۸ بهترین غذای فوق العاده برای سلامت زنان


بدن زن چیزی از شگفت انگیز نیست. منظورم این است که … ما توانایی رشد یک انسان دیگر را در درون خود داریم – به اندازه کافی گفته شد! گذشته از بارداری، تعداد زیادی از عوامل سلامتی خاص برای زنان وجود دارد، مانند قاعدگی، یائسگی و شیردهی. و از آنجایی که زنان خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سلامت سینه، سلامت دهانه رحم و تراکم استخوان را افزایش می‌دهند، زنان باید رویکردی پیشگیرانه برای حمایت از سلامت خود داشته باشند. اگر این به نظر طاقت فرسا به نظر می رسد، ما اینجا هستیم تا آن را ساده کنیم. چطوری میپرسی؟ با مواد مغذی متمرکز بر زنان که از ذهن و بدن سالم حمایت می کند!

در حالی که رژیم غذایی سالم البته برای مردان و زنان مهم است، زنان نیازهای تغذیه ای متفاوتی نسبت به مردان دارند. یک رژیم غذایی متعادل پر از مواد مغذی مفید برای شما مهم است! پیش از این، ما بهترین مواد غذایی فوق العاده را برای زنان (یا بهتر است بگوییم سوپر زنان) به اشتراک می گذاریم – از کاهش علائم PMS و نفخ شکم گرفته تا حمایت از شیردهی و پوست، در ادامه همه چیزهایی را که باید بدانید بخوانید!

و یک واقعیت سرگرم کننده برای همه شما خانم ها – به اندازه کافی جالب، پژوهش نشان می‌دهد که وقتی یک زن سالم غذا می‌خورد، همه اعضای خانواده‌اش بیشتر از آن پیروی می‌کنند! برای ما مانند یک برد-برد به نظر می رسد!

۸ بهترین غذای فوق العاده برای سلامت زنان

شماره ۱ بهترین برای علائم PMS: دانه کدو تنبل

آیا از سینه های حساس، نفخ شکم، نوسانات خلقی یا احتباس آب در آن زمان از ماه رنج می برید؟ شما می خواهید این دانه کوچک اما قدرتمند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید! دانه کدو تنبل سرشار از فیبر، پروتئین گیاهی، چربی‌های امگا ۳ و مواد مغذی مانند مس، آهن، روی و ویتامین‌های A و B است و یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت زنان است. ماده مغذی ستاره تسکین دهنده PMS؟ منیزیم. برای شروع، نشان داده شده است که منیزیم قاعدگی را تسکین می دهد تغییرات خلق و خوی مانند تحریک پذیری، اضطراب، افسردگی، به ویژه هنگامی که در ترکیب با ویتامین B6. همچنین می تواند حساسیت سینه و سردرد را کاهش دهد و در عین حال قند خون را تنظیم کرده و هوس را کاهش دهد. اوه، و همچنین یک شل کننده طبیعی عضلات است… به این معنی که به کاهش گرفتگی های دردناک دوره قاعدگی کمک می کند. متقاعد؟ ما اینطور فکر می کردیم!

و از آنجایی که یک وعده ¼ فنجان دانه کدو تنبل حاوی تقریباً ۵۰ درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم است، باید آن را مصرف کنید.

چگونه از دانه کدو تنبل لذت ببریم: آنها را به یک مخلوط دنباله دار اضافه کنید، آنها را با شیر تخمه کدو حلوایی مخلوط کنید، آنها را به کره کدو تنبل تبدیل کنید، آنها را به سالاد خود اضافه کنید، آنها را با ادویه های مورد علاقه خود تفت دهید.

سایر غذاهای غنی از منیزیم: اسفناج، بادام، آووکادو، موز، برنج قهوه ای.

مربوط: چگونه بر اساس چرخه قاعدگی خود غذا بخوریم

شماره ۲ بهترین برای وزن سالم: آووکادو

به طور کلی، زنان دارای یک درصد چربی بدن بالاتر و پایین تر سرعت سوخت و ساز نسبت به مردان در حالی که تعدادی از عوامل کمک کننده وجود دارد، هورمون های زنانه تا حد زیادی در بازی هستند. ما تمایل داریم چربی‌ها را در نواحی که به سختی از شر آنها خلاص می‌شوند مانند باسن و ران‌ها ذخیره کنیم – می‌دانم مخصوصاً آزاردهنده است. اما هی، ما به آن باسن های بچه دار نیاز داریم!

خبر خوب؟ در مورد از بین بردن چربی های شکم ممکن است ما نسبت به مردان برتری داشته باشیم! جدید تحقیقات دانشگاه ایلینویز پیشنهاد می کند که مصرف روزانه آووکادو می تواند چربی احشایی شکم را در زنان کاهش دهد و در عین حال باعث کاهش وزن سالم شود. به اندازه کافی جالب توجه است که کاهش چربی در مردان (که بر خلاف زنان، بیشتر مستعد ذخیره چربی شکم هستند) تغییری نکرد. این خبر بزرگی برای زنان است زیرا چربی احشایی چربی سرسختی است که با افزایش خطر ابتلا به بیماری همراه است.

جدای از کاهش چربی، دلایل متعددی برای گنجاندن این میوه خامه ای در رژیم غذایی شما وجود دارد. تنها یک ⅓ آووکادو حاوی کمتر از ۱۰۰ کالری با نزدیک به ۲۰ ماده مغذی است. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی، چربی های مفید برای قلب مانند امگا ۳ هستند که از هورمون های سلامتی حمایت می کنند، و فیبر دوستدار روده، فقط برای نام بردن از چند مزیت.

چگونه از آووکادو لذت ببریم: از آنها به جای مایونز یا کره روی نان تست یا ساندویچ استفاده کنید، آنها را به اسموتی خود اضافه کنید، از آنها به عنوان پایه سس ها، دیپ ها و سس های خامه ای استفاده کنید، آنها را با دسرهای کم شکر مانند شیک شکلاتی یا پودینگ آووکادو مخلوط کنید.

سایر غذاهای چربی سوز: ماست یونانی، سالمون، تخم مرغ، کلم بروکلی، آجیل.

شماره ۳ بهترین برای سلامت دوران بارداری: سبزی با برگ تیره

سبزیجات با برگ های تیره مانند اسفناج، کلم پیچ، بوک چوی و آرگولا سرشار از فولات (ویتامین B9)، ماده مغذی مورد نیاز برای رشد سلول ها و تولید گلبول های قرمز. از آنجایی که فولات نقش مهمی در تشکیل سلول های جدید دارد، این ماده مغذی به ویژه در دوران بارداری اهمیت دارد. طبق تحقیقات، فولات به شکل گیری لوله های عصبی کمک می کند که به ستون فقرات و مغز کودک در حال رشد تبدیل می شوند. اگر سطح فولات کمبود داشته باشد، خطر ابتلا به آن افزایش می یابد نقص لوله عصبی و زایمان زودرس

در حالی که بسیاری از سبزیجات غنی از فولات برای انتخاب وجود دارد، اسفناج پخته بهترین منبع گیاهی فولات است – فقط یک فنجان حاوی ۲۶۲ میکروگرم فولات است! و اضافه کردن آن به رژیم غذایی بسیار آسان است. آن را در اسموتی بریزید، به املت اضافه کنید یا روی پیتزای گیاهی اضافه کنید.

چگونه از سبزی های برگ تیره لذت ببریم: آنها را با کمی روغن تفت دهید، به اسموتی ها یا آبمیوه ها اضافه کنید، در سالاد خرد کنید، در سوپ بریزید یا سرخ کنید.

سایر غذاهای غنی از فولات: پرتقال، آجیل، لوبیا، کلم بروکسل، مارچوبه و نخود فرنگی.

شماره ۴ بهترین برای سلامت استخوان: ماهی قزل آلا

ماهی سالمون سرشار از ویتامین D، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین و خواص ضد التهابی است و یکی از بهترین غذاها برای زنان است. در حالی که ماهی قزل آلا دارای بسیاری از خواص حمایت کننده زنان است، به ویژه غنی از ویتامین D است، یک ماده مغذی مورد نیاز برای استخوان های سالم. از آنجایی که به سختی می توان غذاهای غنی از ویتامین D به دست آورد، این ماهی خوشمزه به ویژه برای زنان مفید است! در مقایسه با همتایان مرد خود، زنان بیشتر مستعد از دست دادن استخوان مرتبط با افزایش سن هستند. در حقیقت، پژوهش نشان می دهد زنان ۵۰ ساله و بالاتر چهار برابر بیشتر در معرض پوکی استخوان و دو برابر بیشتر احتمال دارد که از پوکی استخوان رنج ببرند. بنابراین، خانم‌ها، از مزایای تقویت استخوان‌ها استفاده کنید!

فایده دیگر؟ این ماهی برای سلامت قلب از کاهش وزن، پوست، مو و ناخن های سالم پشتیبانی می کند و حتی دارای فوایدی برای تقویت خلق و خو است!

چگونه از ماهی سالمون لذت ببریم: آن را با لیمو و فلفل کبابی کنید، به سالاد اضافه کنید، در رول سوشی نوش جان کنید، با سبزیجات و سیب زمینی تفت دهید.

سایر غذاهای غنی از ویتامین D: زرده تخم مرغ، قارچ، شیر، غذاهای غنی شده مانند ماست و آب میوه.

مربوط: ۵ غذای خوشمزه سرشار از ویتامین D که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

شماره ۵ بهترین برای انرژی: لوبیا و حبوبات

لوبیاها و حبوبات مانند نخود، عدس و سویا همگی دارای یک ماده مغذی تقویت کننده انرژی هستند: آهن. آهن یک ماده مغذی ضروری برای انتقال اکسیژن در بدن است. اگر مغز و بدن خود را با اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد تامین نکنید، به طور قابل درک، احساس می کنید که کاملاً تحلیل رفته و خسته خواهید شد! تا این حد، مصرف غذاهای غنی از آهن مانند لوبیا و حبوبات به پیشگیری از علائم مرتبط با کمبود آهن مانند خستگی، تحریک پذیری و ضعف کمک می کند. و از آنجایی که زنان به دلیل افزایش نیاز به آهن در دوران بارداری و از دست دادن خون ماهانه در دوران قاعدگی بیشتر مستعد کمبود آهن هستند، آهن یکی از آن غذاهای فوق العاده برای زنان است.

چگونه از لوبیا و حبوبات لذت ببریم: آنها را با هوموس مخلوط کنید، آنها را در سالاد نخود له کنید، آنها را به سالاد یا غذای کینوآ اضافه کنید، آنها را در نخود ترد بپزید.

سایر غذاهای انرژی زا: آجیل، دانه ها، مرکبات، سیب زمینی شیرین، سالمون، چای سبز.

شماره ۶ بهترین برای نفخ: زنجبیل

این احساس که نمی‌توانید دکمه‌های شلوارتان را ببندید هرگز جالب نیست، به همین دلیل است که زنجبیل یکی از غذاهای مورد علاقه ما برای سلامت زنان است. بیایید با آن روبرو شویم – نفخ یکی از آن علائم مزاحم است که ما زنان به خوبی می شناسیم. این یک علامت غالب PMS است. اما به لطف فواید ضد التهابی زنجبیل، امیدی برای شکم پف کرده وجود دارد. این غذای قدرتمند یک ضد التهاب شناخته شده است نشان داده شده است نفخ شکم، درد و ناراحتی، به هضم غذا کمک می کند، گاز و حالت تهوع را تسکین می دهد و حتی از کاهش وزن حمایت می کند. چه در آن زمان از ماه باشد و چه احساس می‌کنید کمی انقباض دارید، رژیم غذایی خود را با این ماده مغذی خوشمزه چاشنی کنید.

چگونه از زنجبیل لذت ببریم: یک فنجان چای زنجبیل گرم کننده درست کنید، آن را به سرخی یا اسموتی خود اضافه کنید، آن را در آب خود مخلوط کنید، آن را با سوپ خود مخلوط کنید تا طعم تند بیشتری پیدا کند.

سایر غذاهایی که برای هضم و خونریزی مفید هستند: ماست غنی از پروبیوتیک زردچوبه، انواع توت ها، خیار، چای سبز.

شماره ۷ بهترین برای تامین شیر: جو

مامان جدید بودن از قبل به اندازه کافی سخت است. احتمالاً با حداقل خواب (در صورت داشتن خواب) کار می کنید و رسماً فضای شخصی صفر ندارید. آخرین چیزی که نیاز دارید مشکل در شیردهی است… اما، بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. خبر خوب این است که راه هایی برای افزایش عرضه شیر با غذاهای مقرون به صرفه و آسان، مانند جو وجود دارد! و از آنجایی که آنها یک صبحانه مغذی درست می کنند که سرشار از مواد مغذی دیگر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است، چرا آنها را امتحان نکنید!؟

چگونه از جو دوسر لذت ببریم: آنها را یک شبه جو دوسر درست کنید، یک شیر جو دو سر خانگی را با هم مخلوط کنید، از شیر جو دوسر به عنوان پایه اسموتی یا پودینگ چیا استفاده کنید، آنها را با آرد برای محصولات پخته مخلوط کنید.

سایر غذاهایی که ممکن است برای شیردهی مفید باشند: شنبلیله، رازیانه، جو و سایر غلات کامل.

#۸ بهترین برای استرس و خلق و خوی: شکلات تلخ

دلیلی وجود دارد که زنان در دوران قاعدگی خود هوس شکلات می کنند… کاکائو و کاکائو حاوی آن هستند تقویت کننده خلق و خو فواید! شکلات تلخ سرشار از پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی است که نشان داده شده است استرس کمتر سطح بدن را افزایش می دهد و باعث ایجاد احساس آرامش می شود. و به لطف آن منیزیم سطوح، این درمان خوشمزه حتی می تواند علائم PMS مربوط به درد را کاهش دهد! اما، مطمئن شوید که شکلات تلخ با کیفیت بالا را انتخاب کنید که حداقل ۷۰٪ باشد تا تمام مزایای کاهش استرس را به دست آورید. همچنین باید حواس تان به مواد تشکیل دهنده یواشکی باشد – میله ای را انتخاب کنید که شیرین نشده یا به طور طبیعی شیرین شده و فاقد مواد غذایی مصنوعی یا مواد افزودنی باشد!

چگونه از شکلات تلخ لذت ببریم: آن را در کنار آجیل خام و دانه ها به مخلوطی اضافه کنید، از آن به عنوان رویه اسموتی یا کاسه ماست خود استفاده کنید، آن را در غذاهای پخته شده خود مخلوط کنید، آن را روی میوه های تازه ذوب کنید.

سایر غذاهای کاهش دهنده استرس: آووکادو، سالمون، مرکبات، ماست، موز، بادام، انواع توت ها.

مربوط: ۱۰ بهترین غذا برای خلق و خوی بهتر + ۳ دستور غذا

سوپر غذاها برای سوپر زنان

خانم‌ها این را دارید – بهترین غذاها برای داشتن ذهن و بدن سالم. غذاهایی مانند ماهی سالمون، شکلات تلخ، کلم بروکلی و زنجبیل، جدا از خوش طعم و خوش طعم بودن، سرشار از مواد مغذی قوی هستند که می توانند از سلامت کلی شما حمایت کنند. از رفع نفخ گرفته تا حفظ سلامت کلی، این غذاها همه کارها را انجام می دهند. آنها را برای سلامتی و تغذیه بهینه به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر