۳ مرحله برای ایندکس شدن در گوگل


گوگل سلطان موتورهای جستجوی دنیاست و بیش از ۹۳ درصد جستجوهای دنیا از طریق آن انجام می شود. این شکل به طور کامل قدرت و اهمیت گوگل را نشان می دهد. بنابراین طبیعی است که اکثر سایت ها و کسب و کارها در سراسر دنیا سعی در ایندکس شدن و رتبه بندی گوگل دارند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله ۳ مرحله ای که برای ایندکس شدن در گوگل باید طی کنید را به شما معرفی می کنیم. با مطالعه این مقاله مفید، کسب و کار خود را افزایش دهید و یاد بگیرید که چگونه سایت خود را به گوگل معرفی کنید.

۱. خزیدن; اولین قدم برای ایندکس کردن سایت در گوگل

پس از اینکه سایت توسط یک فروشگاه ساز حرفه ای و قابل اعتماد ساخته شد، موتور جستجوی گوگل ابتدا سایت شما را بررسی می کند. در واقع خزیدن اولین برخورد گوگل با وب سایت خواهد بود که از روش های مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال، ممکن است شما سایت خود را مستقیماً در نقشه سایت قرار داده باشید، یا ممکن است گوگل آن را با لینک دادن به سایت های دیگر پیدا کند.

در اولین جلسه با روبات های گوگل، این موتور جستجو تمام متون و کدهای صفحه را اسکن می کند تا ماهیت سایت را بیاموزد. معمولاً همه سایت‌ها بودجه خزیدن اختصاصی دارند. اگر وب سایت شما بهینه و فعال باشد، بودجه خزیدن بیشتری دریافت خواهید کرد.

مغازه ساز

۲. نمایه سازی; مهمترین مرحله ثبت سایت در گوگل

از جمله ۳ مرحله ای که برای ایندکس شدن در گوگل باید طی کنید، نمایه سازی این مهم ترین مرحله است. پس از اتمام عملیات خزیدن، مرحله نمایه سازی آغاز می شود. این مرحله بسیار حساس است و اگر عوامل اولیه آن را به خوبی رعایت نکرده باشید، احتمال ایندکس نشدن سایت شما بسیار زیاد است.

موتور جستجوی گوگل به طور کلی صفحاتی با محتوای بی فایده را فهرست نمی کند. بنابراین باید به کیفیت و محتوای تولیدی سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. محتوای کپی یا بی کیفیت می تواند اثرات بسیار منفی بر بازاریابی فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد. البته دلایل دیگری نیز برای ایندکس نشدن یک سایت وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

۳. رتبه بندی; آخرین مرحله برای ایندکس کردن صفحات سایت در گوگل

پس از گذراندن دو مرحله اول، به مرحله نهایی فرآیند نمایه سازی خواهید رسید. این ۳ مرحله ای که برای ایندکس شدن در گوگل باید طی کنید بدون مرحله رتبه بندی کامل نمی شود. در این مرحله، ربات های گوگل محتوای شما را به طور کامل بررسی می کنند تا موقعیت را در صفحات گوگل برای شما در نظر بگیرند. هرچه ارزش و کیفیت محتوای شما بالاتر باشد، جایگاه شما در صفحات نتایج گوگل بالاتر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که کسب موقعیت در گوگل بسیار مهم است. اگر بتوانید جزو رتبه های برتر این موتور جستجو باشید، نرخ کلیک و در نهایت فروش شما چندین برابر افزایش می یابد. بنابراین پس از بررسی قیمت سایت فروشگاهی و راه اندازی آن، به فکر سئوی محتوای آن نباشید.

مرحله نهایی نمایه سازی

بررسی دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

پس از گذراندن ۳ مرحله ای که برای ایندکس شدن در گوگل باید طی کنید، بهتر است با برخی از دلایل اصلی ایندکس نشدن سایت ها آشنا شوید. مهمترین دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل عبارتند از:

  • Noindex: توجه داشته باشید که اگر سایت شما دارای تگ noindex در HTML باشد، وب سایت شما در گوگل ایندکس نمی شود. شما در واقع به گوگل اجازه ایندکس کردن این تگ را نداده اید!
  • محتوا: همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. این موتور جستجو صفحات دارای محتوای تکراری یا بی فایده را فهرست نمی کند. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می کنیم در مورد استخدام کارکنان تولید محتوای خود حساسیت بیشتری داشته باشید!
  • محتوای تکراری: محتوای تکراری معمولاً نمایه نمی شود.
  • متعارف سازی: اگر سایت کسب و کار شما نسخه های متفاوتی دارد، موتور جستجوی گوگل نسخه ای را که دارای تگ غیر متعارف است ایندکس نمی کند.
  • نقشه سایت: برای ایندکس شدن موفقیت آمیز، مطمئن شوید که صفحه مورد نظر در نقشه سایت ثبت شده است.

اگر تمام موارد فوق را رعایت کنید، به احتمال زیاد صفحات وب سایت شما در گوگل ایندکس می شوند. اما این تازه شروع کار است و شما باید با سئو و استراتژی های بازاریابی مختلف در رقابت با رقبای خود پیروز شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم سایت فروشگاهی خود را توسط یک سایت ساز معتبر تهیه کنید تا بتوانید از خدمات پس از فروش و کیفیت سایت مطمئن باشید.

از صفر تا صد ایجاد سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز حرفه ای شاپفا

در این مقاله کوتاه ۳ مرحله ای که برای ایندکس شدن در گوگل باید طی کنید را به طور کامل ارائه کرده ایم. پیشنهاد می کنیم این سه مرحله مهم را برای ایندکس کردن صفحات وب سایت پس از ساخت سایت خود دنبال کنید. اگر قصد ایجاد یک سایت فروشگاهی حرفه ای را دارید، در خدمات حرفه ای مجموعه شاپفا حساب اختصاصی باز کنید.

مغازه ساز شاپافا از صفر تا صد ساخت و راه اندازی اشیاء مغازه را با بهترین قیمت بر عهده می گیرد. برای آشنایی با خدمات شاپفا، پیشنهاد می کنیم همین الان وارد وبسایت این مجموعه به نشانی shopfa.com شوید. همچنین برای مشاوره با شماره ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید تا کارشناسان شاپفا شما را راهنمایی کنند.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟