5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


داشتن یک شب خواب خوب برای داشتن فردی شاد و سالم بسیار مهم است. در حالی که اکثر مردم این را می دانند ، تعداد کمی از ما دقیقاً درک می کنیم که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم و باعث مشکلات خواب می شود.

مزایای اصلی خواب خوب اغلب شامل بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها است. بخش دوم نگرانی اصلی این است که کم خوابی مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون ما از جمله افزایش کورتیزول ما تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات زیادی از جمله بیماری های خود ایمنی شود.

اوه!

متأسفانه ، اکثر مردم به اندازه کافی برای نیازهای خود نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری از ایده آل نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب مشغول به کار باشند ، اما در نهایت بسیاری از افراد به مراتب کمتر از آن می رسند. ما مثل همه گناهکار هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سخت تلاش می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت اولویت بندی کنیم. این لیست از کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل عینک های آبی روشن ، F-lux در رایانه ما ، آغشته به منیزیم ، پد های روغن کرچک و موارد دیگر است اما محدود نمی شود.

تشخیص مشکل خواب

دلایل مختلفی برای مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم در این پست به همه آنها بپردازیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای افرادی که معده خواب دارند می تواند شما را بیدار نگه دارد و شما را از خواب شبانه عالی باز دارد.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • صدای محیط بسیار ساده است (ما از این دو گوشگیر برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش مک و سیلیکون قالب پذیر XXX (مورد علاقه مایکلز))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش زیادی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و حتی می توانند برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما می تواند عامل م asثری در این باشد که چرا برای به خواب رفتن ، خوابیدن و یا به نظر می رسد احساس آرامش نمی کنید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله به پنج غذا و/یا ترکیباتی می پردازد که اگر می خواهید از بهترین خواب خود اطمینان حاصل کنید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از آنها برای انتخاب من ، برای گرم نگه داشتن آنها یا صرفاً به این دلیل که طعم و مزه را دوست دارند ، به آن تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز چندین فنجان مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه ، مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند ، شناخته شده است.

در حالی که اکثر ما می دانیم که از نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب کنیم ، کافئین در انواع دیگر محصولات نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی از انواع داروها یافت. ممکن است روزانه قبل از خواب کافئین مصرف کنید و حتی نمی دانید مگر اینکه تحقیقات خود را انجام داده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی رایج است که هنگام سردرد باید به آن دست یافت ، در واقع حاوی کافئین است. داروهای دیگر نیز می تواند شامل کافئین مانند بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی باشد.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده هر چیزی که قبل از خواب مصرف می کنید را بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خواب هستند.

دلیل وحشتناک بودن کافئین برای خواب ما این است که محرکی است که می تواند انرژی لازم را برای افراد فراهم کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب/بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این شما را هوشیار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که همه آنها در طول روز عالی هستند ، اما نه آنطور که می خواهید بخوابید.

همچنین ، کافئین به طور کلی مدتی در بدن باقی می ماند و اگر مراقب نباشید ، خواب را برای شما سخت تر می کند. در بیشتر موارد ، اجتناب از مصرف کافئین در هر زمان بعد از ظهر عموماً تماس مناسب است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند از عهده آن برآید.

غذاهای ادویه دار

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند و خوش طعم خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از آن در عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی ناشی از سوزش سر دل خواب راحت را دشوار می کند و می تواند شما را مجبور کند چندین بار در نیمه های شب از خواب بیدار شوید. وقتی دراز می کشید ، سوزش سر دل و رفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از زمانی باشد که شما به سادگی نشسته یا ایستاده اید.

یکی دیگر از دلایلی که باید از غذاهای تند پرهیز شود این است که برخی از آنها می توانند دمای اصلی بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم هنگام گرمای بیش از حد دچار مشکل می شوند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند مشکل ساز شود. همچنین ، انرژی بیشتری از بدن برای هضم ادویه جات لازم است ، که می تواند توانایی شما برای داشتن یک خواب خوب را بیشتر مهار کند.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند باعث رویاهای عجیب و غریب شوند ، اما هرگز اینقدر عمیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا واقعاً واقعیت دارد یا نه.

به همین ترتیب ، غذاهای بیش از حد اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در اوایل روز ، برخلاف درست قبل از خواب ، مصرف شوند. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب میل کرده اید همیشه بهترین انتخاب برای آینده نخواهد بود.

غذاهای چرب

چه کسی یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو را دوست ندارد؟ در حالی که این نوع غذاها ممکن است طعم بسیار خوبی داشته باشند ، تمایل دارند به توانایی ما در خواب خوب آسیب برساند. زمان خوردن این غذاهای چرب به طور خاص اهمیتی ندارد ، اما اگر رژیم غذایی شما از غذاهای زیاد تشکیل شده باشد ، ممکن است برای داشتن یک شب با کیفیت خواب دشوار باشد. این امر در مورد اینکه آیا آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام می خورید صدق می کند.

این اغلب می تواند به سادگی به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند خوابیدن را به چالش بکشد. نفخ و سوء هاضمه مشکلات دیگری هستند که ممکن است بوجود آمده و مانع خواب خوب شود.

غذاهایی که سرشار از چربی هستند نیز ممکن است افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، حساسیت کمتری داشته باشند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بداند زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. همچنین ، با داشتن رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن غذاهای چرب زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند برای بدن شما بسیار ناسالم باشد ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. درمان عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر خوردن یک تن غذاهای چرب به یک امر روزمره تبدیل شود ، می تواند مشکل ساز باشد.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین به طور کلی چیز خوبی برای دریافت از غذای شما است. این نه تنها به ما انرژی می دهد ، بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا می خورید ، عموماً می خواهید از چیزهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند پرهیز کنید.

دلیل این امر این است که اغلب می توانند مدت زمان بیشتری طول بکشد تا بدن شما تجزیه شود. همچنین ، هنگام هضم غذا در هنگام خواب تقریباً نصف می شود ، هضم وعده غذایی پر پروتئین درست قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از خوردن میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که متخصصان معتقدند این وعده ها به اندازه تریپتوفان دیگر اسیدهای آمینه دیگر نقش ندارند. این آمینو اسید است که پیش ساز سروتونین است ، که برای کمک به ما در آرامش بسیار حیاتی است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، ممکن است در واقع سروتونین دریافتی را کاهش دهید ، که می تواند باعث شود تا قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش لازم را نداشته باشید. مشابه غذای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند ، و تلاش برای خوابیدن با شکم بسیار پر می تواند برای آنها ناراحت کننده باشد.

پنیر

غذاهای کمی به اندازه پنیر محبوب هستند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای متنوع می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید با درج آن در این لیست تصور کنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه آنهایی که قوی یا پیر هستند) حاوی آمینو اسیدی به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین را که بدن ما تولید می کند ، افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

این اغلب سطح هوشیاری ما را به طور سرسام آوری افزایش می دهد ، که می تواند تلاش برای به خواب رفتن را غیرممکن کند. اگر موفق شدید بخوابید ، خوابیدن می تواند فوق العاده سخت باشد.

در حالی که برخی از پنیرها ممکن است برای برخی خوب باشد ، اما اگر حتی کمی تحمل لبنیات را دارید ، بهتر است از همه پنیرها ، به ویژه قبل از خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در پایان ، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکلاتی را ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می توانند به کیفیت خواب شما نیز آسیب برساند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از این موارد اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم (پیوند را به سایت ما اضافه کنید) مانند ***** اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است. هضم آسان و غذاهایی که سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز به طور کلی ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید