۵ بهترین غذای زمستانی برای کاهش وزن


غذا خوردن در زمستان اغلب به معنای تکیه بر غذاهای راحتی است که سیر کننده هستند و به دنده های شما می چسبند، که می تواند در جنبه سنگین تر (و کالری بیشتر) چیزها باشد. اما زمستان همچنین مجموعه ای شگفت انگیز از میوه ها و سبزیجات را برای ما به ارمغان می آورد که وقتی هوا شروع به سرد شدن می کند بهترین حالت خود را دارند. بنابراین، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، با دانستن اینکه غذاهای زمستانی خوشمزه ای وجود دارد که به طور طبیعی می توانند از اهداف کاهش وزن شما حمایت کنند، راحت باشید. پیش از این، بهترین غذاهای زمستانی برای کاهش وزن به همان اندازه که سالم هستند، خوشمزه هستند!

فصل زمستان چه غذاهایی است؟

هوای سرد و روزهای کوتاهتر به این معنا نیست که ما باید بدون محصولات تازه و در فصل زندگی کنیم. در حالی که برای یافتن هلو، گوجه فرنگی، گوجه فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات لطیف، تازه و محلی به سختی تحت فشار هستیم، با تغییر فصل از برخی از گزینه های غنی و غنی از مواد مغذی زمستانی لذت می بریم.

از سیب زمینی گرفته تا هویج و پرتقال و شلغم کمتر رایج، هیچ کمبودی برای محصولات زمستانی وجود ندارد. بسیاری از این غذاها – مانند سبزیجات ریشه دار یا میوه ها – دارای پوست بسیار ضخیم هستند که به آنها در هوای سرد کمک می کند. و این خبر خوبی برای ما است، زیرا می‌توانیم تازه از آن لذت ببریم و از فواید خوشمزه و سرشار از مواد مغذی آن لذت ببریم!

برخی از موارد مورد علاقه ما عبارتند از:

  • مرکباتی مانند گریپ فروت و پرتقال فصلی
  • سبزیجات ریشه دار مانند کدو حلوایی زمستانه، ازگیل و چغندر
  • سبزیجات زمستانی مانند کلم بروکسل، کلم پیچ و کلم

مرتبط: راهنمای سلامتی زمستانی FitOn

۵ بهترین غذای زمستانی برای کاهش وزن

زمستان فقط به معنای کلوچه های پخته و کاسرول های سنگین نیست. غذاهای مفید زیادی وجود دارند که از کاهش وزن حمایت می کنند و فصلی و کاملاً رضایت بخش هستند.

در اینجا پنج مورد از بهترین غذاهای زمستانی برای کاهش وزن آورده شده است.

آووکادو

آووکادو یک نیروگاه در بخش تغذیه است و سرشار از مواد مغذی زیادی است که برای شما مفید است. یکی از ستاره های درخشان آووکادو محتوای فیبر موجود در این میوه است. مصرف فیبر مرتبط است حمایت از اهداف کاهش وزنبنابراین لذت بردن از آووکادو در کنار یک رژیم غذایی سالم می تواند گام مثبتی در مسیر کاهش وزن شما باشد.

چگونه از آووکادو لذت ببریم:

  • سبزی سالاد را با آووکادوی له شده به عنوان سس مخلوط کنید
  • از آووکادو به جای سس مایونز روی ساندویچ خود استفاده کنید
  • برای افزایش چربی و فیبر سالم به جای کره، نان تست غلات کامل را روی آن بریزید

کلم بروکلی

کلم بروکلی کالری کمی دارد (کمتر از ۱۰۰ کالری). در هر فنجان) و سرشار از فیبر – دو عاملی که این سبزی زمستانی را به غذایی ایده آل برای حمایت از کاهش وزن تبدیل می کند. علاوه بر این، کلم بروکلی سرشار از آب و پروتئین (۳ گرم در هر فنجان) است که به افزایش آن کمک می کند پرخوری و حمایت بیشتر از اهداف کاهش وزن.

چگونه از کلم بروکلی لذت ببریم:

  • کلم بروکلی را اضافه کنید تا هم بزنید
  • بروکلی بخارپز را در ظرف پاستا مخلوط کنید
  • آن را با کمی روغن زیتون و مقداری سیر کباب کنید
  • از غوطه ور شدن آن در ماست لذت ببرید، مانند یک مزرعه سالم که با ماست یونانی درست شده است.

گریپ فروت

در حالی که رژیم گریپ فروت قطعا یک اسطوره تغذیه سالم که (خوشبختانه) دوام زیادی نداشت و گنجاندن میوه قرمز یاقوت سرخ زمستانی در یک رژیم غذایی سالم ممکن است از کاهش وزن حمایت کند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک گریپ فروت قبل از غذا می تواند انگیزه دهنده باشد وزن کم. اما صرف نظر از اینکه گریپ فروت چگونه بر اهداف کاهش وزن شما تأثیر می گذارد، خوردن این میوه مرکبات به بدن شما مواد مغذی مفیدی مانند فیبر را افزایش می دهد. ویتامین A، و ویتامین سی چیزی که همه ما می توانیم در طول زمستان از آن استفاده کنیم.

مرتبط: ۶ عادات غذایی که از ایمنی حمایت می کنند

چگونه از گریپ فروت لذت ببریم:

  • برای یک دسر گرم و سالم آن را با کمی دارچین کباب کنید
  • آن را به یک کاسه ماست تازه ساخته شده با ماست یونانی یا بدون لبنیات اضافه کنید
  • همانطور که هست از آن لذت ببرید!

کلم

کلم پیچ یک سوپر غذای محبوب است که سال هاست و به دلایل خوبی در کانون توجه بوده است. بیایید با آن روبرو شویم، کلم پیچ یکی از مغذی ترین غذاهای موجود است. سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هایی مانند A، C، K و B6 است. این سبزی محبوب را در اسموتی ها، خورش ها و بسیاری از غذاهای دیگر خواهید یافت. خوشبختانه، این سبزی شیرین و زمستان پسند به راحتی به بسیاری از غذاهای آرامش بخش بدون اضافه کردن کالری (فقط ۳۵) اضافه می شود. در هر فنجان).

علاوه بر این، کلم پیچ حاوی فیبر است که به افراد کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند. محتوای بالای آب کلم باعث می شود که لذت بردن از این گیاه در عین حال آبرسان و سیر کننده باشد.

چگونه از کلم لذت ببریم:

  • شلغم را به سوپ و آش اضافه کنید
  • برای داشتن مقداری فیبر، ویتامین و مواد معدنی اضافی، آن را در کنار غذاهای تخم مرغی مورد علاقه خود سرخ کنید
  • به عنوان پایه در سالاد تازه یا بو داده استفاده کنید
  • در چیپس کلم با کمی روغن آووکادو و کمی نمک دریا بپزید

سیب زمینی و سیب زمینی شیرین

تا زمانی که سیب زمینی ها را با چاشنی ها و مواد افزودنی پرچرب مانند بیکن و کره پر نکنید یا آنها را به صورت سرخ شده مانند چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده نخورید. سیب زمینی این می تواند یک مکمل شگفت آور مفید برای وعده غذایی زمستانی شما برای کاهش وزن باشد. سیب زمینی منبع طبیعی فیبر است و حاوی مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم است.

افزودن سیب زمینی ورقه شده به غذاهای خود یا خوردن سیب زمینی به عنوان پایه ای برای یک شام سالم می تواند راهی بسیار رضایت بخش و سرشار از مواد مغذی برای کنترل وزن شما باشد.

چگونه از سیب زمینی لذت ببریم:

  • از یک تکه سیب زمینی شیرین به عنوان جایگزین نان تست آووکادو استفاده کنید
  • سیب زمینی یا سیب زمینی شیرین را مکعبی کنید و با سایر سبزیجات کاهش وزن مانند کلم بروکسل و کلم بروکلی تفت دهید.
  • به جای چیپس، از سیب زمینی شیرین برش خورده در دستور غذای ناچو ۱ کاسه ای استفاده کنید.

آیا به دنبال ایده‌ای برای دستور پخت غذا هستید که در عین حال از اهداف کاهش وزن شما، راحتی را در بشقاب شما بیاورد؟ این را امتحان کن سیب زمینی شیرین پر از پروتئین! با کمتر از ۱۰ ماده تشکیل دهنده و دستورالعمل های گام به گام ساده، ما حاضریم شرط ببندیم که این دستور العمل آرامش بخش جدید شما خواهد بود.

اهداف کاهش وزن در زمستان را شکست دهید

زمستان چند غذای فوق العاده شگفت انگیز را برای ما به ارمغان می آورد که هم خوشمزه و هم به همان اندازه سیر کننده هستند. گنجاندن برخی از غذاهای زمستانی برای کاهش وزن مانند گریپ فروت، کلم پیچ و آووکادو با رژیم غذایی سالم شما در طول ماه های سردتر می تواند یک راه فصلی ساده برای کنترل رژیم غذایی شما باشد. بنابراین، چه در حال درست کردن یک خورش زمستانی، پختن یک کاسروی خانگی یا حتی درست کردن سالاد زمستانی باشید، گنجاندن برخی از این غذاهای زمستانی در غذاهایتان می‌تواند به بدن شما کمک کند و در سردترین فصل سال به سلامتی شما کمک کند. .

الهام بیشتری برای یک دستور غذای سالم می خواهید؟ ثبت نام برای FitOn PRO و برنامه های غذایی شخصی، از جمله دستور العمل ها و غذاهایی را که دوست دارید بخورید، دریافت کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر