مراقبت از پوست دور چشم پیش از آرایش و پس از آن


پوست دور چشم یکی از حساس‌‌ترین قسمت‌های صورت است که باید مراقبت ویژه‌‌‌ای از آن داشته باشید. امروزه از لوازم آرایشی متعددی مانند خط چشم، ریمل، سایه چشم و .. برای چشم استفاده می‌شود. مراقبت از پوست دور چشم قبل و بعد از استفاده از آرایش، کمک می‌کند تا بتوانید چهره‌‌‌ای با چشمان شاداب‌تر و پوست زیباتر داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به شکل اختصاصی راهنمایی جامع راجع‌به مراقبت پوست دور چشم ارائه دهیم.

استفاده از مرطوب‌کننده

تفاوتی ندارد که پوست چشم شما تا چه اندازه در معرض آرایش، نور آفتاب و سایر عوامل آسیب‌زننده محیطی قرار دارد؛ به‌هرحال شما باید استفاده از مرطوب‌کننده را در اولویت خود قرار دهید. استفاده از مرطوب‌کننده قبل از آرایش و بعد از شستن آرایش از چشم، ضروری است. اگر خطوط ریزی دور پوست چشم خود مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد رطوبت پوست کاهش یافته است. استفاده از لوازم‌ آرایش نامرغوب این مشکل را تشدید می‌کند؛ بنابراین، اگر شدت این مشکل در شما زیاد است، ابتدا سری به کمد لوازم آرایشی خود بزنید و با گزینه‌های فاقد کیفیت برای همیشه خداحافظی کنید!

کدام نوع مرطوب‌کننده؟

سوال مهم در استفاده از مرطوب‌کننده این است که چه مدل مرطوب‌کننده‌‌‌ای برای مراقبت پوست دور چشم استفاده کنیم؟ در بازار می‌توانید مرطوب‌کننده و آبرسان مخصوص پوست دور چشم را از برندهای مختلفی پیدا کنید؛ اما می‌توانید از همان مرطوب‌کننده‌های معمولی پوست صورت هم برای دور چشم استفاده کنید. توجه کنید که اگر واکنش غیرعادی مانند سوزش چشم، خارش و قرمزی و … را در پوست دور چشم مشاهده کردید، مصرف مرطوب‌کننده را متوقف کنید. بهترین مرطوب‌کننده‌ها برای دور چشم باید حاوی انواع ویتامین‌های ضروری بوده و باعث تحریک کلاژن‌سازی شوند.

استفاده از شوینده ملایم

برای شستن آرایش از چشم باید از یک شوینده ملایم و مناسب با پوست خود استفاده کنید. انواع شوینده صورت معمولا حاوی موادی با قدرت پاک‌کنندگی بالا هستند؛ به‌همین دلیل ممکن است باعث بروز حساسیت پوست دور چشم شوند. برای مراقبت پوست دور چشم می‌توانید از شوینده‌های ملایم مخصوص دور چشم استفاده کنید.

به آرامی بشویید!

نکته مهم دیگر برای مراقبت از پوست دور چشم، شیوه شستشوی آن است. پوست دور چشم یکی از نازک‌‌ترین پوست‌های بدن به شمار می‌رود و به‌همین دلیل نباید با آن خیلی خشن برخورد کرد! برای پاک‌کردن آرایش باید حتما از پنبه یا پد‌های مخصوص استفاده کنید. پد یا پنبه را به آرایش‌ پاک‌کن بزنید و آن را به ارامی از قسمت داخلی به بیرون بکشید. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا تمام آرایش از چشم شما پاک شود. هنگامی که قصد زدن کرم روی پوست را دارید هم سعی کنید کرم را خیلی ارام و با کمک ضربات سر انگشتان خود، روی پوست اطراف چشم پخش کنید. با این راهکار آسیب فیزیکی خاصی به پوست وارد نمی‌شود.

word image 24111 2word image 24111 2

استفاده از سرم

سرم‌های پوستی امروزه به یکی از محبوب‌‌ترین مواد برای مراقبت پوست و مبارزه با پیری تبدیل شده‌اند. برای انتخاب بهترین سرم دورچشم باید توجه کنید که در آن موادی مانند ویتامین C ، E، هیالورونیک اسید و رتینول وجود داشته باشد. ترکیب این مواد یک سرم معجزه‌آسا برای پوست ایجاد می‌کند که جلوی پیری و چروکیدگی پوست اطراف چشم را می‌گیرد. برای خرید سرم‌های مخصوص دور چشم می‌توانید به مجموعه عطری، آرایشی و پوستی سفیر مراجعه کنید. در این مجموعه انواع لوازم مراقبت از پوست و آرایشی شامل خط چشم، سایه چشم، ریمل، شوینده صورت و … با بالاترین کیفیت و قیمتی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد.

محافظت در برابر آفتاب

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به پوست اطراف چشم آسیب جدی وارد کند، نور خورشید است. برای مراقبت پوست باید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید، درغیر این‌صورت با پیری و آفتاب‌سوختگی مواجه خواهید شد. امروزه برای دور چشم محصولات ضدآفتاب متنوعی تولید شده‌اند. استفاده از این محصولات کمک می‌کند تا مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن، التهاب، خشکی، چین‌وچروک و … در پوست اطراف چشم ایجاد نشود. معمولا ضدآفتاب‌هایی با حداقل SPF 30 می‌توانند انتخاب مناسبی برای دور چشم باشند. شما می‌توانید انواع ضدآفتاب را از مجموعه آرایشی بهداشتی سفیر تهیه کنید.

در کنار استفاده از ضد آفتاب سعی کنید اقدامات محافظتی را هم فراموش نکنید. حتما عینک دودی مناسب بزنید. در ساعات اوج نور خورشید در معرض نور مستقیم خورشید نباشید و ترجیحا از کلاه آفتابی استفاده کنید. دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی را از روتین زندگی خود حذف کنید. مجموع این اقدامات در کنار یکدیگر می‌تواند باعث بهبود وضعیت پوست دور چشم شما شود.

مالیدن چشم‌ها ممنوع!

برای مراقبت پوست دور چشم باید مالیدن چشم‌ها را متوقف کنید. یکی از عادات بدی که در اکثر افراد وجود دارد، مالیدن چشم‌هاست. اگر چشم شما در اثر سوزش یا خارش ملتهب است، به‌جای مالیدن آن سعی کنید علت اصلی را پیدا کنید. استفاده از لوازم بهداشت و آرایشی نامرغوب، خستگی چشم‌ها، حساسیت فصلی، مشکلات زمینه‌‌‌ای و … می‌تواند باعث التهاب و خارش چشم‌ها شود. قبل از هر چیز علت التهاب چشم را پیدا کرده و آن را رفع کنید. اگر احساس می‌کنید مشکل پابرجاست، برای رفع آن حتما به پزشک مراجعه کنید. البته مشکل خارش چشم‌ها گاهی کاملا اتفاقی رخ می‌دهد؛ بنابراین، نباید در این‌باره با وسواس خیلی زیادی برخورد کنید. اگر احساس خارش در چشم دارید، خیلی آرام و با دست تمیز چشم‌ها را بمالید.

مراقب عفونت چشم باشید

برای مراقبت پوست دور چشم، باید از عوامل عفونت‌زا دوری کنید. زدن دست یا لوازم بهداشتی و آرایشی آلوده به چشم‌ها یکی از رایج‌‌ترین علل بروز عفونت در چشم است. سعی کنید هرگز لوازم بهداشتی و آرایشی خود را با دیگران شریک نشوید. اگر از لنز برای چشم خود استفاده می‌کنید، نهایت دقت را در استفاده از آن به‌کار ببرید.

word image 24111 3word image 24111 3

کلام آخر

مراقبت از پوست دور چشم، دغدغه بسیاری از افراد است. برای مراقبت بهتر از پوست این ناحیه حساس در این مطلب، نکات بسیار مهمی را عنوان کردیم. برای خرید محصولات مراقبت از پوست یا انواع لوازم بهداشتی و آرایشی می‌توانید به مجموعه عطری، آرایشی و پوستی سفیر به آدرس www.safirstores.com مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع لوازم بهداشتی، آرایشی و محصولات مراقبت از پوست با قیمتی مقرون‌به‌صرفه از بهترین برندهای حال‌حاضر دنیا وجود دارد.



Source link