۷ افسانه تغذیه سالم که باید اشتراک آنها را متوقف کنید


بین رسانه‌های اجتماعی، مدهای مد روز، محصولات سلامتی مورد تایید سلبریتی‌ها و *جدیدترین* تحقیقات درخشان، تشخیص اینکه در مورد غذای سالم چه چیزی واقعی است و چه چیزی غیرواقعی، دشوار است. صادقانه بگویم، حجم وسیع اطلاعات می تواند بسیار گیج کننده باشد. به تمام اطلاعات مختلطی که سال ها شنیده ایم فکر کنید – کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند، چربی ها مضر هستند و میان وعده ها سالم نیستند. با این همه اطلاعات متناقض موجود، تشخیص افسانه های تغذیه سالم از واقعیت دشوار است!

اگر احساس می کنید گم شده اید، تنها نیستید. قبل از آن، ما برخی از افسانه های رایج در مورد تغذیه سالم و همچنین دلیل واقعی پیدا کردن روشی را که برای شما بهترین کار را انجام می دهد، از بین می بریم.

رد کردن بزرگترین افسانه های تغذیه سالم

افسانه شماره ۱: رژیم غذایی محدود تنها راه کاهش وزن است

تجلیل از یک ذهنیت محدود کننده می تواند از نظر ذهنی و جسمی مضر باشد – با این حال، روش کالری در کالری هنوز یکی از بهترین اسطوره های تغذیه سالم است که بسیاری معتقدند. ممکن است بدون اینکه متوجه شوید در این افسانه تغذیه سالم مشترک شوید! بازاریابی رژیم های فریبنده و محدود کننده ای است که به راحتی می توان آن را به عنوان کلاهبرداری سلامت پنهان کرد.

در حالی که کالری بخش مهمی از پروتکل کاهش وزن است، رژیم غذایی محدود راه حل نیست. به دست آوردن کالری و حذف برخی از گروه های غذایی تمایل به انجام این کار دارد نتیجه معکوس می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم و رفتارهایی مانند پرخوری شود. حتی اگر در ابتدا با یک رژیم غذایی محدود وزن کم کردید، پژوهش نشان می دهد که احتمال بازیابی وزن شما بیشتر است، به علاوه مقداری!

یک سبک زندگی متعادل که شامل تغذیه سالم، ورزش، مدیریت استرس و بهداشت خواب خوب باشد، یک رویکرد سالم‌تر و پایدارتر برای کاهش وزن است. بله، کاهش وزن می تواند شامل تمام درشت مغذی ها (کربوهیدرات ها و چربی های سالم نیز باشد!) بدون شمارش هر کالری یا ماکرو باشد.

مربوط: به بدن خود با تغذیه احترام بگذارید، نه محدودیت

باور غلط ۲: کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند

با افزایش روزه های کتو، حیوانی و متناوب، کربوهیدرات ها شهرت بدی پیدا کرده اند. در حالی که این یکی از قدیمی‌ترین افسانه‌های تغذیه سالم است، متأسفانه، امروزه هنوز هم پراکنده است.

همه کربوهیدرات ها برابر نیستند و گنجاندن کربوهیدرات های سالم در رژیم غذایی شما منجر به افزایش وزن نمی شود. این در مورد میوه نیز صدق می کند. میوه های رنگارنگ سرشار از آنتی اکسیدان جزو سالم ترین غذاها هستند! علاوه بر سایر منابع کربوهیدراتی مانند ریشه سبزیجاتحبوبات و غلات کامل می توانند ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی را فراهم کنند و همچنین می توانند به ساخت عضلات بدون چربی کمک کنند. چه زمانی بعد از ورزش مصرف شود.

زمانی که کربوهیدرات های سالم به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، می توانند از کاهش وزن حمایت کنند و منبع غنی از مواد مغذی باشند. اما، مراقب قند اضافی و کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده باشید که می‌توانند تلاش‌های کاهش وزن را کاهش دهند.

مطالب مرتبط: به گفته یک متخصص، اینها سالم ترین کربوهیدرات ها هستند

افسانه شماره ۳: چربی بد است

برخی از غذاهای پرچرب می ترسند، در حالی که برخی دیگر (مانند کسانی که رژیم کتو دارند) به نظر نمی رسد که به اندازه کافی مصرف کنند. بنابراین، حقیقت پشت این افسانه ها در مورد تغذیه سالم چیست؟ خوب، در FitOn، تنها چیزی که داریم تعادل است. به جای اینکه آخرین رژیم غذایی خود را دنبال کنید یا نسبت به ماکروهای موجود در غذای خود وسواس پیدا کنید، سعی کنید سر و صدا را کاهش دهید و با بدن خود هماهنگ کنید. اگر با خوردن یک رژیم غذایی پرچرب احساس بهتری دارید، آن را دنبال کنید! نکته اصلی این است که قضاوت را کنار بگذارید و در عوض سعی کنید متوجه شوید چه چیزی باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. و چربی ها می توانند بخش بسیار سالمی از این تعادل باشند!

چربی‌های سالم (مانند چربی‌های غیراشباع مانند آووکادو، دانه‌ها و مغزها) بخش ضروری یک رژیم غذایی سالم هستند. برای شروع، ویتامین های محلول در چربی برای جذب مواد مغذی به چربی ها متکی هستند. علاوه بر این، نشان داده شده است که چربی های سالم بهبود می یابند کلسترولو فواید سلامت قلبو حتی ارتقاء کاهش وزن.

چربی‌های سالم مانند چربی‌های تک غیراشباع و چربی‌های چند غیراشباع جزء ضروری یک رژیم غذایی سالم هستند. اما به خاطر داشته باشید که چربی در هر گرم ۹ کالری دارد. وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد، اعتدال کلیدی است!

مربوط: سالم ترین چربی که می توانید هر روز بخورید

باور غلط ۴: خوردن تنقلات سالم نیست

افسانه های زیادی در مورد تغذیه سالم وجود دارد و ادعاهای منفی زیادی در مورد میان وعده وجود دارد. ما را اشتباه نگیرید – غذای ناسالم و جویدن بی فکر می تواند منجر به افزایش وزن و رفتارهای غذایی ناسالم شود – اما همه میان وعده ها بد نیستند.

جستجو کردن نشان داده شده است که میان وعده های غنی از پروتئین و فیبر می توانند احساس سیری را افزایش دهند و هورمون گرلین را کاهش دهند، که به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش کل کالری مصرفی در روز کمک می کند. دیگر مطالعات او پیشنهاد می کند که این میان وعده ها می توانند از کاهش وزن حمایت کنند.

علاوه بر برخورداری از سلامتی سرشار از پروتئین ثابت شده است که خوردن یک میان وعده در طول روز به تثبیت سطح قند خون کمک می کند. برخی از میان وعده های خوشمزه غنی از پروتئین شامل شیک پروتئین ساخته شده با A است پودر پروتئین پاکیک تخم مرغ آب پز با مقداری بادام و میوه، یا یک فنجان ماست یونانی شیرین نشده با انواع توت ها.

باور غلط ۵: قبل از خواب نباید میان وعده بخورید

در مورد تنقلات، یکی از بزرگترین افسانه های تغذیه سالم این ایده است که خوردن بعد از ساعت ها منجر به افزایش وزن می شود. برخلاف تصور رایج، وقتی ساعت به ۶ بعد از ظهر برسد، پوند اضافه نمی‌کنید – البته این در صورتی است که انتخاب‌های سالمی داشته باشید.

در حالی که خوردن دیروقت شب برای دور کمر شما ممنوع است، پژوهش در غیر این صورت پیشنهاد کنید میان وعده های کوچک و پر پروتئین، مانند پودینگ چیا خانگی یا توپ انرژی خوشمزه سرشار از پروتئینبه نظر می رسد زمانی که قبل از خواب مصرف می شود تأثیری بر افزایش وزن ندارد و همچنین می تواند از سنتز و تثبیت پروتئین بهره مند شود. قند خونو خواب را بهبود بخشد.

حقیقتزمانی که به دنبال گزینه های سالم هستید، یک میان وعده آخر شب می تواند مفید باشد. اگر موردی از میان وعده های نیمه شب دارید، در اینجا سالم ترین میان وعده های آخر شب را آورده ایم به کمر شما آسیبی نمی رساند.

افسانه شماره ۶: تغذیه سالم به این معنی است که باید غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید

تغذیه سالم به معنای ایجاد عادات سبک زندگی سالم، پایدار و لذت بخش است. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه خود را غیرقابل محدودیت در نظر بگیرید، سعی کنید مواد ناسالم را با چند جایگزین سالم جایگزین کنید!

واقعیت: دخسته کردن خود از غذاهای مورد علاقه تان پایدار نیست. و با وجود بسیاری از غذاهای سالم در بازار، مجبور نیستید تسلیم شوید! در عوض، به دنبال جایگزین های سالم یا تعویض های ساده باشید.

این جایگزین های سالم را با غذاهای راحت معمولی امتحان کنید. نودل کدو سبز به جای پاستا، پیتزای گل کلم به جای پیتزای معمولی (به علاوه، پنیر بدون لبنیات را امتحان کنید!) کومبوچا یا سلتزر به جای نوشابه، کرم موز خوب به جای بستنی، نخود تفت داده شده به جای چیپس.

افسانه شماره ۷ آخرین روند رژیم غذایی برای همه است

ما بهترین ها را برای آخر رزرو کرده ایم: چیزی به نام یک رژیم غذایی جهانی وجود ندارد که برای همه مفید باشد! به‌ویژه با گسترش رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی، می‌توان به راحتی تحت تأثیر دنیای بیرون قرار گرفت. اما لطفا این را در نظر داشته باشید! چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. هر فردی دارای ژنتیک، نگرانی های سلامتی، اهداف و نیازهای تغذیه ای متفاوتی است.

هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد

با اطلاعات بسیار متناقض سلامتی موجود، شما باید حامی خود در پیدا کردن برنامه ای باشید که برای شما کار می کند. چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد.

برنامه سلامتی خود را بر اساس اهداف و نیازهای فردی خود دنبال کنید. این رویکرد در دراز مدت سالم تر و پایدارتر است!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر