رژیم لاغری سریع

۵ درمان طبیعی ساده (اما موثر) برای اضطراب


اطلاعیه پیوند وابسته: اگر با استفاده از پیوندهای ارائه شده در این صفحه خریدی انجام دهید، ممکن است از طریق BetterHelp یا سایر فروشندگان غرامت دریافت کنیم. بیشتر بدانید.
آخرین به روز رسانی در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ توسط رندی ویترز، LCMHC

اگر از اضطراب رنج می برید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. یکی از آنها این است که شما تنها نیستید. یکی دیگر از موارد این است که اضطراب بسیار قابل درمان است. هم داروهای تجویزی و هم داروهای طبیعی برای اضطراب وجود دارد، اگرچه بهتر است قبل از شروع هر رژیم درمانی ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

اختلالات اضطرابی شایع ترین نوع بیماری روانی در ایالات متحده است که بیش از ۴۰ میلیون بزرگسال و بیش از ۲۵ درصد از کودکان ۱۳ تا ۱۸ ساله را تحت تأثیر قرار می دهد. با ترس و نگرانی دائمی مشخص می شود، اغلب بدون دلیل واقعی. همچنین می تواند باعث علائم فیزیولوژیکی مانند تپش قلب و حالت تهوع شود.

به طور معمول، اضطراب یک پاسخ طبیعی به موقعیت های استرس زا است. این به مغز در مورد تهدیدات احتمالی هشدار می دهد و او را از هرگونه خطر آگاه می کند.

با این حال، یک اختلال اضطرابی بیشتر از یک حمله گاه به گاه نگرانی در یک موقعیت پرتنش است.

اگر اضطراب مزمن درمان نشود، می تواند بر سلامت روانی فرد تأثیر بگذارد. این می تواند بر حوزه های مختلف زندگی آنها، از جمله شغل، امور مالی و روابط شخصی تأثیر منفی بگذارد. حتی می تواند منجر به سایر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا شود.

خبر خوب این است که درمان های مختلفی برای کمک به مدیریت علائم اختلال اضطراب در دسترس هستند. در این پست به چند درمان طبیعی برای اضطراب می پردازیم. قبل از انجام این کار، اجازه دهید در مورد انواع مختلف، علل و علائم اضطرابی که احتمالاً با آن مواجه هستید صحبت کنیم.

5 درمان طبیعی ساده (اما موثر) برای اضطراب Pinterest
۵ درمان طبیعی ساده (اما موثر) برای اضطراب Pinterest

انواع اختلالات اضطرابی

بسته به علل و علائم، اختلالات اضطرابی به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

در میان این اختلالات، GAD و اضطراب اجتماعی شایع ترین انواع اختلالات اضطرابی هستند.

اختلال اضطراب فراگیر با ترس و نگرانی غیر واقعی و طاقت فرسا بدون دلیل خاصی همراه است. اختلال پانیک با حملات پانیک ناگهانی و ناتوان کننده مشخص می شود که باعث تنگی نفس، تپش قلب، درد قفسه سینه و تعریق بیش از حد می شود.

اضطراب اجتماعی شامل ترس و خودآگاهی مفرط در مورد موقعیت های به ظاهر عادی اجتماعی است. تقریباً ۷ درصد از جمعیت بزرگسال ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. در کودکان، اضطراب اجتماعی همچنین می تواند منجر به لالی انتخابی شود.

فوبیا با ترس غیرمنطقی و شدید از موقعیت ها، اشیاء یا فضاهای خاص همراه است. در حالی که OCD و PTSD کمتر رایج هستند، می توانند زندگی شخصی و حرفه ای بیمار را ویران کنند.

چه چیزی باعث اختلال اضطراب می شود؟

عوامل متعددی، از جمله ژنتیک و شیمی مغز، می تواند منجر به اختلال اضطراب شود.

در اینجا شایع ترین علل اختلالات اضطرابی آورده شده است:

  • عوامل محیطی، مانند موقعیت های استرس زا یا رویدادهای زندگی
  • سوء مصرف مواد، از جمله سوء مصرف الکل و مواد مخدر
  • ژنتیک (به ارث بردن اختلال اضطراب از یکی از اعضای خانواده)
  • شیمی مغز (ناتوانی مغز در کنترل ترس و احساسات به دلیل مدارهای معیوب)
  • آسیب های دوران کودکی ناشی از سوء استفاده و غفلت جسمی/عاطفی/جنسی

علاوه بر این، شرایط پزشکی زمینه ای، مانند اختلال تیروئید یا بیماری قلبی، می تواند علائمی مشابه اضطراب مزمن ایجاد کند. بنابراین ضروری است که با یک متخصص پزشکی مشورت کنید و یک تشخیص دقیق دریافت کنید.

علائم اختلال اضطراب چیست؟

اختلالات اضطرابی برای هر فردی به طور متفاوتی بروز می کند. علائم اضطراب در طیف گسترده ای از استرس و بی خوابی گرفته تا اسهال و تپش قلب پخش می شود.

StuffThatWorks از الگوریتم های هوش مصنوعی و داده های جمع سپاری برای تجزیه و تحلیل پاسخ های بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی استفاده کرد. گزارش‌های اعضا در پلتفرم نشان می‌دهد که شایع‌ترین علائم اختلال اضطراب گزارش شده عبارتند از:

  • افسردگی
  • بیخوابی
  • نگران کننده
  • حالت تهوع
  • تکان دادن
  • تپش قلب
  • ترس
  • شیرین کننده
  • عصبی بودن
  • مشکل تنفسی

جدای از این علائم رایج، چند گزارش درد و گرفتگی قفسه سینه، خستگی، ناراحتی گوارشی و افکار خودکشی را فهرست می‌کنند. برخی از افراد نیز به دلیل اضطراب دچار کاهش وزن و بی اشتهایی می شوند.

مربوط: چگونه سیگار کشیدن را ترک کنیم علف هرز: ۷ راه برای ترک این عادت

علاوه بر این، افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی اغلب منزوی می شوند و دچار نوسانات خلقی شدید می شوند. آنها همچنین می توانند مشکلات بینایی از جمله تاری دید و دید تونلی را تجربه کنند. در حالی که دید تونلی با میگرن، گلوکوم و سایر اختلالات مرتبط است، همچنین می تواند نشان دهنده اضطراب مزمن باشد.

در میان این علائم، نگرانی، ترس و عصبی بودن بیش از همه نشان دهنده GAD هستند. سایر علائم نشان دهنده عبارتند از: افکار مسابقه ای، بی خوابی، بی قراری و استرس.

اختلال اضطرابی چیست؟ با احترام، یوتیوب.

۵ درمان طبیعی برای اضطراب

درمان پزشکی برای اختلالات اضطرابی شامل استفاده از داروهای ضد افسردگی، بنزودیازپین ها، بتابلوکرها و داروهای ضد روان پریشی است. بسته به شرایط بیمار، ممکن است برای او مشاوره و روان درمانی نیز تجویز شود.

با این حال مهم است که به یاد داشته باشید که راه های طبیعی متعددی برای مقابله با اضطراب وجود دارد. تغییرات ساده در سبک زندگی، مانند پرهیز از الکل و کافئین، می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. علاوه بر این، چندین درمان طبیعی برای اضطراب وجود دارد که بیشتر آنها را می توان در خانه انجام داد.

در اینجا پنج درمان طبیعی موثر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

ورزش

با توجه به اینکه ورزش باعث ترشح اندورفین می شود – مواد شیمیایی در مغز که درد و استرس را کاهش می دهد، تعجب آور نیست.

همچنین، یک رژیم ورزشی ساختاری را در زندگی بیمار به ارمغان می آورد و به آنها احساس هدف می دهد. باعث ایجاد حس خوب و خواب بهتر نیز می شود.

برای مشاهده فواید، نیازی به تمرین برای ورزش سه گانه نیز ندارید. کاردیوی سبک، مانند پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه، برای اکثر افراد بیش از حد کافی است.

روغن کانابیدیول (CBD).

روغن کانابیدیول از گیاهان شاهدانه یا ماری جوانا به دست می آید. اما برخلاف یادداشت‌های سنتی، حاوی مقدار کمی از تتراهیدروکانابینول (THC) است. نوسانات خلقی را تثبیت می کند و به آرامش ذهن کمک می کند. کانابیدیول در روغن، آب نبات، صمغ و تنتور موجود است.

با این حال، بیماران باید به خاطر داشته باشند که تحقیقات برای تعیین اثربخشی روغن CBD به عنوان درمانی برای اضطراب هنوز در حال انجام است. به آنها توصیه می شود قبل از استفاده از روغن CBD برای تسکین اضطراب با روانپزشک یا درمانگر خود مشورت کنند.

روزنامه نگاری

نوشتن افکار و ترس های نگران کننده یکی دیگر از راه های موثر برای مدیریت اضطراب است. ژورنال نویسی به بیماران کمک می کند تا انرژی مضطرب خود را هدایت کنند و به آنها یک خروجی خلاقانه برای بیان می دهد.

تنفس عمیق و مدیتیشن

مدیتیشن برای آرام کردن اعصاب مضطرب و همچنین آرامش بدن و ذهن شناخته شده است. مدیتیشن ذهن آگاهی به ویژه برای کمک به بیماران در کنترل افکار مسابقه ای و جلوگیری از حرکت بیش از حد مغز آنها مفید است.

به طور مشابه، تمرینات تنفس عمیق باعث ایجاد احساس آرامش و آرامش می شود. آنها به کنترل ضربان قلب کمک می کنند و در موقعیت های استرس زا مفید هستند. آنها همچنین می توانند کیفیت خواب بیمارانی که بی خوابی را تجربه می کنند را بهبود بخشند.

چای گیاهی

دمنوش های گیاهی حاوی اسطوخودوس و بابونه باعث خواب بهتر و آرامش می شود. تحقیقات نشان داده است که چای بابونه به ویژه در تسکین علائم اختلال اضطراب فراگیر موثر است.

سایر درمان های طبیعی برای اضطراب عبارتند از:

  • رایحه درمانی با روغن های ضروری مانند اسطوخودوس و یلانگ یلانگ
  • تغییرات رژیم غذایی، از جمله حذف کافئین
  • پیروی از یک روال سالم قبل از خواب
  • حمام های گرم

با درمان مناسب با اضطراب مبارزه کنید

تشخیص اختلال اضطراب ممکن است پایان دنیا به نظر برسد. علاوه بر این، ترکیب صحیح دارو، مشاوره، درمان های طبیعی و تغییر سبک زندگی می تواند کیفیت زندگی بیمار را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

نکته کلیدی این است که به محض اینکه علائم از کنترل خارج شدند، به دنبال کمک باشید.

اگر می خواهید از مشاوره آنلاین استفاده کنید، من واقعاً توصیه می کنم BetterHelp را بررسی کنید. اگر با این پیوند وابسته ثبت نام کنید، ۱۰٪ تخفیف عضویت دریافت خواهید کرد. با همه چیزهایی که اکنون در جهان در حال انجام است، همه ما می توانیم از برخی حمایت های اضافی بهره مند شویم.

بزرگترین خدمات درمانی جهان ۱۰۰% آنلاین

به بزرگترین شبکه جهان از درمانگران دارای مجوز، معتبر و باتجربه که می توانند در مورد طیف وسیعی از مسائل از جمله افسردگی، اضطراب، روابط، تروما، غم و اندوه و موارد دیگر به شما کمک کنند، ضربه بزنید. امروز به BetterHelp بپیوندید. امروز ۱۰% پس انداز کنید!

مربوط: در حالی که همه گیری کووید-۱۹ در حال گسترش است، بیماران روانی را فراموش نکنید

اگر این پست را دوست داشتید به من اطلاع دهید. بازخورد شما مهم است!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر