کند بیشتر بخوابید. علاوه بر این، کمی زمان خواب خود را کاهش دهید. با ۱۵ دقیقه شروع کنید، سپس ۱۵ دقیقه دیگر… یک ساعت اضافی را هدف بگیرید.

مربوط: ۲۰ راه حل خواب که وقتی خسته هستید زندگی شما را تغییر می دهد

#۸ یک درمانگر بگیرید

درمان گروهی رایگان، اشتراک دیجیتال درمانی، روانشناس بالینی از طریق بیمه شما، یا شخصی که با او تماس می گیرید و می توانید از جیب خود بپردازید (در صورت داشتن امکانات)، درمان بهترین شکل مراقبت از خود و عشق به خود است. . چیزهای کمی وجود دارد که به قدرت یک جلسه درمانی خوب نزدیک می شود – یک متخصص سلامت روان می تواند بسیاری از الگوهای فکری اساسی، تجربیات و احساساتی را که ممکن است شما را از احساس عمیق عشق به خود و شادی باز دارد، رمزگشایی کند.

و اگر الان در کارت ها نیست، حداقل به نوشتن یک دفتر خاطرات فکر کنید. یک «مغزی خالی» را امتحان کنید، که به نظر می‌رسد تمام آن افکار بی‌پایان را در یک صفحه خالی می‌کند. مثل یک پاکسازی شفابخش است، جایی که آن را یادداشت می‌کنید، همه را بیرون می‌آورید، سپس صفحه را می‌بندید و فضا را برای افکار جدید و مثبت باز می‌کنید!

#۹ مغز خود را خاموش کنید

اگر استرس دارید، مضطرب هستید یا فقط نیاز به استراحت دارید، مدیتیشن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید. از نظر بالینی و از نظر معنوی شما اغلب آن را می شنوید، و ما اغلب آن را می گوییم – و این به این دلیل است که مهم است. مدیتیشن ساده، رایگان، قدرتمند و شفابخش است. درست مانند درمان، هیچ چیز کاملاً شبیه آن نیست. پس با مدیتیشن FitOn ذهن خود را رها کنید، سپس به نکته شماره ۱ برگردید و تلفن خود را برای مدتی خاموش کنید. احساس راحتی خواهید کرد.

در اینجا چند نکته شگفت انگیز وجود دارد مدیتیشن برای شروع و اگر از شروع می ترسید زیرا احساس می کنید نمی توانید ذهن خود را آرام کنید، این نکات را امتحان کنید!

شماره ۱۰ جملات تاکیدی روزانه را امتحان کنید

کلمات قدرت دارند و با تایید خود با جملات مثبت “من”.، تو می توانی مغز خود را آموزش دهید به گونه ای که دیدگاه شما را تغییر دهد (و می تواند به شما کمک کند در مواجهه با “تهدیدها” انعطاف پذیرتر باشید. برای عزت نفس شما). اگر هدف شما این است که اجازه دهید همه چیز راحت تر پیش برود، این ممکن است کمک کند.

به سلامتی عشق به خود

امیدواریم حداقل در یکی از این راه‌ها وقت بگذارید و عشق بیشتری به خود نشان دهید. در پایان روز، این رابطه برای شما مهمترین چیز است – پس توجه بیشتری را که شایسته آن است به آن بدهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر