۵ بهترین میان وعده ضد التهابی طبق یک RD


اصطلاح مرسوم سلامتی “ضد التهاب” این روزها بسیار رایج شده است. اما، بر خلاف سایر مدهای بهداشتی، در مورد رژیم های ضد التهابی و مصرف مواد مغذی ضد التهابی کل مواد غذایی، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد! از آنجا که التهاب مزمن با تعدادی از پیامدهای منفی سلامتی، از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، مقاومت به انسولین و دیابت نوع ۲ مرتبط است، تلاش برای مدیریت التهاب مزمن به وضوح برای حمایت از سلامت کلی ما ضروری است.

کلمه کلیدی اینجاست مزمن التهاب در موارد حاد – مانند زمانی که بیمار هستیم یا ورزش می کنیم – التهاب می تواند برای بدن ما مفید باشد و زمان بهبودی را تسریع کند. مشکل زمانی رخ می دهد که التهاب مزمن شود. از استرس بیش از حد گرفته تا غذاهای سرخ شده تا سموم محیطی، عوامل زیادی در ایجاد التهاب مزمن در بدن نقش دارند.

و البته، آنچه برای خوردن انتخاب می کنیم می تواند نقش مهمی در تجربه التهاب مزمن داشته باشد.

خبر خوب؟ روش‌های خوشمزه‌ای برای افزودن غذاهای ضد التهابی به رژیم غذایی ما وجود دارد، از جمله تنقلاتی که می‌خوریم. نکته: بیشتر از ماهی قزل آلا و سبزیجات پخته شده است! ما در مورد ایده‌های میان‌وعده‌ای مناسب صحبت می‌کنیم که به حفظ سلامت بدن شما با حداقل تلاش کمک می‌کند. برای همه چیزهایی که باید بدانید به ادامه مطلب بروید!

مربوط: ۵ غذای ضد التهابی که باید به طور منظم مصرف کنید

۵ میان وعده سریع و آسان ضد التهابی

با در نظر گرفتن طعم، راحتی و در دسترس بودن، یافتن تنقلات ضد التهابی می تواند کمی چالش برانگیزتر باشد. بیایید با آن روبرو شویم – بسیاری از میان وعده ها شامل گزینه های سرخ شده و فوق العاده شیرین هستند. اما با کمی دانش، میان‌وعده‌های شما می‌توانند از تلاش‌های شما برای مبارزه با التهاب مزمن حمایت کنند و در عین حال از زمان میان‌وعده خود لذت ببرید.

در اینجا پنج میان وعده سریع و آسان ضد التهابی وجود دارد که باید در چرخش خود بگنجانید.

سالاد تن ماهی با کراکر غلات کامل

درست کردن سالاد تن ماهی با مقداری کنسرو تن ماهی و آووکادو ساده است – حتی اگر به یخچال دسترسی ندارید. همراه با سایر ماهی های چرب، ماهی تن منبع اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA است، مواد مغذی که ممکن است التهاب را کاهش دهد. افرادی که مقادیر کافی از DHA و EPA کاهش نشانگر التهاب را تجربه کنید، به این معنی که این مواد مغذی ممکن است به حمایت از سطوح التهاب سالم کمک کنند.

اگر ماهی تن را دوست ندارید، کنسرو ماهی قزل آلا به همین خوبی عمل می کند. سالاد خود را با کراکر غلات کامل یا سبزیجات تکه تکه شده برای یک میان وعده ضد التهابی سرشار از پروتئین میل کنید.

تریل را با آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک شیرین نشده مخلوط کنید

جدای از مقداری پروتئین و ویتامین های گیاهی، بیشتر آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

با مخلوط کردن ترکیبی از آجیل و دانه های بدون نمک به همراه میوه های خشک شیرین نشده مانند کشمش یا گوجی بری، یک ترکیب تریل خانگی برای خود درست کنید تا نوش جان کنید. یک میان وعده خوشمزه که خوردن آن در سفر آسان است!

نخود یا عدس سوخاری

حبوباتی مانند نخود (لوبیا گاربانزو) و عدس حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند که آنها را به یک میان وعده ضد التهابی عالی تبدیل می کند. در حالی که بیشتر مردم نمی‌خواهند در وسط یک روز شلوغ، یک کاسه عدس خورشتی بخورند، خوردن عدس بریان‌شده یا نخود کاملاً رضایت‌بخش است.

اگر از این میان وعده در حالت طبیعی خود لذت نمی برید، میان وعده خود را با مقداری زردچوبه و کمی نمک دریا بپاشید تا طعم بی نظیری داشته باشید.

آووکادو ورقه شده در ورقه های نوری پیچیده شده است

مانند بسیاری دیگر از غذاهای ضد التهاب، آووکادو سرشار از چربی های سالم است که به مبارزه با التهاب مزمن کمک می کند. به علاوه، این میوه محبوب منبع طبیعی بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر مانند فیبر و منیزیم است که آن را به یک انتخاب خوب برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند.

آووکادوی تکه‌شده را در ورقه‌های نوری خشک بپیچید تا یک میان‌وعده خوش طعم کم کالری، پر از مواد معدنی، و فاقد قندهای اضافه و سدیم اضافی باشد.

مربوط: ۷ دلیل برای افزودن آووکادو به رژیم غذایی

سالاد میوه با ماست یونانی ساده

برخلاف آنچه اینترنت به شما می گوید، نه همه ماست لبنی عامل التهاب هستند به یاد داشته باشید: همه ما افرادی هستیم که نیازهای متفاوتی داریم! فقط به این دلیل که لبنیات باعث التهاب برای یک نفر می شود به این معنی نیست که برای شما نیز همین کار را می کند. غذای آماده؟ به بدنت گوش کن!

اگر لبنیات برای شما خوب است، یک کاسه ماست یونانی پر پروتئین را برای یک میان وعده ساده ضد التهابی امتحان کنید. برای خوش طعم و متعادل نگه داشتن آن، مقداری میوه تازه روی آن اضافه کنید و به مارک ماست شیرین نشده بچسبانید!

میان وعده های التهابی که باید از آن اجتناب کنید (و راه حل ضد التهابی)

جدای از مصرف مواد مغذی مفید، استفاده از میان وعده های مناسب به معنای پرهیز از غذاهای مخرب التهاب زا است. به طور کلی، غذاهای سرخ شده، مملو از قندهای افزوده، ساخته شده با کربوهیدرات های تصفیه شده یا گوشت های فوق فرآوری شده می توانند باعث التهاب شوند – به خصوص اگر این غذاها به طور مکرر مصرف شوند.

اگر می‌خواهید به طور طبیعی با التهاب مزمن مبارزه کنید، در اینجا سه ​​میان وعده محبوب وجود دارد که باید از مصرف آنها اجتناب کنید.

دونات و کلوچه

مانند قندی که در اکثر دونات ها و کلوچه ها یافت می شود، شکر تصفیه شده نیز ضد التهاب است و هنگام پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهابی باید بسیار محدود شود. اگر دندان شیرینی پیدا کرد، به جای آن از میوه های تازه استفاده کنید یا سعی کنید با استفاده از مواد سالم تر، یک خوراکی خانگی درست کنید.

رفع کننده ضد التهاب: همه ما به دنبال مهار هوس های شما به روشی سالم هستیم. زمانی که هوس چیزی شیرین می کنید، میوه تازه را با یک عدد بادام یا چند عدد خرمای مدجول بدون هسته با کره بادام میل کنید. وقتی هوس شیرینی‌ها به سراغتان می‌آید، می‌توانید مواد مغذی درست کنید کوکی پروتئینی خانگی جایی که می توانید شکر تصفیه شده اضافه شده را حذف کنید.

چوب شور

مطمئناً چوب شور کم چرب است و سرخ نمی شود. اما این تنقلات معمولاً از آرد سفید تصفیه شده تهیه می شوند، ماده ای که ممکن است التهاب زا باشد. به جای اسنک‌های تصفیه‌شده با آرد سفید، میان‌وعده‌های سبوس‌دار مانند کراکر غلات کامل، پاپ کورن با هوا یا چیپس سبزیجات را انتخاب کنید.

رفع کننده ضد التهاب: برای یک غذای رضایت‌بخش که کاملاً عاری از گناه است، میان وعده‌های چیپس کلم‌پیچ سوپرغذایی را امتحان کنید. اینها چیپس کلم پیچ کم آب هستند، بنابراین مواد مغذی خود را حفظ می کنند و مملو از خواص ضد التهابی هستند.

چیپس سیب زمینی سرخ شده

غذاهای سرخ شده یکی از بزرگترین مقصران افزایش التهاب در بدن افراد هستند. از چیپس سیب زمینی گرفته تا سیب زمینی سرخ شده تا پوست گوشت خوک سرخ شده، اقلامی که در روغن تصفیه شده غوطه ور شده و حرارت داده شده اند، غذاهایی هستند که باید فقط برای موقعیت های خاص رزرو شوند.

رفع کننده ضد التهاب: خودتان چیپس سبزیجات درست کنید! انتخاب های بسیار خوشمزه ای برای انتخاب وجود دارد – سیب زمینی شیرین، چغندر، کدو سبز، جعفری، ریشه کرفس… گزینه ها بی پایان هستند! به سادگی سبزیجات مورد علاقه خود را در یک نوار نازک برش دهید، با کمی روغن زیتون بپاشید و در فر بپزید تا کاملا ترد شود.

انتخاب میان وعده های ضد التهابی برای حمایت از سلامتی شما

هنگام تلاش برای مبارزه با التهاب مزمن و حمایت از سلامت کلی خود، بدانید که برای رسیدن به این هدف لازم نیست از میان وعده ها دست بکشید. در عوض، روی تنقلات تهیه شده از غذاهایی که دارای ترکیبات ضد التهابی هستند و فاقد قندهای افزوده شده، غذاهای سرخ شده و غلات تصفیه شده هستند تمرکز کنید تا از هدف نهایی سلامتی خود به روشی خوشمزه و قابل دسترس حمایت کنید. با کمی تمرین، می‌دانید که چگونه می‌توانید یک میان وعده ضدالتهاب نهایی را به سادگی با ترکیب غذاهای حاوی مواد مغذی و ضد التهابی که قبلاً می‌شناسید و دوست دارید ایجاد کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر