۵ قدم برای یک آخر هفته آگاهانه


با این نکات برای یک آخر هفته آگاهانه، آرامش عمیقی را در آغوش بگیرید

همه ما می توانیم بپذیریم که یک هفته عادی هفت روز دارد. اما، هر از گاهی، ممکن است احساس کند که او بیش از ۷۰ سال دارد.

ما در طول هفته چیزهای زیادی حمل می کنیم. تعهدات کاری و خانوادگی در ذهن ما بسیار زیاد است، لیست کارهای ما هرگز تمام نمی شود، و استرس ناشی از حباب های زندگی روزمره دوباره ظاهر می شود. با تمام آنچه گفته شد، جای تعجب نیست که بسیاری از ما از فرسودگی شغلی رنج می بریم.

بنابراین، این آخر هفته، متعهد شوید که از سلامتی خود مراقبت کنید، با این مراحل به شما کمک می کند کاملاً متوقف شوید و آرامش عمیق را در آغوش بگیرید.

۱. اگر مجبور به انجام کارهای خانه هستید، فکر کنید چگونه شما آنها را انجام می دهید

متأسفانه، کارهای خانه فقط به این دلیل متوقف نمی شوند که احساس جمعه شکوفا شده است. اما اگر می‌خواهید آخر هفته‌ای شاداب داشته باشید، تنظیم یک فهرست کاملاً جدید ممکن است کمکی نکند.

اگر متوجه شدید که زمان تعطیلات شما از کارهای روزمره و کارهای مجردی دور می شود، سعی کنید نگرش “به اندازه کافی خوب” را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، شما یک انبوه لباس‌های شسته شده خسته‌کننده در جلوی خود دارید – آیا می‌توانید آن را در روز شنبه خرد کرده و تا کنید و یکشنبه آن را کنار بگذارید؟ یا اگر خانه شما نیاز به مرتب کردن دارد، آیا می توانید آن را بر اساس اتاق تقسیم کنید و چیزهای لازم برای آرامش را درمان کنید؟

تعیین محدودیت زمانی برای خود ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال، شما فقط یک ساعت در روز شنبه صبح برای انجام کارهای خانه فرصت دارید. کارهای اساسی برای انجام چیست؟ و وقتی انرژی بیشتری دارید چه چیزی را می توانیم اختصاص دهیم؟

این نیز فرصتی است تا از خود بپرسید که آیا تقسیم کار در خانه شما یکسان است یا خیر. آیا شخص دیگری می تواند یا باید به شما کمک کند؟

۲. دروغ گفتن یا نگفتن

استراحت در آخر هفته ها کاملاً کلاسیک است و ما قطعاً نمی خواهیم این لذت ساده را از بین ببریم. اما مطالعات رابطه بین الگوهای خواب نامنظم و خلق و خوی نامناسب را بررسی کرده اند و به طور کلی توصیه می کنند که بیش از ۹۰ دقیقه نخوابید یا بیش از حد نخوابید.

اگر برایتان سخت است که در طول هفته صبح‌ها از رختخواب بیرون بیایید، شاید ارزش بررسی دقیق‌تر این موضوع را داشته باشد. آیا به این دلیل است که از نخوابیدن کافی در شب خسته شده اید یا فقط احساس خستگی و ترس از مواجهه با یک روز پر استرس دیگر است؟ اگر چنین است، آیا اگر روزی پر از سرگرمی و مراقبت از خود داشته باشید، اوضاع فرق می‌کند؟

زنان در حال خواندن کتاب

۳. حرکت خوب

ارتباط بین ورزش و تندرستی چیزی است که بسیاری از ما شخصاً می توانیم آن را تأیید کنیم. اما این بدان معنا نیست که شما باید برای کلاس صبح یکشنبه ثبت نام کنید یا برای دویدن ۱۰ کیلومتری بروید، اگر این کار شما نیست.

حرکات ملایم، مانند پیاده روی یا یوگا، راهی عالی برای مراقبت از ذهن و بدن شماست. همچنین، اگر زمان زیادی را صرف نشستن، نشستن پشت صفحه نمایش کامپیوتر می کنید، این فرصتی است که بدن خود را کشش دهید و به آن حرکت لازم را بدهید.

تعداد زیادی کلاس یوگا رایگان در YouTube وجود دارد، یا تمرینات خانگی مورد علاقه ما را برای داشتن بدنی با اعتماد به نفس و لاغر بررسی کنید.

۴. دوباره با ارزش های خود ارتباط برقرار کنید

وقتی در طول هفته با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت حرکت می کنیم، آسان است که در عجله همه چیز گرفتار شویم بدون اینکه در فکر چیزهایی باشیم که واقعا برای ما مهم هستند.

خواه مدیتیشن، ایجاد تابلوهای بینایی، نوشتن آنها، یا صرفاً با آرامش فکر کردن – چند لحظه وقت بگذارید تا به ارزش هایی که برایتان مهم است فکر کنید. آیا طبق آنها زندگی می کنید؟ آیا احساس خوبی دارید؟ اگر نه، آیا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای برآورده کردن بهتر این نیازها انجام دهید؟

این کاری است که ارزش آن را دارد که هر از گاهی انجام دهید – و برای کمک به شما در این راه، ما لیستی از پنج سوال را جمع آوری کرده ایم که باید از خود بپرسید.

۵. کاری را انجام دهید که بیشترین شادی را برای شما به ارمغان می آورد

ممکن است این یک سرگرمی باشد که به طور کامل در آن گم شوید، یا بعد از یک هفته عجله با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید. یا شاید یک فعالیت مراقبت از خود وجود داشته باشد که این کار را نیز انجام می دهد – پختن غذای مورد علاقه تان، گرفتن دوش شیک، نوشتن دفتر خاطرات، خواندن، یا گذراندن مدتی آرام به تنهایی.

این زمان مال شماست – پس هر چه که باشد، سعی کنید مطمئن شوید که این زمان را با شادی در این آخر هفته پر کنید.


آیا به دنبال کار با یک مربی زندگی هستید تا ارزش های خود را دوباره تنظیم کنید؟ با استفاده از lifecoach-directory.org.uk با یک متخصص ارتباط برقرار کنید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر