چیلرهای تابستانی این فصل را توصیه کردند


با افزایش دما روز به روز ، اطمینان از هیدراته شدن خوب و مراقبت از ذهن و بدن شما بسیار مهم می شود.

بدن انسان 60 درصد آب است و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی کاملاً ضروری است. پس از همه ، آب مصرفی فشار خون را بهینه می کند ، حرارت بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را چرب می کند ، مواد زائد را از بدن خارج می کند و به هضم غذا کمک می کند.

و با افزایش درجه حرارت ، از دست دادن آب افزایش می یابد – از طریق تعریق و تبخیر ، زیرا بدن شما کار می کند تا خنک بماند.

وقتی آب کافی دریافت نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟

اکثر مردم دچار کم آبی می شوند و علائمی مانند: گرفتگی عضلات ، خستگی و تشنگی شدید هنگامی که آب بیشتری از بدن خارج می شود. در واقع ، اینها تنها تعدادی از نشانه های هیدراتاسیون ضعیف هستند. اما آیا می دانید کم آبی بدن بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد؟

مغز 73 درصد از آب تشکیل شده است. اگر مصرف آب خود را حفظ نکنید ، به ویژه در این شرایط آب و هوایی شدید یا هنگام ورزش ، تفکر و شناخت شما ممکن است دچار مشکل شود. در یک مطالعه ، نوجوانانی که به مدت 90 دقیقه ورزش کردند تا دچار کم آبی بدن شوند ، کوچک شدن قابل توجهی از بافت مغز را تجربه کردند که بسیار شبیه به اسفنجی بود که برای خشک شدن نادیده گرفته می شد.

در حقیقت ، کاهش 2 درصدی وزن بدن بدن (تنها 3 پوند برای هر فرد 150 پوندی) می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت ، توجه و ردیابی حرکتی شود. از دیگر نشانه های کم آبی بدن می توان به کاهش اشتها ، خشکی دهان ، یبوست خفیف و سبکی سر موقت اشاره کرد.

ساده ترین راه برای بررسی سطح هیدراتاسیون ، رنگ ادرار است. ادرار کم رنگ (رنگ نی) نشان دهنده هیدراتاسیون کافی است ، در حالی که ادرار تیره تر ممکن است نشانه نیاز بدن شما به مایعات بیشتر باشد.

در اینجا برخی از غذاهای تابستانی وجود دارد که به شما کمک می کند هیدراته بمانید و در عین حال بدن خود را خنک نگه دارید.

غذاهای زیر را برای خنک کردن سیستم خود اضافه کنید:

  1. دانه های رازیانه (Saunf): اینها از سالها پیش به عنوان گیاه هضم کننده استفاده می شده اند. می توانید 1 قاشق غذاخوری بعد از وعده های غذایی خود بجوید. همچنین می توانید یک شربت طراوت بخورید. در اینجا دستور تهیه است: 1.5 قاشق غذاخوری دانه رازیانه آب پز/خیس خورده را با 1 قاشق چایخوری آب نبات شکر (میشری) ، یک تکه سنگ نمک مخلوط کنید.
  2. سیب چوبی (Bael): می توان آن را به صورت واقعی خورد یا به صورت آب میوه درآورد. با کمک یک قاشق ، تفاله نرم 1 سیب چوبی را برداشته و 1 فنجان آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. می توانید مخلوط را صاف کنید یا از آن به شکل واقعی استفاده کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری نعناع ، 1 قاشق چایخوری پودر زیره بو داده ، 1/2 قاشق چایخوری پودر هل و 2 پیمانه نمک سیاه به آن اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کرده و سرو کنید.
  3. گارسینیا ایندیکا (کوکوم): این باعث افزایش اشتها و بهبود هضم می شود. می توان آن را در حین ادویه کاری ، به عنوان آب میوه یا در سس کادی اضافه کرد.
  4. دانه های ریحان (سبجه): این یک مایع خنک کننده طبیعی است و برای بهبود اسیدیته ، یبوست و سلامت پوست استفاده می شود. می توان آن را به مدت 4 تا 5 ساعت خیس کرد و سپس با افزودن آن به آب یا آب میوه دیگر مصرف کرد. دستور العمل Sabja Refresher را بررسی کنید!
  5. دانه زیره سبز (جیرا): این به افزایش متابولیسم و ​​مدیریت قند خون کمک می کند ، علاوه بر این باعث افزایش آب بدن شما می شود. می توان آن را به چاشنی اضافه کرد ، بعد از غذا غذا جوید ، روی سالاد پاشید ، یا به شکل جال ژیرا استفاده کرد. دستور العمل Jaljeera را بررسی کنید!
  6. ماست: با طعم عالی و فواید بی شمار برای سلامتی برای دستگاه گوارش ، سیستم ایمنی بدن ، پوست ، مو و استخوان ها ، کشک یا ماست در سراسر جهان مصرف می شود. می توان آن را مانند دوغ ، لاسی ، میان وعده یا همراه با خیخدی میل کرد. لطفاً مطمئن شوید که کشک از شیر گاو A2 با منبع اخلاقی تهیه شده است.
  7. خیار: این سبزی بدن شما را سم زدایی می کند و همچنین پوست شما را سالم و زیبا نگه می دارد. این ماده از 95 درصد آب تشکیل شده است و بنابراین بسیار آبرسان است. می توان آن را به سالاد اضافه کرد ، به عنوان وعده غذایی میان وعده یا به سادگی آب میوه کرد.
  8. عام پانا: عام پانا از انبه سبز ساخته شده است که سرشار از پکتین است. پکتین موجود در بدن انسان به تنظیم فرآیند هضم و مدیریت بیماریهایی مانند اسهال ، زخم ، گاستروانتریت و یبوست کمک می کند. در مورد انبه خام اینجا بیشتر بخوانید!
  9. نعناع: حاوی منتول است که برای آرامش دستگاه گوارش بسیار عالی است. می توانید آن را به سالاد یا آب اضافه کنید یا آب آن را میل کنید.
  10. فلفل سبز: خاصیت اصلی فلفل سبز ادویه ای است ، اما بعد از مصرف سیستم را خنک می کند. اگر حساسیت ندارید یا مشکلات روده دارید ممکن است یک عدد فلفل قرمز کوچک دانه دانه دار داشته باشید.
  11. پیاز: آب پیاز نیز برای مصرف و همچنین استفاده خارجی در تابستان برای درمان گرمازدگی و تسکین آفتاب سوختگی به ترتیب توصیه می شود.
  12. آب نارگیل: آب نارگیل غنی از ویتامین ، مواد معدنی و الکترولیت است. اینها به بدن کمک می کنند تا الکترولیت های ضروری را بازیابی کند. به سادگی آن را در طبیعی ترین شکل داشته باشید.
  13. کرفس: کرفس حاوی ویتامین C ، بتا کاروتن و فلاونوئیدها و حدود 12 نوع آنتی اکسیدان دیگر است. همچنین منبع عالی مواد مغذی گیاهی است که التهاب را در دستگاه گوارش ، سلول ها ، عروق خونی و اندام ها کاهش می دهد. می توانید کرفس را به سالاد اضافه کنید یا آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  14. دانه گشنیز: این به کاهش نفخ کمک می کند. پودر تخم گشنیز را می توانید روی کاری بپاشید یا می توانید آن را به عنوان چای میل کنید. 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید ، به نصف برسانید ، صاف کرده و به صورت گرم میل کنید.
  15. Cilantro: Cilantro منبع فوق العاده ای از فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم است و اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود. همچنین می توانید آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  16. خربزه: مملو از الکترولیت و حدود 92 درصد آب ، خربزه به شما کمک می کند هیدراته بمانید و احساس سیری کنید. یک کاسه هندوانه یا مشک بخورید.
  17. ریشه های وتیور: آب ریشه وتیور (خسوس) نه تنها بسیار خنک کننده سیستم است و گرمای بدن را کاهش می دهد ، بلکه یک آنتی اکسیدان و قلیایی کننده طبیعی عالی است. علاوه بر کاهش التهاب و تسکین بدن ، از نظر روحی نیز شما را آرام می کند ، ذهن را آرام می کند و احساسات منفی را کنترل می کند. می توانید آن را با افزودن به آب سم زدایی یا به عنوان یک شربت میل کنید. دستور آشپزی: 1 فنجان ریشه وتیور را بشویید و یک شب (حداقل 10 ساعت) در 1 لیتر آب خیس کنید. آن را صاف کرده و با افزودن 3 قاشق غذاخوری حبه گرم کنید ، آن را به نصف برسانید. این را در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه شربت ، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را اضافه کنید و آن را به 1 لیوان آب اضافه کنید. چند قطره لیمو ، نمک سنگ اضافه کنید و لذت ببرید.
  18. هل: اثرات خنک کننده هل ، با وجود ادویه جات ، می تواند به از بین بردن اسیدیته کمک کند. می توانید هل را بعد از غذا میل کنید یا آن را به عنوان چای میل کنید. 2 فنجان هل را با 1 قاشق چایخوری زنجبیل بجوشانید ، آن را به نصف برسانید ، صاف کرده و به صورت گرم میل کنید.
  19. جوار: سرشار از ویتامین B1 ، آهن و فیبر است و به شما کمک می کند تا میزان چربی سوزی بدن خود را افزایش دهید و یک خنک کننده عالی است. شما ممکن است آن را به عنوان روتی ، اوپما ، چیلا ، دوسا ، خیچی یا فرنی در نظر بگیرید.
  20. شیرین بیان: شیرین بیان دارای خاصیت خنک کنندگی و آرام بخشی است که در تابستان گرم به عنوان پماد عمل می کند. می توانید آن را به چای اضافه کنید یا چوب را بمکید.
  21. رز: به بالا بردن روحیه و همچنین تسکین سیستم داخلی کمک می کند. به سادگی مقداری گلبرگ گل رز را به یک لیوان آب اضافه کنید یا گلبرگ های خشک شده را به خوشبو کننده دهان اضافه کنید.
  22. انگور فرنگی (Amla): این سرشار از آنتی اکسیدان است که بیماریهای مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون را کنترل می کند. می توانید آب آن را میل کنید یا خوردن آن را به عنوان آب نبات در نظر بگیرید. دستور غذا را بررسی کنید.
  23. لیمو: یک سم زدا عالی است و برای روده عالی است. به سادگی می توانید 1 لیوان آب لیمو بخورید تا بعدازظهر خود را تازه کنید.
  24. کدو تنبل (دودی): حاوی آهن ، فولات ، پتاسیم و منگنز است و به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کند. می توانید این را به عنوان سبزیجات یا به عنوان آب میوه میل کنید.
  25. سیب یخی (Tadgolas): این میوه فصلی به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.
  26. تودی شیرین (نیرا): برای رفع تشنگی شناخته شده است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  27. چیا: دانه های چیا سرشار از کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پروتئین هستند که نه تنها سطح انرژی را در بدن افزایش می دهد بلکه سلامت و تراکم استخوان ها را نیز افزایش می دهد. مصرف 1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق غذاخوری دانه چیا در روز را در نظر بگیرید.
  28. کدو سبز: این سرشار از آنتی اکسیدان های متعدد از جمله لوتئین و زآگزانتین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این غذا را می توان در سرخ کردن یا سالاد میل کرد.
  29. چای هیبیسکوس: به هضم غذا کمک می کند ، خنک کننده بدن است ، به کنترل وزن کمک می کند ، ضد پیری است ، سرشار از ویتامین C است ، سطح قند خون را مدیریت می کند و کبد شما را سالم نگه می دارد.
  30. ساتو: این مایع خنک کننده تابستانی به طور طبیعی سرشار از پروتئین و بسیاری از مواد مغذی از جمله آهن است. روشهای استفاده از sattu:

توجه: برای تهیه آب میوه ، 1 فنجان از مواد تشکیل دهنده را با 100 میلی لیتر آب ، زنجبیل 1 اینچی ، ¼ قاشق چایخوری دانه زیره ، 1 نمک نمک مخلوط کنید.

آب واقعاً اکسیر زندگی است. همانطور که به سمت ماه های سوزاننده تابستان پیش می رویم ، به یاد داشته باشید که آب کافی بنوشید و این غذاها و نوشیدنی های سالم و مناسب برای تابستان را برای هیدراته نگه داشتن ، آرامش پوست و خنک نگه داشتن شکم در تمام طول تابستان به یاد داشته باشید. انبار خود را بارگذاری کرده و حرارت را از بین ببرید! بدن (و ذهن) شما از شما تشکر خواهد کرد!

سلب مسئولیت: اگر غذاهای خاصی برای شما مناسب نیست ، لطفاً آنها را مصرف کنید.

YouCare همه چیز درباره شماست

شما نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ابتدا خود را بسازید. You Care همه چیز مربوط به شماست. – لوک کوتینیو

ما یک تیم/اکوسیستم متشکل از متخصصان تغذیه بالینی ثبت شده ، متخصصان تغذیه ، مربیان مجرب ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان ماهر آلوپاتیک و پزشکان هومیوپاتی هستیم که رویکرد 360 درجه ای را اتخاذ کرده و با ترکیب دارو و شیوه زندگی ، زندگی را متحول می کنند. به ما با تأکید بر چهار رکن سلامت – تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی – روی مراقبت های پیشگیرانه و بازیابی جامع کار می کنیم.

ما ، انسانها ، محصول طبیعت هستیم. بنابراین ، وقتی ما در قوانین و محدوده طبیعت عمل می کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل طرز غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، چشم انداز معنوی ما است که همه آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی آغاز می شود که ما به دارو احترام بگذاریم و فراتر از آن نیز تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و داخلی مناسبی ایجاد کنید که بتواند هوش بدن شما را تقویت کرده و به پیشگیری ، بهبود و بهبود کمک کند.

برنامه های یکپارچه و پیشگیرانه شیوه زندگی ما به صدها هزار نفر کمک کرده است تا شرایطی از جمله سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین تا سایر سندرم های نادر را مدیریت کنند.

در اینجا می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و توصیفات قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان سرازیر شده اند بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره جهت هدایت در مسیر درست ، بخشی از برنامه های سلامتی یکپارچه ما باشید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا برای ما در [email protected] بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید